Tιράντες γλιστρούν από τους ώμους, άτεχνα βαμμένα νύχια σε χέρια που αγκαλιάζουν τους γοφούς.

Όπως γράφει ο Guardian, με την πρώτη ματιά, οι στάσεις των κοριτσιών στις φωτογραφίες της Rania Matar, είναι στάσεις που θα έπαιρνε μια μεγάλη γυναίκα. Ωστόσο με μια καλύτερη ματιά αυτά τα κορίτσια, που είναι μεταξύ 8 και 13 ετών, κάνουν την εικόνα πιο περίπλοκη. Σοφιστικέ, κομψές, άκομψες και αβέβαιες. Κάποιες παίρνουν το ρόλο της μαμάς. Το κλικ σε κάθε κορίτσι ωστόσο, έγινε τη στιγμή που μεταμορφώνεται, όπως το θέτει η Matar, «σε μια μικρή γυναίκα».

Η φωτογράφος απαθανάτισε 300 κορίτσια σε τέσσερα χρόνια, αρχής γενομένης με την κόρη της, Μάγια. Ήταν στο Λίβανο σε οικογενειακή επίσκεψη, όταν παρατήρησε τη 12χρονη κόρη της να είναι ξαπλωμένη στον καναπέ. Υπήρχε κάτι πολύ θηλυκό σ αυτή, χωρίς καν να το γνωρίζει. Ο πατριός της Matar μπήκε μέσα στο δωμάτιο και είπε,«Κοίτα την. L’Enfant-femme». Αυτός θα ήταν και ο τίτλος της Matar στο νέο βιβλίο της.


Φωτογραφίζει κορίτσια στη Βοστώνη και στη Βηρυτό, σε πλούσια σπίτια και προσφυγικούς καταυλισμούς. Μερικά κορίτσια είναι ειλικρινή, κάποια άλλα ντρέπονται.

«Αλλά μετά από δέκα-δώδεκα φωτογραφίες, κάτι παράξενο αρχίζει να συμβαίνει. Ησυντριπτική ομοιότητα των κοριτσιών» υποστηρίζει η φωτογράφος. Οι γεωγραφικές, φυλετικές και οικονομικές διαφορές υποχωρούν. Τα κορίτσια μοιάζουν μεταξύ τους απροσδόκητα.

Η Matar περιγράφει το έργο της ως αυτοβιογραφικό. Μετακόμισε από το Λίβανο στις ΗΠΑ σε ηλικία 20 ετών.

Για προφανείς λόγους, απαιτήθηκε γονική άδεια πριν από τις φωτογραφίες – και μόλις την είχε, ζητούσε από κάθε μητέρα να φύγει από το δωμάτιο. Τα κορίτσια επέλεξαν τα ρούχα τους.

Η έκθεση της Rania Matar, L’Enfant-Femme γίνεται στο Ντουμπάι στις 10 Δεκεμβρίου.

thetoc.gr

loading...