Λατρεύεις τις γόβες και γενικότερα τα ψηλοτάκουνα παπούτσια αλλά δεν αντέχεις τον πόνο που σου προκαλούν; Μάθε λοιπόν πως αν ακολουθήσεις τα παρακάτω tip ΠΡΙΝ αγοράσεις το επόμενο ζευγάρι γόβες ΚΑΙ θα βρεις το ιδανικό παπούτσι για το πόδι σου και θα μειώσεις τον πόνο.

It’s a win win situation που λένε.


1. Σιγουρέψου ότι έχεις διαλέξει το σωστό νούμερο.
Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά είναι πολύ σημαντικό να μην σου βγαίνει το παπούτσι, αλλά ούτε και να σε σφίγγει δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο το περπάτημα.

2.
Βρες ένα ισορροπημένο τακούνι.  Μπορεί να σου φαίνεται παράξενο αλλά μια γόβα στιλέτο διανέμει σωστά το βάρος του σώματός σου. Γενικότερα ο κανόνας λέει ότι το το βάρος μιας γυναίκας πρέπει να διανέμεται από το τακούνι έως το μπροστινό μέρος του ποδιού.

Επίσης, αν η καμάρα του παπουτσιού δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένη, θα σε πονέσουν και τα πόδια και θα ταλαιπωρήσεις τα γόνατα και την πλάτη σου, ενώ θα έχεις και κακή στάση σώματος.

3. Διάλεξε στιλ παπουτσιών με επενδυμένη σόλα. Αν όμως πρόκειται να τοποθετήσεις εσύ έξτρα πάτο φροντίσε το νούμερο του παπουτσιού να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο έτσι ώστε με τον πάτο να έρχεται ακριβώς στα μέτρα σου. Έτσι δεν θα σε στενέψει και δεν θα σου κάνει πληγή.

4. Δώσε χώρο στα δάχτυλά σου να αναπνεύσουν.  Είναι προτιμότερο να φοράς ψηλοτάκουνα peep toes το χειμώνα και open toes το καλοκαίρι που επιτρέπουν στα δάχτυλα να απλώνονται φυσιολογικά και να μην πιέζονται ή παραμορφώνονται.

Όταν αγοράζουμε κλειστά παπούτσια ή γόβες, καλό είναι να είναι μπροστά όσο φαρδιά πρέπει για να νιώθουμε άνετα και να μην καταπονούμε τα δάχτυλά μας.

5. Προτίμησε το δέρμα. Τα συνθετικά υλικά δεν επιτρέπουν  στα πόδια να αναπνέουν αντίθετα με τις φυσικές ίνες και τα ευέλικτα υλικά όπως το δέρμα.

6. Αν τα πόδια σου δεν είναι συνηθισμένα στα ψηλοτάκουνα, ξεκίνα την «προπόνηση» με ένα πιο χαμηλό τακούνι και συνέχισε σιγά σιγά με πιο ψηλά μέχρι να τα συνηθίσεις.

Αν θέλεις να φορέσεις ψηλοτάκουνα σε κάποιο πάρτι, καλό είναι να έχεις μαζί σου και κάποιο έξτρα ζευγάρι πιο άνετα παπούτσια, ώστε να μην αναγκαστεί να φοράς τα ψηλά όλο το βράδυ.

7. Τα τακούνια (όχι τα στιλέτο αλλά τα πιο χαμηλά) καμιά φορά είναι καλύτερα για σε σχέση με τα τελείως φλατ. Τα πόδια μας είναι σχεδιασμένα να ανασηκώνονται ελαφρώς από το έδαφος καθώς περπατάμε. Έτσι για κάποιες γυναίκες τα χαμηλά τακούνια είναι καλύτερα για τα πόδια τους απ’ότι τα εντελώς φλατ που δεν παρέχουν καμία υποστήριξη.

Τα φλατ παπούτσια μπορεί να προκαλέσουν σταδιακή πτώση της καμάρας των ποδιών με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των συνδέσμων και τενόντων του ποδιού.

8. Η στάση του σώματός σου παίζει μεγάλο ρόλο όταν φοράς ψηλοτάκουνα. Ορθωμένο ανάστημα, κρατημένοι οι κοιλιακοί, και οι ώμοι να είναι πίσω και ίσιοι. Αυτό βοηθά ώστε το βάρος να ισοσταθμίζεται μεταξύ του τακουνιού και της «μπάλας» του ποδιού (όπως ονομάζεται το τμήμα του ποδιού μεταξύ της καμάρας και των δακτύλων) και να αποφεύγονται πόνοι στην πατούσα ή στη μέση.

9. Μην κοιτάζεις τα πόδια σου όταν περπατάς. Εστίασε μπροστά και μακριά και περπάτα με ρυθμό. Θα δεις ότι θα περπατάς με μεγαλύτερη ισορροπία.

10. Το τακούνι στα ψηλοτάκουνα παπούτσια δεν είναι το μόνο που πρέπει να προσέχουμε.
Όταν αγοράζεις οποιοδήποτε παπούτσι με τακούνι πάνω από 12 εκ. πρέπει να τσεκάρεις και το πάχος που έχει στο σημείο κάτω από το πέλμα. Αν δεν έχει καθόλου «πλατφόρμα» να ξέρεις ότι θα πιέσεις την μπάλα του ποδιού σου πάνω από 86%- αναλογικά με το βάρος του σώματός σου.

Αν το ψηλοτάκουνο περιλαμβάνει ενίσχυση πλατφόρμας τριών εκατοστών θα μειώσει δραστικά την πίεση του ποδιού στο 56-65% αναλογικά με το βάρος του σώματος.

11. Αν αγχώνεσαι ότι δεν θα έχεις καλή ισορροπία με το λεπτό τακούνι φρόντισε να επιλέγεις παπούτσια με ελαφρώς πιο χοντρό τακούνι που διευκολύνει την ισορροπία και σε βοηθάει να διατηρήσεις πιο σωστή στάση σώματος.

Πηγή: www.cosmopolitan.co.uk

loading...