Τον τελευταίο καιρό ολοένα και περισσότεροι με ρωτούν για την κινόα και τη διατροφική της αξία. Έτσι λοιπόν σήμερα θα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα αυτήν την τροφή…

Η κινόα προέρχεται από το φυτό Chenopodium quinoa και ήταν ήδη γνωστή από την αρχαιότητα, καθώς αποτελούσε βασική τροφή των Ίνκας. Στη μαγειρική χρησιμοποιείται με τη μορφή των αποξηραμένων σπόρων του φυτού.

Η διατροφική αξία της κινόα είναι πολύ μεγάλη, καθώς περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που ο οργανισμός μας δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του. Αυτό την καθιστά ιδανική τροφή για τους χορτοφάγους που αποκλείουν τις πλήρεις ζωικές πρωτεΐνες από τη διατροφή τους, αλλά και για όσους απέχουν από το κρέας σε περιόδους νηστείας.

Ακόμη, η κινόα έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή δεν αυξάνει απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης του αίματος μετά την κατανάλωσή της. Έτσι λοιπόν τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη μπορούν να την εντάξουν στο διαιτολόγιό τους με μεγαλύτερη ευκολία. Επίσης, πολύ σημαντικό στοιχείο της κινόα είναι ότι δεν περιέχει γλουτένη, γεγονός που την καθιστά κατάλληλη για άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη και είναι υποχρεωμένα να αποκλείσουν μεγάλο μέρος των δημητριακών από τη διατροφή τους.

Επιπλέον, η κινόα είναι εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος και για το λόγο αυτό μπορεί να αποτελέσει κι ένα ιδιαιτέρως θρεπτικό τρόφιμο για τις εγκύους, οι οποίες έχουν υψηλές απαιτήσεις σε φυλλικό οξύ για την ομαλή νευρολογική ανάπτυξη του παιδιού.

Έτσι λοιπόν, μπορείτε να εντάξετε την κινόα στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο όλης της οικογένειας προκειμένου να απολαύσετε τα οφέλη της. Μπορείτε να τη μαγειρέψετε σαν ρύζι και να τη χρησιμοποιήσετε ως συνοδευτικό ή να την προσθέσετε σε δροσερές σαλάτες και νόστιμες σούπες.

mothersblog.gr

loading...