Το καλοκαίρι έφτασε και πιθανώς είσαι σε διαδικασία απώλειας βάρους προκειμένου να βγεις στην παραλία όπως το ονειρεύεσαι! Οι διατροφικές παγίδες όμως βρίσκονται παντού και μπορεί να επηρεάσουν την προσπάθειά σου αυτή, ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Είτε προσπαθείς να χάσεις βάρος, είτε βρίσκεσαι σε διακοπές και χαλαρώνεις, είναι πιθανό να βρεις μπροστά σου τα παρακάτω τρόφιμα/γεύματα και να επηρεαστείς. Μάθε ποια είναι και ποιες εναλλακτικές θα πρέπει να ακολουθήσεις, αν δεν θες η ζυγαριά να πάρει την ανηφόρα:

• Barbeque: Τα καλοκαιρινά γεύματα του Σαββατοκύριακου γίνονται με φίλους γύρω από ένα barbeque. Αυτό σημαίνει ότι το γεύμα συνήθως αποτελείται από μεγάλες ποσότητες κρέατος υψηλού σε λιπαρά (άρα και θερμίδες) και αλάτι. Όλα αυτά συνοδεύονται από ορεκτικά και άφθονο αλκοόλ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, επίλεξε ένα άπαχο κρέας, όπως ένα φιλέτο κοτόπουλο ή γαλοπούλα ή ψήσε λαχανικά. Και φυσικά, μην ξεχνάς να ξεκινάς το γεύμα σου με μία χορταστική σαλάτα λαχανικών.

• Κρύες σαλάτες ζυμαρικών: Ο ζεστός καιρός απαιτεί δροσιστικά γεύματα, όμως αυτό το γεύμα καλό είναι να το αποφύγεις. Ο συνδυασμός μεγάλης ποσότητας υδατανθράκων (λόγω ζυμαρικών) και λιπαρών (από τις διάφορες σάλτσες που τα συνοδεύουν), καθιστούν το γεύμα αυτό διατροφική βόμβα! Επίλεξε σαλάτες με φρέσκα λαχανικά και άπαχη πρωτεΐνη (κοτόπουλο ή τυρί χαμηλό σε λιπαρά) ως εναλλακτικό γεύμα.

• Cocktails: Το απόλυτο καλοκαιρινό ποτό. Εκτός όμως από αλκοόλ, τα περισσότερα εξ αυτών περιέχουν ζάχαρη ή/και χυμό φρούτων,επομένως αυξημένες θερμίδες. Περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ στην έξοδό σου σε 1-2 ποτήρια και προτίμησε το κρασί.

• Frozen treats: Το παγωτό και το παγωμένο γιαούρτι είναι αγαπημένο γλυκό όλου του χρόνου αλλά ιδιαίτερα του καλοκαιριού. Πρέπει όμως να γνωρίζεις ότι το παγωτό με γεύση βανίλια έχει 200 θερμίδες/100 γραμμάρια και το παγωτό σοκολάτα 220 θερμίδες/100 γραμμάρια. Το παγωμένο γιαούρτι αποτελεί σαφώς καλύτερη επιλογή (160 θερμίδες/100 γραμμάρια) αλλά συνήθως περιέχει επιπρόσθετη ζάχαρη, για βελτίωση της γεύσης. Προτείνουμε να επιλέγεις παγωμένο γιαούρτι – ιδανικά να φτιάξεις σπιτικό παγωμένο γιαούρτι – και να αποφεύγεις τα toppings.

• Salad dressings: Οι σαλάτες είναι το ιδανικό καλοκαιρινό γεύμα αλλά παίζει ρόλο το τι θα βάλεις σε αυτές. Τα διάφορα dressings που θα βάλεις στο γεύμα σου θα βελτιώσουν τη γεύση αλλά μπορεί να προσθέσουν πολλές, ανεπιθύμητες θερμίδες. Για παράδειγμα, δύο κουταλιές σούπας (≈30 γραμμάρια)  caesar’s sauce θα προσθέσουν 156 θερμίδες, ενώ η ίδια ποσότητα sauce με μέλι και μουστάρδα 140 θερμίδες. Επίλεξε ελαιόλαδο που περιέχει ευεργετικά μονοακόρεστα λιπαρά, ξύδι, λεμόνι και μυρωδικά, όπως ρίγανη, θυμάρι και μαΐντανό.

* Από τον Γιώργο Σαλταούρα, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο MSc

joytv.gr

loading...