Το ωραιότερο πιάτο του χειμώνα, η σούπα, μπορεί να μετατραπεί σε αποτελεσματικό όπλο ενάντια στο δείκτη της ζυγαριάς.
Μας ζεσταίνει, μας προσφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μας γεμίζει ενέργεια και ευεξία. Το ωραιότερο πιάτο του χειμώνα όμως, η σούπα, μπορεί να μετατραπεί και σε αποτελεσματικό όπλο ενάντια στο δείκτη της ζυγαριάς.
Μια από τις πιο κοινές -και πολλές φορές τραυματικές- παιδικές αναμνήσεις είναι ο καβγάς πάνω από ένα πιάτο ρεβίθια, φακές ή ψαρόσουπα. Μεγαλώνοντας όμως αποκλείεται να μην αναθεώρησες και να μην εκτίμησες την αξία μιας καλομαγειρεμένης ζεστής σούπας. Και πολύ καλά έκανες, αφού οι σούπες είναι θρεπτικές, ελαφριές, πλούσιες σε πολύτιμες για την υγεία μας θρεπτικές ουσίες και νόστιμες. Άσε που είναι φτηνές, επιδέχονται απεριόριστους συνδυασμούς και δεν χρειάζεται να έχεις πάρει Χρυσό Σκούφο για να τις μαγειρέψεις. Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και το ότι μπορούν να σε βοηθήσουν να χάσεις κιλά, έχεις βρει το superfood του χειμώνα.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες, αποκάλυψε κάτι πολύ ενδιαφέρον: Όταν οι συμμετέχοντες στην έρευνα έτρωγαν μια χαμηλή σε θερμίδες σούπα πριν από το κυρίως γεύμα, κατέληγαν να παίρνουν 20% λιγότερες θερμίδες σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν μόνο κυρίως γεύμα. Πού οφείλεται αυτό; Στο αίσθημα κορεσμού που προκαλεί η σούπα. Αυτό ακριβώς αποτελεί και τη βάση της Ογκομετρικής Διατροφής που ανακάλυψε η εγκεκριμένη διατροφολόγος Barbara Rolls PhD. Σύμφωνα με την ογκομετρική διατροφή, το μυστικό είναι να γεμίζεις το στομάχι σου με τροφές που πιάνουν πολύ χώρο, που έχουν υψηλήπεριεκτικότητα σε νερό, αλλά δεν σε επιβαρύνουν με έξτρα θερμίδες και λιπαρά. Έτσι το αίσθημα πληρότητας έρχεται πιο γρήγορα, κάνοντας τον εγκέφαλο να στείλει το μήνυμα ότι ο οργανισμός έχει χορτάσει και δεν χρειάζεται περισσότερη τροφή.

ΣΟΥΠΑ ΣΤΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Οι καλύτερες σούπες φυσικά είναι οι σπιτικές, αφού έτσι έχεις τον απόλυτο έλεγχο τού τι περιέχουν. Αν όμως δεν έχεις χρόνο, μπορείς κατ’ εξαίρεση να φας τις έτοιμες που θα βρεις στα ράφια του σούπερ μάρκετ, σε φακελάκι ή σε κονσέρβα. Ωστόσο τσέκαρε προσεκτικά την ενεργειακή και διατροφική τους αξία στην ετικέτα.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να συμπεριλάβεις τις σούπες στην καθημερινή σου διατροφή, όπως:

Ως πρώτο πιάτο, πριν από το γεύμα ή το δείπνο. Φρόντισε όμως η μερίδα να μην ξεπερνά τις 150 θερμίδες.
Ως κυρίως γεύμα, αν είναι όσπρια ή περιέχουν κοτόπουλο, μοσχάρι ή ψάρι.
Ως σνακ ανάμεσα στα γεύματα.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ

Ακολουθώντας τη δίαιτα της σούπας μπορείς να «ξεφουσκώσεις» και σταδιακά να χάσεις κιλά χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Celebrities όπως η Μπιγιονσέ έχουν δηλώσει ότι την ακολουθούν πριν από κάποιο event ή όταν κάνουν αποτοξίνωση. Η μέση απώλεια βάρους θα πρέπει να είναι μέχρι 2 κιλά την πρώτη εβδομάδα.

ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Μπορεί να δεις τέλεια αποτελέσματα στην αρχή, καθώς θα χάσεις τα πρώτα κιλά, αλλά θα πρέπει να προσέξεις να μην τα ξαναπάρεις μόλις τη σταματήσεις. Αν η διατροφή σου περιλαμβάνει μόνο σούπες με ελάχιστη πρωτεΐνη ή υδατάνθρακες, η πρόληψη θερμίδων θα είναι πολύ χαμηλή, γεγονός που θα προκαλέσει αδυναμία, κούραση, νεύρα, έλλειψη συγκέντρωσης κ.ά.

ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Αλλάζοντας τους «πρωταγωνιστές» μιας σούπας, μπορείς να αλλάξεις το διατροφικό προφίλ του πιάτου ώστε να το προσαρμόσεις στις δικές σου ανάγκες. Αν είσαι χορτοφάγος, προτίμησε τις σούπες με όσπρια που θα σου προσφέρουν και πρωτεΐνες, καθώς αντικαθιστούν αρκετά καλά τις ζωικές. Αν θέλεις να φας μόνο σούπα, μπορείς να προσθέσεις στα λαχανικά φιλέτο κοτόπουλο ή ψάρι (για την πρωτεΐνη που περιέχουν), κρουτόν (που είναι πηγή υδατανθράκων) και μια κουταλιά έξτρα παρθένο ελαιόλαδο (πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, πολύτιμα για την υγεία της καρδιάς και των αρτηριών). Αν πάλι προσέχεις τις θερμίδες, μπορείς να φτιάχνεις σούπες με διάφορα λαχανικά παραλείποντας τα όσπρια ή τις πατάτες. Έτσι όχι μόνο αποτοξινώνειςτον οργανισμό σου, αλλά χάρη στις ίνες που περιέχουν τα λαχανικά βελτιώνεις και τη λειτουργία του εντέρου.

Παράλληλα, οι σούπες θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις τις ιώσεις της εποχής, καθώς περιέχουν συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και έχουν αντιοξειδωτική δράση. Τέλος, όταν καταναλώνονται ζεστές (όχι καυτές) μειώνουν την ένταση στο στομάχι και στο κεφάλι και βελτιώνουν την πέψη.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΠΛΑΝΟ

Καθημερινά

Πρωινό: 2 φρούτα και 1 γιαούρτι 2% ή 1 βραστό αυγό, 2 κομμάτια (σαν σπιρτόκουτα) άπαχο τυρί και 1 φέτα μαύρο ψωμί ή 1 ποτήρι γάλα 1,5% και 1 φέτα ψωμί με λίγο ταχίνι και μέλι

Δεκατιανό: 1 γιαούρτι 2% και 1 ακτινίδιο ή 1 ποτήρι χυμό και 1 μπάρα δημητριακών

Απογευματινό: 8-10 ξηροί καρποί με λίγο μέλι ή 1 ποτήρι χυμό

Βραδινό: Φρουτοσαλάτα από 3 φρούτα και 1 γιαούρτι 2% ή 1 φλ. σκούρο ρύζι με ½ γιαούρτι 2% ή σαλάτα με 1 φέτα βραστό σολομό και 1 φέτα ψωμί ή 1 ποτήρι γάλα με ½ φλ. δημητριακά ολικής

Γεύμα

Δευτέρα: 1 μερίδα πέρκα με βραστά χόρτα με λεμόνι και 1 σούπα λαχανικών με κριθαράκι, 1 φρυγανιά και 1 σπιρτόκουτο άπαχο τυρί.

Τρίτη: 1 φλ. φάβα με ψιλοκομμένα κρεμμύδια και σαλάτα μπρόκολο με σκόρδο και λεμόνι και 1 φρυγανιά με 1 σούπα με λαχανικά επιλογής και λίγο τραχανά

Τετάρτη: 1 φλ. μακαρόνια με 2 κ.σ. σάλτσα τομάτας, σαλάτα λάχανο-καρότο με λίγο λάδι και λεμόνι και 1 κοτόσουπα με 1 φρυγανιά

Πέμπτη: 1 ½ φλ. αγκινάρες με πατάτες και αρακά, 1 φέτα μαύρο ψωμί με 1 σπιρτόκουτο άπαχο τυρί και 1 ψαρόσουπα με 2 φρυγανιές

Παρασκευή: 1 φλ. χυλοπίτες με 2 κ.σ. τυρί τριμμένο, σαλάτα από πράσινα λαχανικά με λεμόνι και ελαιόλαδο και 1 σούπα με μανιτάρια και κρεμμύδι, 1 φρυγανιά και 1 σπιρτόκουτο άπαχο τυρί

Σάββατο: 1 μερίδα ψάρι με σαλάτα επιλογής και 1 σούπα λαχανικών επιλογής.

Κυριακή: Ελεύθερη διατροφή

Διαβάστε ακόμη στο Youweekly.gr:

It’s time for red!: Ο φετινός χειμώνας ζητάει απεγνωσμένα κόκκινο στα μαλλιά!

Η νέα συλλογή των Zara μας τρέλανε! Σου προτείνουμε 6 κομμάτια που ξεχωρίσαμε!

Το σύνολο της Τατιάνας Στεφανίδου από τα Zara που λατρέψαμε! Δείτε πόσο κοστίζει…

loading...