της Διονυσίας Καρακεκέ

Το άγχος της εμφάνισης στην παραλία μάς κάνει συχνά να παίρνουμε λανθασμένες, βιαστικές αποφάσεις. Είναι η δίαιτα express το μαγικό ραβδί για να χάσουμε τα κιλά που μας ενοχλούν; Ή μήπως όχι;

Εκατομμύρια άνθρωποι πέφτουν θύματα μιας γρήγορης δίαιτας, ειδικά αυτήν την εποχή που οι περισσότεροι επιθυμούν να φτάσουν στο επιθυμητό για αυτούς βάρος, άμεσα! Το δέλεαρ για ένα πολύ γρήγορο αδυνάτισμα είναι σίγουρα μεγάλο, όμως η έλλειψη βασικών θρεπτικών συστατικών από το καθημερινό μενού θα οδηγήσει στην κακή λειτουργία του οργανισμού. Η βασική γραμμή ασπίδας, λοιπόν, είναι: αν μια δίαιτα ακούγεται «πολύ καλή για να είναι αληθινή», κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι.

Όπως εξηγεί η κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος της κλινικής Advanced Nutrition Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου: «Δεν υπάρχουν τρόφιμα ή χάπια που με έναν “μαγικό” τρόπο θα “κάψουν” το λίπος, ενώ εσύ κοιμάσαι ή βλέπεις τηλεόραση. Ούτε σούπερ τροφές που θα αυξήσουν τον μεταβολισμό σου. Η λύση είναι μία, όσο κοινότοπη και αν ακούγεται: “ισορροπημένη διατροφή και άσκηση”». Θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει στον οργανισμό σου κάθε φορά που καταφεύγεις σε μια «μαγική» δίαιτα;

Η υπόσχεση και το αποτέλεσμα

Γρήγορη απώλεια βάρους
Η αργή και σταθερή απώλεια βάρους είναι πιθανότερο να διαρκέσει και να συντηρηθεί από ό,τι μια «γρήγορη» δίαιτα με προσωρινά αποτελέσματα. Ρυθμός απώλειας βάρους με πάνω από 1 κιλό την εβδομάδα μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μυϊκής μάζας και υγρών, το οποίο δεν είναι επιθυμητό. Κατά αυτόν τον τρόπο υπάρχει επίσης μεγαλύτερη πιθανότητα το βάρος να επανακτηθεί πολύ πιο γρήγορα.

Μονοφαγία
Απόφυγε τις δίαιτες που επιτρέπουν απεριόριστες ποσότητες οποιουδήποτε τροφίμου και αυτές που εξαλείφουν ή περιορίζουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων, όπως τους υδατάνθρακες. Είναι βαρετό αλλά και επικίνδυνο να κάνουμε μονοφαγία, καθώς θα οδηγηθούμε σε έλλειψη πολλών θρεπτικών συστατικών –βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία–, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία μας και τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Ειδικοί συνδυασμοί τροφίμων
«Ταιριάζει» η σαλάτα με τα ζυμαρικά; Tο ρύζι με τα όσπρια; Ποιες τροφές πρέπει να συνδυάζω ώστε να βοηθάω περισσότερο τον μεταβολισμό μου; Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ο συνδυασμός ορισμένων τροφίμων ή η κατανάλωση τροφίμων συγκεκριμένες ώρες της ημέρας θα βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Τρώγοντας τους «λάθος» συνδυασμούς δεν μετατρέπεται η τροφή πιο πολύ σε λίπος.

Άκαμπτο μενού
Η ζωή είναι ήδη αρκετά περίπλοκη. Περιορίζοντας τις επιλογές τροφίμων ή ακολουθώντας ένα μη βολικό και άκαμπτο διαιτολόγιο και καταφεύγοντας σε μεθόδους που ταλαιπωρούν το σώμα και την ψυχολογία μας, αυξάνουμε πολύ τις πιθανότητες να κουραστούμε άμεσα γιατί η διατροφή θα μοιάζει με ένα δυσάρεστο καθήκον. Πριν ξεκινήσεις μια νέα δίαιτα, πρέπει να ρωτάς πάντα τον εαυτό σου: «Μπορώ να φάω με τον τρόπο αυτόν για το υπόλοιπο της ζωής μου;». Εάν η απάντηση δεν είναι ναι, τότε το πρόγραμμα δεν είναι για σένα.

Χωρίς άσκηση
Τα τελευταία χρόνια η αντίληψη που έχουμε για την πραγματική σχέση μεταξύ διατροφής, άσκησης, υγείας και σωματικού βάρους είναι λίγο παρεξηγημένη. Υπάρχουν πολλά προγράμματα διατροφής τα οποία υπόσχονται φανταστικά και άμεσα αποτελέσματα για ένα καλλίγραμμο σώμα, χωρίς ίχνος φυσικής δραστηριότητας. Αυτό όμως είναι πρακτικά αδύνατον. Η τακτική άσκηση είναι απαραίτητη για την καλή υγεία, την υγιή διαχείριση βάρους και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να βρούμε φυσικές δραστηριότητες τις οποίες μπορούμε να απολαύσουμε και στη συνέχεια να βάλουμε στόχο 30 έως 60 λεπτά της δραστηριότητας αυτής τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.

Αν θέλεις να έχεις ένα υγιές βάρος, να χάσεις λίπος και να διατηρήσεις τα επίπεδα της μυϊκής σου μάζας, ο καλύτερος δρόμος είναι ο διά βίου συνδυασμός του να τρως πιο έξυπνα και να κινείσαι περισσότερο. Η οργάνωση είναι επίσης ένα από τα στοιχεία που θα αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας σου σε ένα πρόγραμμα ρύθμισης και διατήρησης του βάρους σου. «Για ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, που θα είναι προσαρμοσμένο στον τρόπο ζωής σου και στις προσωπικές σου προτιμήσεις, συμβουλεύσου έναν διαιτολόγο με εμπειρία στη διαχείριση του βάρους. Σημείο-κλειδί για να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε μια δίαιτα και να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα είναι να είναι ρεαλιστική και ευέλικτη», εξηγεί η γιατρός.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Τα σνακ με ελάχιστες θερμίδες που θα σου κόψουν την πείνα!!

10 πράγματα που επιβραδύνουν το μεταβολισμό!!! Προσοχή!

Αδυνάτισε το καλοκαίρι: Oι 10 τροφές-μπαλαντέρ για να χάσεις εύκολα κιλά

Tα καλύτερά μας σήμερα:

Σοκ! Τραγικός θάνατος για γνωστό μοντέλο! Τι συνέβη;

Για πρώτη φορά! Δείτε τις αδημοσίευτες φωτογραφίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη από τον προσωπικό της φωτογράφο!

Γιάννης Βούρος: Δείτε τον κούκλο γιο του και θα τρίβετε τα μάτια σας

loading...