Δίαιτα και διατροφή
Κάποτε οι λέξεις δίαιτα και διατροφή είχαν πανομοιότυπη σημασία. Στις μέρες μας όμως οι σημασίες τους συχνά συγχέονται. Η λέξη δίαιτα χρησιμοποιείτε από τους περισσότερους, για να επισημάνουμε το ότι περιορίζουμε την τροφή – διατροφή μας για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα με σκοπό να χάσουμε βάρος. Ενώ η λέξη διατροφή αποσκοπεί περισσότερο στο να προσδιορίσει τα είδη τροφών που τρώμε ή που θα έπρεπε να τρώμε με κριτήρια: τον τρόπο ζωής μας, χρονοβόρες και μη ασθένειες, κ.α.

Δείτε ακόμη: Διατροφικοί στόχοι 2016: Πώς να τους πετύχεις και ποιές συνήθεις πρέπει να υιοθετήσεις

Φυσικά οι περισσότεροι ειδικοί χρησιμοποιούν και τις δυο λέξεις σαν να ήταν μια. Σε αυτόν τον ιστότοπο προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις λέξεις ως δυο διαφορετικές. Πολλές φόρες όμως ξεφύγαμε κι εμείς, επειδή το επιτρεπόμενο μενού στην δίαιτα είτε είναι μεγάλο, είτε γιατί υποδεικνύει λιγοστά τρόφιμα, είτε για άλλους λόγους. Ελπίζουμε να μην «σκοντάψετε» επάνω σε αυτό, και να μείνετε συγκεντρωμένοι σε αυτό που ψάχνετε ! Το αφήνουμε όμως αυτό, γιατί αν το αναλύσουμε παραπέρα θα χρειαστούν δεκάδες σελίδες.

Έρευνες και στατιστικές έχουν αποδείξει: Ότι το 95 % από τους ανθρώπους που έχουν χάσει κιλά λόγου κάποιας δίαιτας, ξαναπήραν τα χαμένα κιλά όταν επέστρεψαν στις προηγούμενες διατροφικές τους συνήθειες. Όταν δηλαδή σταμάτησαν την δίαιτα.

Τι σημαίνει όμως αυτό, ότι πρέπει να «παραδώσουμε τα όπλα»; Πέσαμε και δεν θα ξανασηκωθούμε;

Δίαιτα εξπρές – express
Η απάντηση στα «μικρό – υπέρβαρα» προβλήματα σας! Έχετε ερωτήσεις όπως τις παρακάτω ή παρόμοιες;

«Είμαστε καλεσμένοι σε έναν γάμο, σε μια εκδήλωση. Και το κοστούμι ή το φόρεμα δεν μας κάνει πια. Είναι επειδή πήραμε μερικά κιλά παραπάνω. Ο γάμος όμως είναι σε μια εβδομάδα ή σε δυο εβδομάδες, πως να χάσω κιλά;»

«Θα πάμε διακοπές και ήδη έχω μερικά κιλά παραπάνω. Και φυσικά εννοείτε πως στις διακοπές θα πάρω και κάνα δυο κιλάκια ακόμα. Τι να πρέπει να κάνω για να χάσω μερικά κιλά μέσα σε δυο εβδομάδες;»

Δυστυχώς δεν υπάρχουν θαυματουργές λύσεις ! Αλλά υπάρχουν δίαιτες που λειτουργούν πραγματικά και που παρέχουν ένα γρήγορο, αλλά ίσως όχι διαρκής και υγιεινό αποτέλεσμα. Μεγάλες πιθανότητες για « γιο – γιο » δίαιτες, όπως το κυλινδρικό παιχνίδι με το σχοινάκι. Δηλαδή να ξαναβάλουμε τα χαμένα κιλά!

Δείτε ακόμη: Perricone: Η δίαιτα των 3 ημερών – Αναλυτικό ημερήσιο πρόγραμμα

Διαβάστε και ενημερωθείτε για όλες τις δίαιτες εξπρές και διαλέξτε αυτήν που πιστεύετε ότι θα είναι το λιγότερο επώδυνη. Διατηρηθείτε σε δίαιτα για μικρό χρονικό διάστημα ή για όσο προβλέπει η συγκεκριμένη δίαιτα και μην το παρακάνετε! Η προσωπική σας υγεία είναι σημαντικότερη από την εμφάνιση!

Χημική δίαιτα
Χημικές δίαιτες είναι οι δίαιτες – διατροφές που είναι πλούσιες σε λίπη και πρωτεΐνες, όμως φτωχές σε υδατάνθρακες. Η έλλειψη αυτή σε υδατάνθρακες προκαλεί χημικές αντιδράσεις στον οργανισμό μας, όπως είναι ο σχηματισμός των κετονικών σωμάτων. Με το να μη καταναλώνουμε υδατάνθρακες στερούμε το σώμα μας από ανανεωμένη ενέργεια. Τότε το σώμα μας καίει τα λίπη για την παραγωγή ενέργειας που απαιτεί ο εγκέφαλος και το νευρικό σύστημα ώστε να παρουσιάζεται μια αύξηση της απώλειας ενέργειας στον οργανισμό.

Όπως αναφέραμε ήδη, είναι οι χημικές δίαιτες πλούσιες σε λίπη και κυρίως σε κορεσμένα λίπη (ζωικά λίπη) έτσι ώστε να αυξάνεται η χοληστερίνη με κίνδυνο την εμφάνιση των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Μακροπρόθεσμα μπορεί επίσης μια τέτοια δίαιτα – αποχή από υδατάνθρακες να οδηγήσει σε άμεση νοσηλεία ή ακόμη και στον θάνατο.

Η πιο δημοφιλής από τις δίαιτες αυτές είναι η δίαιτα Atkins. Η δίαιτα αυτή είναι ελλιπής σε υδατάνθρακες και προκαλεί τον σχηματισμό και συσσώρευση των κετονικών σωμάτων που όπως προαναφέραμε αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για τoν οργανισμό μας και την υγεία μας. Επειδή η δίαιτα αυτή επιτρέπει μια μικρή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορεί εύκολα να προκαλέσει δυσκοιλιότητα.

Η έλλειψη υδατανθράκων προκαλεί επίσης ως παρενέργειες: υπερβολική κόπωση, εκνευρισμό, ζαλάδες- ίλιγγο, αδυναμία συγκέντρωσης πονοκέφαλους και διαταραχές στο νευρικό σύστημα. Στις ΗΠΑ, η δίαιτα Άτκινς (Atkins) οδήγησε εκατοντάδες ανθρώπους, με προβλήματα υγείας, που την ακλούθησαν μακροπρόθεσμα στα νοσοκομεία, καθώς και περισσότερους από 150 ανθρώπους στον θάνατο.

Οι περισσότερες δίαιτες μοιάζουν πολύ με την δίαιτα Άτκινς. Όμως υπάρχουν ανάμεσα σε αυτές, δίαιτες οι οποίες συνιστούνται για μικρό χρονικό διάστημα. Ίσως για μια ή δύο εβδομάδες οπού μπορείτε να χάσετε από 5 έως και 10 κιλά. Αν θελήσετε να ακολουθήσετε κάποια από αυτές τις γρήγορες και αποτελεσματικές δίαιτες ίσως θα ήταν να σοφό να μην τις ακολουθήσετε μακροπρόθεσμα.
Αλκαλική δίαιτα – διατροφή
Μια αλκαλική δίαιτα είναι και διατροφή γιατί αποσκοπεί στο να αυξήσουμε την κατανάλωση των αλκαλικών τροφών και να μειώσουμε την κατανάλωση των όξινων τροφών αντίστοιχα.

Οι υποστηρικτές ισχυρίζονται ότι είναι η απόλυτη υγιεινή διατροφή που θα έπρεπε να στηρίζεται εφόρου ζωής. Το pH στο αίμα μας είναι ελαφρώς όξινο (μεταξύ 7,35 και 7,45) και για αυτό θα πρέπει να τρώμε περισσότερες αλκαλικές τροφές ώστε να διατηρούμε το επίπεδο του pH σταθερό.
Στην πραγματικότητα, λένε οι υπόλοιποι, τίποτα που τρώμε δεν πρόκειται να αλλάξει ουσιαστικά το pH του αίματός μας. Το σώμα μας αυτόματα διατηρεί το επίπεδο αυτό σταθερό.

Τα τρόφιμα που πρέπει να τρώμε είναι: πολλά φρούτα και λαχανικά, ορισμένοι ξηροί καρποί, ορισμένα ελαία κ.α. Πρέπει να αποφεύγουμε ή να μειώσουμε: τη ζάχαρη, το αλκοόλ, τα κρέατα, ορισμένα ελαία και τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Δείτε ακόμη:Η θαυματουργή σούπα των σταρ για αποτοξίνωση και χάσιμο κιλών απο την κραιπάλη των γιορτών!!!

Τι πρέπει να κάνετε επίσης κατά την διάρκεια μιας δίαιτας:

Μειώστε τα ανθρακούχα ποτά, αποφύγετε το αλκοόλ, αποφύγετε τα γλυκά και τα σνακ, μειώστε το αλάτι γιατί «ανοίγει» την όρεξη, να κοιμάστε καλά αλλά όχι υπερβολικά.

Να πίνετε άφθονο νερό, τουλάχιστον 1,5 λίτρο την ημέρα. Το σώμα αποβάλει πολλά υγρά.

Να περπατάτε το λιγότερο 30 λεπτά την ημέρα, αν μπορείτε και έχετε ελεύθερο χρόνο να γυμνάζεστε. Η εκγύμναση επιταχύνει την καύση λίπους και σταθεροποιεί την μυϊκή μάζα. Η πείνα προκαλεί την μείωση της μυϊκής μάζας!

Να σχεδιάζετε τα γεύματα σας από νωρίς.

Αν πραγματικά πεινάτε τόσο που κοντεύετε να λιποθυμήσετε, φάτε ότι επιθυμείτε και μην νοιάζεστε για την δίαιτα. Αλλά φάτε αργά άσωτου νοιώσετε «γεμάτοι» γιατί ο κίνδυνος του εμετού είναι μεγάλος!

Να είστε προετοιμαζόμενοι για παρενέργειες όπως: δυσκοιλιότητα, υπερβολική κόπωση, εκνευρισμό, ζαλάδες- ίλιγγο, αδυναμία συγκέντρωσης, πονοκέφαλους και διαταραχές στο νευρικό σύστημα.

Να παίρνετε βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής και συμπληρώματα πρωτεϊνών. Μπορούν να μειώσουν όλες τις παραπάνω παρενέργειες.

Αν αισθάνεστε άρρωστος και ανησυχείτε ή έχετε άλλες ερωτήσεις, να επικοινωνήστε με κάποιο γιατρό ή διαιτολόγο.

Να ζητήστε από τους δικούς να σας συμπαρασταθούν και να μην σας προκαλούν, καταβροχθίζοντας μπροστά σας ή φέρνοντας σπίτι πειρασμούς και λιχουδιές.

loading...