Αλήθεια, ποια ποτά επιτρέπονται, ποια απαγορεύονται και πότε μπορούμε να κάνουμε κάποια παρασπονδία χωρίς να νιώθουμε τύψεις;

Ρωτήσαμε την Αμαλία Φιλίππου, κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο, επιστημονική συνεργάτη του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και εκείνη μας έδωσε τα 5 SOS του ποτού και της δίαιτας.

1. Ο πιο βασικός κανόνας για τα ποτά όταν κάνουμε δίαιτα είναι ένας:

Όσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα του ποτού σε αλκοόλ τόσο περισσότερες θερμίδες μας φορτώνει.

2. Ναι, υπάρχουν ποτά που επιτρέπονται όταν κάνεις δίαιτα, φτάνει να καταναλωθούν με μέτρο.

1 ποτηράκι κρασί ισοδυναμεί με 80-110 θερμίδες

1 ποτήρι μπύρα ισοδυναμεί με 100-120 θερμίδες

(περίπου όσο δύο φρούτα, ή μία μέτρια φέτα ψωμί, ή δύο κουταλάκια του γλυκού ελαιόλαδο)

3. Ο αστικός μύθος της μπυροκοιλιάς.

Επικρατεί η εντύπωση πως η μπύρα είναι ένα απαγορευτικό ποτό καθώς παχαίνει πολύ και «κάνει κοιλιά». Ωστόσο, η πεποίθηση αυτή είναι λανθασμένη, καθώς η μπύρα έχει σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και οι θερμίδες που αποδίδει ανά δόση (200ml, που είναι σχετικά μεγάλος όγκος) δεν είναι απαγορευτικές.

Η επιλογή της μπύρας λοιπόν, αποτελεί μια από τις πιο light επιλογές αλκοόλ αρκεί βέβαια να γίνεται με μέτρο! Επιπλέον, έχουν πλέον κυκλοφορήσει στην αγορά μπύρες light ή μπύρες χωρίς αλκοόλ με πολύ λίγες θερμίδες, που αποτελούν μια δροσιστική και ταυτόχρονα ανώδυνη για τη δίαιτά μας επιλογή.

4. Αν κάνετε δίαιτα πρέπει να προσέξετε αυτά τα ποτά:

Λικέρ: Τα ηδύποτα όπως υποδηλώνει το όνομά τους πέραν του ότι έχουν ως βάση ποτά με υψηλή περιεκτικότητα αλκοόλ, περιέχουν και αρκετή ζάχαρη με αποτέλεσμα να αποδίδουν αρκετές θερμίδες στην προβλεπόμενη δόση (100-200kcal η δόση, που είναι αρκετά μικρή ποσότητα)

Κοκτέιλ: Συχνά η βάση τους είναι ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και αθροιστικά σε αυτό έχουν ζάχαρη, σαντιγί, σιρόπι, ή χυμούς που αυξάνουν κατακόρυφα το θερμιδικό φορτίο που μπορεί να φτάσει έως και >400kcal (όσο δηλαδή ένα πλήρες γεύμα!)

Παραδοσιακά ποτά: Τσίπουρο, ούζο, τσικουδιά. Είναι ποτά πολύ υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ και αποδίδουν αρκετές θερμίδες (150-200kcal) ανά δόση.

5. Η πρόταση μας όταν κάνετε δίαιτα:

Πιείτε αργά το ποτό σας.
Καταναλώνετε άφθονο νερό μαζί με το ποτό σας.
Αποφύγετε να το συνοδεύσετε με ξηρούς καρπούς ή αλμυρά σνακς όπως πατατάκια, που είναι πολύ πλούσια σε θερμίδες και λίπος.
Προτιμήστε κρασί ή μπύρα light.
Επίσης, προτιμήστε μπύρα αντί για κοκτέιλ ή «βαριά» ποτά.
Βάλτε μέτρο στην ποσότητα και καλή επιτυχία. Αν είστε λίγο προσεκτική, δεν υπάρχει λόγος να στερηθείτε το ποτάκι σας.

Πηγή: Joytv.gr

loading...
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ