Από την Αλκίντα Ντολέτσι

Ωραίες και απαραίτητες οι σαλάτες και τα φρούτα το καλοκαιράκι… Aλλά τι γίνεται με το φούσκωμα που προκαλούν;
Αν και ιδιαίτερα υγιεινά, οι σαλάτες, τα φρούτα και τα λαχανικά δεν είναι πάντα ευκολοχώνευτα και συχνά προκαλούν ανεπιθύμητα πρηξίματα. Και φυσικά, δεν θα τα αφαιρέσεις από τη διατροφή σου ούτε θα τα περιορίσεις. Υπάρχει έξυπνος τρόπος να πάρεις όλα τα θρεπτικά συστατικά τους χωρίς το… φούσκωμα!
Είναι, λοιπόν, εκείνες οι μέρες που νιώθεις απαίσια. Καθώς κοιτάζεσαι στον καθρέφτη, το μόνο που παρατηρείς είναι η προτεταμένη κοιλίτσα σου. Και τώρα… πώς θα φορέσεις το καινούργιο σου μπικίνι; Μην χαλάς τη διάθεσή σου… Ακολουθούν μερικοί εύκολοι τρόποι και έξυπνα «κόλπα» για να πετύχεις καλύτερη πέψη και συνεπώς πιο ευχάριστη καθημερινότητα.

Πες «ναι» στο γιαούρτι
Με μέλι, φρέσκα φρούτα ή ξηρούς καρπούς, όπως και να το προτιμάς, το γιαούρτι αποτελεί ένα υγιεινό σνακ, εύκολο και γρήγορο. Ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και μπορεί να καταναλωθεί οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Βοηθάει στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, καθώς τα ένζυμα που περιέχει διευκολύνουν την πέψη και βελτιώνουν την αφομοίωση των τροφών. Επίσης, τα ζωντανά και ενεργά βακτήρια ασκούν θετική επίδραση στη μικροχλωρίδα του εντέρου και στην παραγωγή εντερικών αντισωμάτων.

Υγιής και επίπεδη…
Σήκω από τον καναπέ!
Η ήπια αεροβική άσκηση, όπως το περπάτημα και το τρέξιμο, συμβάλλει στην ομαλοποίηση της λειτουργίας του εντέρου. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι όσοι ασκούνται ταλαιπωρούνται λιγότερο από πεπτικά προβλήματα, τα οποία, άλλωστε, οφείλονται κατά κύριο λόγο στην καθιστική ζωή. Επιπλέον, η σωματική άσκηση έχει ένα ακόμη όφελος, αφού σε ηρεμεί και σε αποφορτίζει από τα αρνητικά συναισθήματα, που έχει φανεί ότι συνδέονται άμεσα με τις πεπτικές ενοχλήσεις. Έτσι, λοιπόν, η σωματική δραστηριότητα βοηθά στην αποφόρτιση των αρνητικών συναισθημάτων, στον καλύτερο έλεγχο του στρες, στη βελτίωση της ψυχικής διάθεσης και τελικά στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

Φρούτα με μέτρο
Τα φρούτα είναι μια υγιεινή επιλογή για απογευματινό σνακ ή για γλυκό, αφού περιέχουν βιταμίνες, φυτικές ίνες αλλά και συστατικά που μας χορταίνουν. Δυστυχώς, κάποια φρούτα, όπως το μήλο και το αχλάδι, όσο νόστιμα και υγιεινά κι αν είναι, μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα στην κοιλιά εξαιτίας της φρουκτόζης και της σορβιτόλης που περιέχουν, αλλά και των φυτικών ινών, που είναι δύσκολο να χωνευτούν. Αντιθέτως, το πεπόνι, ο ανανάς και οι φράουλες αποτελούν καλή επιλογή, καθώς είναι πιο εύκολα στην πέψη.

H yoga θα σε «ξεφουσκώσει»
Η yoga, όχι μόνο βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος, αλλά αποτρέπει και τη δημιουργία φουσκώματος με το να διατηρεί ένα υγιές γαστρεντερικό σύστημα. Οι περίεργες στάσεις της yoga είναι ιδανικές για να αποφευχθεί η κατακράτηση υγρών στο σώμα μας, ενώ οι συνεχείς αλλαγές στις κινήσεις βοηθούν στην καλύτερη πέψη των τροφών.

Ψήσε τα λαχανικά σου
Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όλοι λιγουρευόμαστε μια δροσερή σαλάτα με όλα τα φρέσκα λαχανικά. Τι πιο υγιεινό; Τις ίνες των ωμών λαχανικών, όμως, πολλές φορές είναι δύσκολο να τις χωνέψουμε. Το σώμα χρειάζεται συγκεκριμένα ένζυμα για να απορροφήσει τις ίνες και τα σάκχαρα που προέρχονται από το φαγητό. Αν όμως, τα ίδια λαχανικά τα μαγειρέψεις, θα είναι πολύ πιο εύκολο για τον οργανισμό σου να τα χωνέψει και να απορροφήσει όλα τα θρεπτικά τους στοιχεία.

Κάνε μασάζ
Οι μαλάξεις στην κοιλιά συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου. Μπορούμε να τρίψουμε τις παλάμες μας μεταξύ τους ώστε να ζεσταθούν και στη συνέχεια να κάνουμε 10-15 δεξιόστροφες κυκλικές κινήσεις στην κοιλιά γύρω από τον αφαλό, πιέζοντας κατά διαστήματα πιο έντονα τα δάχτυλά μας πάνω στην κοιλιά. Στη συνέχεια, ακουμπάμε τις παλάμες στην περιοχή κάτω από τον αφαλό και παίρνουμε 4 ήρεμες αναπνοές.

koila

Tips
-Για άμεση ανακούφιση μπορείς να πιεις χαμομήλι, αφέψημα με βάση τον βασιλικό, το κύμινο ή τον μάραθο. Άλλα βότανα που βοηθούν είναι ο γλυκάνισος, ο οποίος έχει μια ήπια καθαρτική δράση, το αφέψημα ρίγανης και μέντας, που ηρεμούν το έντερο, ενώ η ρίγανη λειτουργεί κατά της διάρροιας.
-Για ακόμα περισσότερη ενίσχυση της πεπτικής λειτουργίας, μπορείς να παίρνεις προβιοτικά μετά το βραδινό γεύμα. Τα προβιοτικά θα φροντίσουν την καλή λειτουργία του πεπτικού σωλήνα και τη συνολική διαδικασία της χώνεψης. Η λήψη τους μπορεί ακόμα να γίνεται και πριν από κάθε γεύμα, με τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα.
-Για την καλή λειτουργία του πεπτικού, συνιστάται να πίνουμε 1,5-2 λίτρα νερό την ημέρα. Επιπλέον, το νερό αποτελεί απαραίτητο συστατικό που βοηθά τις φυτικές ίνες να δράσουν στο έντερο.
-Το κακάο, που βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στη σκούρα σοκολάτα, είναι καλή πηγή φυτικών ινών, οι οποίες προάγουν την υγιή πέψη.
-Η καλύτερη στιγμή της ημέρας να φας τα φρούτα της ημέρας είναι 30΄ πριν από το πρωινό σου γεύμα. Η αλήθεια είναι ότι τα φρούτα χωνεύονται εύκολα, μόνο όταν καταναλώνονται μόνα τους. Όταν καταναλώνονται με άλλες τροφές, «κάθονται» στο στομάχι περισσότερο, το οποίο οδηγεί σε δυσάρεστες ζυμώσεις, αέρια, πρήξιμο και δυσπεψία.
-Σύμφωνα με έρευνες, η εβδομαδιαία συμμετοχή των ασθενών με ευερέθιστο έντερο σε χορωδία φάνηκε ότι τους ανακουφίζει από τον πόνο και τα υπόλοιπα συμπτώματα.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Μην αποχωρίζεστε τα γλυκά στη δίαιτα! Αυτά έχουν τις λιγότερες θερμίδες

Πώς να συνδυάσεις δίαιτα και έξοδο για φαγητό- Τι πρέπει να φας πριν και μετά το εστιατόριο

Μπαχαρικά και απώλεια βάρους! Ο μυστικός σου σύμμαχος είναι τα καρυκεύματα

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Η απολογία της Λαμπίρη για τις δηλώσεις της για την Καραγιάννη: «Δεν εννοούσα αυτό…»

Η φωτογραφία που θέλει να κάψει η Ντορέττα Παπαδημητρίου! Πιο άσχημη από ποτέ!

Είναι οριστικό! Αυτή την εκπομπή θα παρουσιάσει ο Γιώργος Λιάγκας – Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες!

loading...
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ