Οι ευνοϊκοί προς το αδυνάτισμα συνδυασμοί τροφίμων αποτελούν τη νέα, ανερχόμενη παγκόσμια τάση διατροφής. Η συγκεκριμένη τάση βασίζεται στη διαπίστωση ότι όταν κάποια τρόφιμα καταναλώνονται ταυτόχρονα, σε συνδυασμό, ορισμένα από τα διατροφικά τους στοιχεία αλληλεπιδρούν θετικά.

Σε αρκετές περιπτώσεις, η αλληλεπίδραση αυτή βελτιώνει την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει και να αξιοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τα διατροφικά στοιχεία κάθε επιμέρους τροφίμου, πολλαπλασιάζοντας έτσι την ευεργετική τους δράση στον οργανισμό και ενδεχομένως την αδυνατιστική τους ισχύ. Σε άλλες πάλι, ο συνδυασμός τροφίμων δρα αδυνατιστικά με διαφορετικό τρόπο π.χ. μειώνοντας την απορρόφηση των προσλαμβανομένων θερμίδων από το γεύμα, παρατείνοντας το αίσθημα κορεσμού για περισσότερη ώρα ή ανεβάζοντας ηπιότερα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η ενεργειακή πρόσληψη είναι ο βασικότερος παράγοντας που καθορίζει την αποδοτικότητα κάθε προσπάθειας αδυνατίσματος: όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε και τελικά αφομοιώνουμε καθημερινά είναι λιγότερες από όσες έχουμε ανάγκη και δαπανάμε συνολικά, τότε μακροπρόθεσμα χάνουμε κιλά. Εξίσου, όμως, σημαντικό ρόλο, αλλά σε κάθε περίπτωση επικουρικό, παίζουν επίσης τόσο η επιλογή των τροφίμων που καταναλώνουμε πιο συχνά όσο και οι συνδυασμοί αυτών. Βεβαίως, κανένα τρόφιμο δεν δύναται να μας αδυνατίσει χωρίς να προσέχουμε το διαιτολόγιό μας, ούτε υπάρχει κάποιος συνδυασμός τροφίμων που «καίει» και εξαφανίζει -ως διά μαγείας!- τα αποθηκευμένα λίπη χωρίς να κάνουμε τίποτα άλλο, π.χ. να γυμναζόμαστε. Στα πλαίσια, ωστόσο, μιας προσεγμένης διατροφής και ενός σωματικά πιο δραστήριου τρόπου ζωής, οι κατάλληλοι συνδυασμοί τροφίμων μπορούν να μας προσφέρουν μια επιπλέον «χείρα βοηθείας», δηλαδή να υποστηρίξουν την προσπάθειά μας και να επαυξήσουν την αποτελεσματικότητά της, υπό την προϋπόθεση του ελέγχου των ποσοτήτων κατανάλωσής τους. Η ισχύς εν τη ενώσει και στο αδυνάτισμα Ένα κατάλληλα επιλεγμένο τρόφιμο μπορεί να συνεισφέρει αρκετά στη διατροφική μας επάρκεια. Δύο ή περισσότερα μαζί, και μάλιστα με εξακριβωμένη συνεργική δράση, σίγουρα μας προσφέρουν πολύ περισσότερα και ίσως είναι πολλαπλώς αποτελεσματικότερα στο αδυνάτισμα!

Ξεκινάμε!

Νιφάδες βρώμης + αμύγδαλα

Αργή απελευθέρωση ενέργειας, παρατεταμένος κορεσμός πείνας. Οι ωμές νιφάδες βρώμης είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες βραδείας απελευθέρωσης και φυτικές ίνες, αλλά όταν τις βράζουμε για να τις κάνουμε χυλό ή τις μουλιάζουμε, τότε ο γλυκαιμικός τους δείκτης αυξάνεται. Συνδυάζοντας όμως τις νιφάδες βρώμης με άψητα και ανάλατα αμύγδαλα, τα οποία περιέχουν πρωτεΐνες, ωφέλιμα λιπαρά και φυτικές ίνες, επιβραδύνεται η απελευθέρωση των υδατανθράκων στο αίμα και έτσι σταματά η απότομη άνοδος του μεταγευματικού σακχάρου, άρα και η αυξημένη παραγωγή ινσουλίνης. Παράλληλα, ενισχύεται η θρεπτικότητα του γεύματος, προκαλείται μεγαλύτερη στομαχική πληρότητα και περιορίζεται η επιθυμία για περαιτέρω κατανάλωση τροφής.

Γάλα κατσικίσιο + καρύδια

Υποβοήθηση καύσης λίπους, υποστήριξη άπαχης μάζας. Το κατσικίσιο γάλα είναι πιο εύπεπτο σε σχέση με το αγελαδινό χωρίς να υστερεί σε πρωτεΐνες, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και άλλα μικροθρεπτικά στοιχεία. Το λίπος του περιέχει συζευγμένο λινολεϊκό οξύ (CLA) που συμβάλλει στην ελάττωση του λίπους και στη διατήρηση της μυϊκής μάζας σε άτομα που υποβάλλονται σε δίαιτα. Περιέχει επίσης μεσαίας αλυσίδας τριγλυκερίδια (MCT), τα οποία αποθηκεύονται δυσκολότερα στο σώμα συγκριτικά με τα κορεσμένα λιπαρά και καίγονται ευκολότερα ως ενέργεια. Τα καρύδια είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα όπως τα ω-3, ψευδάργυρο και αργινίνη, ένα αμινοξύ που διεγείρει την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου (ΝΟ) από τον οργανισμό αλλά και την απελευθέρωση αυξητικής ορμόνης, η οποία προωθεί την καύση λίπους.

Κότατζ + ακτινίδιο

Απομάκρυνση περιττών υγρών, ενίσχυση βιοσύνθεσης καρνιτίνης. Το κότατζ αποτελεί μια καλή πηγή πρωτεϊνών βραδείας απορροφητικότητας, κυρίως καζεΐνης, με χαμηλούς υδατάνθρακες, χαμηλά λιπαρά και λίγες θερμίδες, επομένως είναι ένα κατ’ εξοχήν διαιτητικό προϊόν. Εντούτοις, έχει συνήθως υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, κάτι που μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών σε ευαίσθητα στο νάτριο άτομα. Το ακτινίδιο αποδίδει στον οργανισμό μια μεγάλη ποσότητα καλίου, το οποίο φροντίζει για τη σωστή ισορροπία υγρών του σώματος, απομακρύνοντας τις περιττές ποσότητες νατρίου. Επιπλέον, παρέχει υψηλές δόσεις βιταμίνης C που βοηθά στη βιοσύνθεση της καρνιτίνης, μιας ουσίας που λειτουργεί ως «όχημα μεταφοράς» των λιπαρών οξέων στα μιτοχόνδρια, ώστε να καούν και να παραχθεί ενέργεια.

Βακαλάος + ρύζι καστανό + χόρτα

Ισχυρότερη διέγερση μεταβολικών διεργασιών, εντατικότερη απώλεια λίπους. Ο βακαλάος αποτελεί εξαιρετική πηγή 4 ουσιωδών συστατικών για τη μείωση του σωματικού λίπους. Συγκεκριμένα, περιέχει πρωτεΐνες πλούσιες σε αμινοξέα διακλαδισμένης αλυσίδας τα οποία επιτείνουν τη θερμογένεση και τη θερμόλυση, δηλαδή την απώλεια θερμίδων με τη μορφή θερμότητας, ω-3 λιπαρά οξέα που ελαττώνουν τα επίπεδα γκρελίνης (ορμόνης που αυξάνει το αίσθημα πείνας), βιταμίνη D που βελτιώνει την απορρόφηση ασβεστίου και ψευδάργυρο, μέταλλο αναγκαίο για εκατοντάδες βιοχημικές αντιδράσεις του οργανισμού και τη σύνθεση ορμονών. Το καστανό ρύζι είναι λιγότερο επεξεργασμένο συγκριτικά με το λευκό, άρα πλουσιότερο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες Β και ιχνοστοιχεία. Τα χόρτα, όπως αντίδια, ραδίκια ή ζοχοί, εμπλουτίζουν το γεύμα με περισσότερες φυτικές ίνες και το συμπληρώνουν με αρκετά αντιοξειδωτικά.

Μπανάνα + γιαούρτι στραγγιστό

Καθυστέρηση απορρόφησης υδατανθράκων, βελτιωμένα επίπεδα ασβεστίου. Η μπανάνα περιέχει σχεδόν τα πάντα: πρεβιοτικές φυτικές ίνες, βιταμίνες Β, κάλιο κ.ά. Έχει όμως υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και μάλιστα όσο πιο ώριμη είναι τόσο πιο γρήγορα ανεβάζει το σάκχαρο στο αίμα. Το μειονέκτημα αυτό αντισταθμίζεται όταν τη συνδυάζουμε με στραγγιστό γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, το οποίο περιέχει διπλάσια ποσότητα πρωτεϊνών συγκριτικά με το παραδοσιακό και λιγότερους υδατάνθρακες. Περιέχει επίσης αξιοσημείωτες ποσότητες λευκίνης, ένα αμινοξύ-κλειδί για το μυϊκό ιστό, προβιοτικών, καθώς και ασβεστίου, η απορρόφηση του οποίου προάγεται λόγω της παρουσίας ινουλίνης από την μπανάνα. Τα επαρκή επίπεδα ασβεστίου στο αίμα αποτρέπουν ως ένα βαθμό την αύξηση του σωματικού λίπους και βοηθούν στην απώλειά του.

Μακαρόνια + τόνος + σαλάτα λαχανικών

Πληρέστερο αίσθημα κορεσμού, καλύτερος γλυκαιμικός έλεγχος. Τα μακαρόνια, όπως και τα υπόλοιπα ζυμαρικά, περιέχουν πολλούς υδατάνθρακες. Το φιλέτο τόνου από κονσέρβα αποτελεί μια καλή πηγή άπαχων πρωτεϊνών που προάγουν τη θερμογένεση και την αναδόμηση του μυϊκού ιστού. Τα λαχανικά είναι φτωχά σε θερμίδες, πλούσια όμως σε φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά. Οι πρωτεΐνες του τόνου, οι φυτικές ίνες των λαχανικών αλλά και τα λιπαρά από το ελαιόλαδο που βάζουμε στη σαλάτα, επιβραδύνουν το ρυθμό εισόδου των υδατανθράκων από τα ζυμαρικά στο αίμα. Παρεπόμενα, το σάκχαρο αυξάνεται πιο ομαλά, δεν παράγεται υπερβολική ινσουλίνη και δεν ευνοείται η αποθήκευση λίπους. Επιπρόσθετα, ο συγκεκριμένος συνδυασμός αυξάνει την ευαισθησία στη χολοκυστοκινίνη, μια ορμόνη που δίνει στον εγκέφαλο το σήμα του κορεσμού της πείνας και της γευστικής ικανοποίησης.

 

Δείτε ακόμη στο youweekly.gr

Χάστε 3 κιλά σε 3 ημέρες με τη δίαιτα του ρυζιού

Μπες στο περσινό σου μαγιό! Χάσε 10 κιλά σε ένα μήνα

Αδυνάτισε τρώγοντας για βραδινό το… πρωινό σου – Η διατροφή που φέρνει τα πάνω-κάτω!

Τα καλύτερα μας σήμερα:

Λαμπερός γάμος για Χατζίδου-Σοιλέδη: Δείτε φωτογραφίες από την παραμυθένια τελετή

Εντυπωσιακό! Η Αμαλία Κωστοπούλου φωτογραφίζεται με μπικίνι για χάρη γνωστής εταιρείας

Έσκασε βόμβα! Ποιοι είναι οι στενοί συνεργάτες της Μενεγάκη που αποχωρούν από την εκπομπή;

loading...