Στη καθημερινή μας ζωή, δεν είναι λίγες οι φορές που η ρύση «Το γοργόν και χάριν έχει» ισχύει για πλειάδα πράξεων και σκέψεων. Τι γίνεται όμως όταν διαπιστώνουμε πως πρέπει να ανοίξουμε ακόμα μια τρύπα στη ζώνη μας και αποφασίζουμε να εφαρμόσουμε ένα συγκεκριμένοπρόγραμμα αδυνατίσματος; Τότε η αρχαία αυτή ρύση, σίγουρα δεν ισχύει, αφού η γρήγορη απώλεια βάρους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην επαναπόκτηση των απολεσθέντων κιλών.

Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο διεξοδική ματιά στο τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν εφαρμόζουμε μια δίαιτα υπερβολικής απώλειας βάρους.

Δείτε ακόμη: Δίαιτα: Χάσε 4 κιλά λίπος τον μήνα – Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα διατροφής!

Η απώλεια βάρους των πρώτων ημερών της τήρησης ενός υποθερμιδικού προγράμματος διαίτης, αντικατοπτρίζει απώλεια υγρών και γλυκογόνου παρά λιπώδους ιστού. Εκείνη τη στιγμή κάθε γραμμάριο απολεσθέντος γλυκογόνου (που αποδίδει 4 θερμίδες) συνοδεύεται από την απώλεια 3 περίπου γραμμαρίων νερού. Ουσιαστικά δηλαδή σε αυτή τη φάση, ενεργειακό έλλειμμα 1 θερμίδας οδηγεί σε μείωση βάρους ενός γραμμαρίου.

Όταν λοιπόν οι αποθήκες γλυκογόνου του οργανισμού μας αδειάσουν, τότε η αναζήτηση ενέργειας καλύπτεται κυρίως από τον λιπώδη ιστό. Τότε για να χαθεί ένα γραμμάριο βάρους απαιτείται ενεργειακό έλλειμμα 7 θερμίδων ή πιο ρεαλιστικά απαιτείται έλλειμμα 7000 Kcalγια να χαθεί 1 Kgr σωματικού βάρους. Είναι εκείνη ακριβώς η στιγμή που αρχίζουν οι πρώτες ανησυχίες για το αν και κατά πόσο η δίαιτα είναι αποδοτική, ενώ συνάμα χάνεται ο αρχικός «ενθουσιασμός» των πρώτων ημερών της έντονης απώλειας. Εκεί λοιπόν καλείται να επέμβει ο επιστήμονας διαιτολόγος και να προσανατολίσει σωστά το άτομο, εξηγώντας του πως με ένα ενεργειακό έλλειμμα 500 – 1000 Kcal καθημερινά , που μπορεί να προέρχεται από έναν συνδυασμό αύξησης της σωματικής δραστηριότητας και τήρησης εξατομικευμένης δίαιτας αδυνατίσματος, είναι εφικτή η απώλεια ½ – 1 kgr εβδομαδιαίως.

Να τονίσουμε βέβαια εδώ πως στο πρώτο στάδιο μιας δίαιτας αδυνατίσματος και εφόσον το άτομο έχει πολύ υψηλό δείκτη μάζας σώματος, δικαιολογείται απώλεια μεγαλύτερη από 2 – 4 κιλά το μήνα, ακόμα και με μια σωστά καταρτισμένη δίαιτας αδυνατίσματος…

Κατά την διάρκεια της απώλειας βάρους, χάνεται όχι μόνο λιπώδης ιστός αλλά και μυϊκός. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να εξασφαλίσουμε τη λιγότερη δυνατή απώλεια μυϊκού ιστού, κάτι που σε γενικές γραμμές μπορεί να επιτευχθεί με την αποφυγή της εφαρμογής αυστηρώνυποθερμιδικών προγραμμάτων διατροφής, τα οποία οδηγούν σε απότομη απώλεια βάρους. Πάντως αξίζει να αναφερθεί πως όσο η απώλεια συνεχίζεται, ο οργανισμός ενεργοποιεί μηχανισμούς συντήρησης του μυϊκού του ιστού. Μάλιστα αυτή η προσαρμογή δείχνει να είναι πιο αποτελεσματική στους παχύσαρκους παρά στους αδύνατους.

Η άσκηση βοηθά στη διατήρηση του μυϊκού ιστού και αυτός είναι ο κύριος λόγος που προτείνεται κατά την διάρκεια ενός προγράμματος αδυνατίσματος. Μελέτες υποδεικνύουν πως αν ένας άντρας με δείκτη μάζας σώματος 30, χάσει 10 κιλά σε 3 μήνες μόνο με δίαιτα αδυνατίσματος, ένα ποσοστό 29% της απώλειας θα αντιπροσωπεύει μυϊκή μάζα σε αντίθεση με ένα ποσοστό 17%, όταν το ίδιο ποσό βάρους χαθεί με συνδυασμό δίαιτας και άσκησης.

Επειδή λοιπόν το παν όταν θέλουμε να αδυνατίσουμε είναι να μην ξαναπάρουμε βάρος, αναλογιστείτε πως κάθε ακραία και απότομη αλλαγή στο βάρος σας με μια αυστηρή δίαιτα, αναιρεί τον τόσο ουσιαστικό στόχο της διατήρησης των απολεσθέντων κιλών!!

Δείτε ακόμη: Η δίαιτα των 1000 θερμίδων: Τι πρέπει να τρως για να πετύχεις την αποτοξίνωση

loading...