Από τον Δημήτρη Χατζηκυριάκου για The Body

Πιστεύεις ότι έχεις κάνει τα πάντα για να χάσεις βάρος αλλά ο δείκτης της ζυγαριάς σου αρνείται να πέσει; Ρίξε μια ματιά στα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνεις και μάθε πώς μπορείς να τα αποφύγεις…

Μήπως βάζεις μόνη σου παγίδες και… τρικλοποδιές στον εαυτό σου και ο μόνος υπεύθυνος για τα μηδενική απώλεια βάρους είσαι… εσύ; Φυσικά και δεν το παραδέχεσαι. Αλλά είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι, αν δεν αδυνατίζεις παρά τη σωστή διατροφή και την άσκηση, κάτι κάνεις λάθος. Ανακάλυψε τι.

Οι μερίδες σου είναι πολύ μεγάλες
«Το μάτι είναι αχόρταγο». Δεν είναι τυχαία αυτή η φράση και σίγουρα την έχεις ακούσει. Ειδικά όταν πεινάς πολύ, είναι πολύ εύκολο να βάλεις μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που χρειάζεσαι στο πιάτο σου. Ακόμη και στην περίπτωση που τρως υγιεινά, η μεγάλη μερίδα μπορεί να σε βγάλει εκτός προγράμματος. Ένα έξυπνο κόλπο είναι να περιορίζεις το γεύμα σου στο πιάτο του φρούτου. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα βγεις ποτέ εκτός προγράμματος, αφού, όσο και να το γεμίσεις, η ποσότητα θα παραμένει μικρή!
Tip: Ζύγιζε και μέτρα πάντα τις μερίδες σου.

Δεν συγκεντρώνεσαι στο φαγητό που τρως
Έλεγχε πάντα τις θερμίδες που περιέχει ένα προϊόν και την ημερήσια πρόσληψη. Τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχουν λίγες θερμίδες. Μάλιστα, ορισμένα light προϊόντα, προκειμένου να είναι γευστικά, περιέχουν περισσότερη ζάχαρη.
Μάθε ποια είναι η δική σου Ενδεικτική Ημερησία Πρόσληψη (GDA) σε θερμίδες, λίπος, ζάχαρη και αλάτι. Ενδεικτική Ημερησία Πρόσληψη:

Κάθε μέρα Θερμίδες Λιπαρά Κορεσμένα Αλάτι Ζάχαρη
Γυναίκα 2.000 70 γρ. 20 γρ. 6 γρ. 90 γρ.
Άνδρας 2.500 95 γρ. 30 γρ. 6 γρ. 120 γρ.

Νιώθεις ενοχές
Είσαι από τους ανθρώπους που, αν μια μέρα φάνε λίγο παραπάνω ή υποκύψουν σε πειρασμούς, η ψυχολογία τους πέφτει και οι ενοχές κάνουν την εμφάνισή τους; Δεν χρειάζεται να κάνεις εξαντλητικές δίαιτες, όλα θέλουν το μέτρο τους. Αν μια μέρα νιώσεις πως έχεις χάσει το μέτρο, μην πανικοβάλλεσαι! Μπορείς την επόμενη να σώσεις την κατάσταση κάνοντας μια μέρα αποτοξίνωση, με φρούτα και λαχανικά.
Μάθε αυτό: Κάθε μία ώρα το 31% των Ελλήνων ξεκινά μια δίαιτα! Οπότε κανείς δεν είναι τέλειος!

Δεν γυμνάζεσαι καθόλου
Η άσκηση είναι εκείνη που θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις το βάρος σου και ενεργοποιεί το μεταβολισμό. Η ιδανική συχνότητα άσκησης στους ενήλικες είναι 5 φορές την εβδομάδα από μισή ώρα. Αν το πρόγραμμά σου είναι ιδιαίτερα βαρύ, δεν χρειάζεται καν να πας στο γυμναστήριο. Το περπάτημα μέχρι το κοντινότερο πάρκο θα κάνει τη δουλειά του.
Προσοχή: Οι άνθρωποι έχουν την τάση να κινούνται λιγότερο όταν ξεκινούν δίαιτα. Έρευνα δείχνει ότι η φυσική δραστηριότητα των ατόμων που θέλουν να χάσουν βάρος και κάνουν δίαιτα πέφτει κατά 40%!

Παραλείπεις το πρωινό
Πρόσφατη έρευνα του Imperial College London διαπίστωσε ότι, όταν παραλείπεις το πρωινό, την πρώτη θέση στην προτίμησή σου έχουν τροφές παχυντικές, πλούσιες σε λιπαρά και ζάχαρη. Έχεις 43% πιθανότητες να μην πάρεις βάρος αν τρως πρωινό κάθε μέρα.
Tip: Καλό είναι να τρως 3 βασικά γεύματα την ημέρα. Έτσι ο οργανισμός σου θα σταθεροποιήσει την πρόσληψη θερμίδων.

lim

Δεν καταναλώνεις σνακ
Μάθε να ακούς το σώμα σου τροφοδοτώντας το κάθε 3-4 ώρες. Τις περισσότερες φορές παραλείπουμε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διατροφής μας, τα σνακ. Υγιεινά σνακ των 100-200 θερμίδων διατηρούν την ενέργειά σου ψηλά και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σταθερά. Ιδανικά σνακ είναι τα πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Για παράδειγμα, 1 φρούτο με μια χούφτα ξηρούς καρπούς, 1 γιαούρτι με λίγη βρώμη, στικ καρότου με ταχίνι ή χούμους.

Δεν τρως αρκετά
Μην πέφτεις στην παγίδα να κόβεις υπερβολικές θερμίδες από τα γεύματά σου. Αυτό θα έχει ως συνέπεια ο οργανισμός σου να επιβραδύνει το μεταβολισμό και να “κάψει” τη μυϊκή μάζα για να πάρει ενέργεια.

Δεν παίρνεις αρκετές βιταμίνες
Καμία τροφή δεν περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σου, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να τρως ποικιλία τροφών, ώστε να καλύπτεις τις ανάγκες σου, ειδικά όταν βρίσκεσαι σε δίαιτα. Βιταμίνες και μέταλλα είναι απαραίτητα επειδή διατηρούν τα ενεργειακά σου επίπεδα υψηλά και βοηθούν τον οργανισμό σου να αντεπεξέλθει.

Αντιμετωπίζεις το φαγητό ως επιβράβευση
Σκέψου πώς αντιμετωπίζεις το φαγητό. Κόψε τη συνήθεια να επιβραβεύεις με φαγητό τον εαυτό σου και βρες άλλους τρόπους να τον… κανακέψεις. Το να κάνεις ένα αφρόλουτρο, να απολαύσεις μια θεραπεία spa, ακόμα και ένα μανικιούρ θα σε τονώσουν και θα σου ανεβάσουν την αυτοπεποίθηση. Το 86% των ανθρώπων τρώνε συναισθηματικά όταν είναι χαρούμενοι, ενώ το 74% τρώνε για να ανταμείψουν τον εαυτό τους.

Πίνεις πολύ
Είναι πλέον γνωστό πως τα ποτά έχουν θερμίδες και μάλιστα ορισμένα μπορούν να θεωρηθούν θερμιδικά “απαγορευμένα”. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, λοιπόν, είναι να μετράς τις θερμίδες που καταναλώνεις. Ορισμένα cocktails μπορούν θερμιδικά να αντικαταστήσουν ένα ολόκληρο γεύμα!
Προσοχή: Ακόμη και ένα ποτήρι με υγιεινό φρέσκο χυμό πορτοκαλιού έχει περίπου 100 θερμίδες.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Δίαιτα Max Planck: Χάσε τα 9 περιττά κιλά μέσα σε δύο εβδομάδες

Αυτές είναι οι 4 επιλογές πρωινών που αδυνατίζουν- Καίνε το λίπος της υπόλοιπης ημέρας!

Το Νο1 λιποδιαλυτικό διατροφολόγιο που καίει το λίπος σε ενάμιση μήνα!

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Σοκ: Λύγισε ο γιος του Μπάρκουλη τη στιγμή της ταφής του πατέρα του! (PHOTOS)

Καταραμένη φτώχεια! Δεν φαντάζεστε που περνά τις διακοπές της η Ζέτα Μακρυπούλια

Έκπληξη! Το αβυσσαλέο «ολοκαίνουριο» ντεκολτέ γνωστής Ελληνίδας τραγουδίστριας έβαλε φωτιά στη Μύκονο (Photos)

loading...