Από τον Δημήτρη Χατζηκυριάκου

Ξέρεις ότι για να βάλεις χρώμα, άρωμα και προσωπικότητα στα πιάτα σου χρειάζεσαι μπαχαρικά και βότανα. Ξέρεις, όμως, ποιο θα κάνει το γεύμα σου πιο υγιεινό;

Εκτός από την ξεχωριστή γεύση και το άρωμα, τα περισσότερα βότανα και μπαχαρικά αποτελούν πηγές βιταμινών και αντιοξειδωτικών, με πολλά και σημαντικά οφέλη για την υγεία. Με μικρές αλλά στοχευμένες αλλαγές, θα επωφεληθείς όχι μόνο σε νοστιμιά αλλά και σε μακροημέρευση.
Αντικατάστησε:

-τον μαϊντανό

με ΦΑΣΚΟΜΗΛΟ

Και τα δύο αυτά βότανα είναι υψηλά σε βιταμίνη Κ (σημαντική για την πήξη του αίματος και για γερά οστά), το φασκόμηλο όμως περιέχει 26% περισσότερη. Επίσης, έρευνα έδειξε ότι μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ, ενισχύοντας τη μνήμη των ασθενών. Αν και ο μαϊντανός μπορεί να χρησιμοποιηθεί καλύτερα σαν γαρνιτούρα, το φασκόμηλο με την έντονα αρωματική γεύση του είναι ιδανικό για πιάτα με κολοκύθα ή φρέσκα κολοκυθάκια.
-το μοσχοκάρυδο

με ΠΙΠΕΡΟΡΙΖΑ

Η πιπερόριζα είναι γνωστή για τις καταπραϋντικές της ιδιότητες σε προβλήματα στομάχου, έχει πλούσια αντιοξειδωτική δράση και προσφέρει ανακούφιση από διάφορα προβλήματα, από φλεγμονές μέχρι πόνους περιόδου και ημικρανίες. Επίσης, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν βρήκαν ότι το εκχύλισμα πιπερόριζας σε σκόνη θα μπορούσε να αναστείλει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων των ωοθηκών. Οι περισσότεροι σεφ επιλέγουν την πιπερόριζα για την απολαυστική γεύση που μπορεί να δώσει σε «αδιάφορα» φαγητά, όπως είναι το ρύζι, η σούπα, ακόμα και το τσάι.

Still life with spices
-το θυμάρι

με ΡΙΓΑΝΗ

Σε σύγκριση με το θυμάρι, ένα κουταλάκι του γλυκού ρίγανη έχει 3 φορές περισσότερα ω-3 λιπαρά οξέα, που μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη πήξη του αίματος, να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής αρρυθμίας και, γενικώς, να προστατεύσουν τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις. Τα αντιοξειδωτικά που σου προσφέρει η ρίγανη είναι πολλά, ενώ ταιριάζει απόλυτα σε σάλτσες, σούπες, αλλά και σε κάθε φαγητό φούρνου.
-τον βασιλικό

με ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ

Τα οφέλη του δενδρολίβανου είναι εντυπωσιακά. Εκτός από το ότι είναι καλή πηγή σιδήρου και ασβεστίου, περιέχει μια ένωση που μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 2. Επιπλέον, έρευνες βρήκαν ότι το συγκεκριμένο βότανο μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου που έχει συσχετιστεί με το κόκκινο κρέας. Όταν μαγειρεύεις το κρέας σε υψηλή θερμοκρασία, μπορεί να βγάλει τοξίνες που έχουν συνδεθεί με ορισμένα είδη καρκίνου. Βάζοντας όμως το κρέας σε μαρινάδα δενδρολίβανου, μειώνονται αισθητά τα επίπεδα τυχόν καρκινογόνων ουσιών.
-το μαύρο πιπέρι

με ΠΙΠΕΡΙ ΚΑΓΙΕΝ

Το καυτερό πιπέρι καγιέν είναι γνωστό ότι ανακουφίζει από τον πόνο και συχνά διευκολύνει την πέψη. Ορισμένοι ερευνητές πιστεύουν ότι το βασικό συστατικό του, η καψαϊκίνη, μπορεί να αποτελέσει φάρμακο κατά του καρκίνου. Επίσης, έρευνα για την παχυσαρκία διαπίστωσε ότι η καψαϊκίνη μπορεί να αυξήσει το αίσθημα κορεσμού και να μειώσει την πρόσληψη λίπους. Μήπως ήρθε η ώρα να κάνεις λίγο πιο καυτερό το επόμενο γεύμα σου;
Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Fat Smash Diet: Κάψε θερμίδες και 11 κιλά λίπος σε μικρό διάστημα!

Φυσικός σύμμαχος: Τα βότανα που καίνε το λίπος και καταπολεμούν την κατακράτηση

Master Cleanse diet: Χάσε 10 κιλά σε 10 μέρες με τη δίαιτα της λεμονάδας

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Φαίη Σκορδά- Γιώργος Λιάγκας: Διαφημιστικό κόλπο ή χωρίζουν οριστικά;

Μενεγάκη – Παντζόπουλος: Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις διακοπές στην Σάμο με τα παιδιά…

Γενέθλια για τη Σμαράγδα Καρύδη: Το μήνυμα του πατέρα της που θα σας κάνει να δακρύσετε!

loading...