Όσοι πίνουν συστηματικά, έχουν πολλές πιθανότητες να πάρουν βάρος

H διαφορά ανάμεσα στο αλκοόλ και στις άλλες ενεργειακές πηγές (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά) είναι ότι το αλκοόλ δεν αποθηκεύεται στο σώμα, αλλά χρησιμοποιείται και μάλιστα πρωτίστως από τις άλλες πηγές ενέργειας.

Mε άλλα λόγια, το σώμα θα προτιμήσει να «κάψει» το αλκοόλ και άρα θα χρησιμοποιήσει αρκετά λιγότερη ενέργεια από τις άλλες πηγές, η περίσσεια της οποίας θα καταλήξει…

σε σωματικό λίπος, το οποίο δύσκολα «καίγεται». Έτσι, τα άτομα που πίνουν αρκετά συχνά, έχουν αυξημένη πιθανότητα να πάρουν βάρος, διότι:

1. Mεγαλύτερο ποσό ενέργειας από τις τροφές μετατρέπεται και αποθηκεύεται ως λίπος.
2. Λιγότερη ενέργεια από τις «αποθήκες» σωματικού λίπους μπορεί να χρησιμοποιηθεί όσο το αλκοόλ βρίσκεται στην κυκλοφορία.

Πόσες θερμίδες εμπεριέχονται σε ένα ποτό;

Όσο περισσότερο αλκοόλ περιέχουν τα διάφορα αλκοολούχα ποτά, τόσο περισσότερες είναι οι θερμίδες τους. Eκτός όμως από τη ποσότητα του αλκοόλ, το θερμιδικό περιεχόμενο καθορίζεται και από τα υπόλοιπα συστατικά, κυρίως στα ανάμεικτα ποτά. Έτσι, όταν προσθέτουμε αναψυκτικά, χυμούς, ζάχαρη ή άλλα συστατικά, οι θερμίδες τους γίνονται ακόμα περισσότερες.

Δείτε ακόμη: Τσιμπολογάς συνέχεια; Δες γιατί συμβαίνει αυτό και τι να κάνεις!

Η μπίρα έχει μικρή περιεκτικότητα σε αλκοόλ (συνήθως 4-5%), σε σύγκριση με τα άλλα αλκοολούχα ποτά, ενώ περιέχει και υδατάνθρακες. 250 ml μπίρα δίνουν περίπου 107 θερμίδες.

Το κρασί έχει μέτρια περιεκτικότητα σε αλκοόλ (8-14%, κατά μέσο όρο 12% για τα λευκά και 14% για τα κόκκινα). Για παράδειγμα, ένα μικρό ποτήρι (120 ml) ξηρό κρασί παρέχει περίπου 80 θερμίδες και ένα γλυκό κρασί περίπου 105 θερμίδες.

Άλλα οινοπνευματώδη ή «σκληρά» ποτά όπως το τζιν, το ρούμι, η βότκα ή το ουίσκι έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε αλκοόλ (συνήθως 40-50%). Oι 100 περίπου θερμίδες που προσφέρουν θεωρούνται πολλές, όταν η δόση στην οποία αντιστοιχούν είναι μόλις 45 ml! Για άλλους τύπους οινοπνευματωδών, οι θερμίδες ποικίλλουν αρκετά.

Λικέρ και ηδύποτα περιέχουν 40-50% αλκοόλ και είναι υψηλότερα σε θερμίδες, σε συνδυασμό με τη ζάχαρη που περιέχουν. Και τέλος ένα κοκτέιλ σε ποτήρι μεγάλου μεγέθους μπορεί εύκολα να προσφέρει πάνω από 400 θερμίδες.

Προσοχή:Σε αντίθεση με τις τροφές, το αλκοόλ δεν δημιουργεί αίσθημα κορεσμού και μπορεί να οδηγήσει ευκολότερα σε υπερκατανάλωση, ανάλογα με τα επίπεδα ανοχής του οργανισμού.

Τι είναι πιο ακίνδυνο για την υγεία; Η μπύρα, το κρασί ή το ουίσκι;
Εδώ και αρκετά χρόνια, υπάρχει μια έντονη διαμάχη στον επιστημονικό κόσμο σχετικά με το αν είναι το κρασί, η μπίρα ή τα λεγόμενα σκληρά ποτά που τελικά οδηγούν σε μειωμένο κίνδυνο θανάτου από στεφανιαία νόσο.

Με άλλα λόγια, αν το αλκοόλ ή κάποιες άλλες ουσίες που περιέ­χονται στα αλκοολούχα ποτά είναι που ασκούν προστατευτική δράση. Αν και δεν έχουν προκύψει ασφαλή συμπεράσματα ως προς το είδος του ποτού που υπερέχει έναντι των άλλων προστατεύοντας από τη στεφανιαία νόσο, επιδημιολογικές έρευνες και μελέτες δείχνουν σήμερα ότι το κόκκινο κρασί και η μπίρα αποτελούν τις καλύτερες επιλογές όχι μόνο λόγω της χαμηλής περιεκτικότητάς τους σε αλκοόλ, αλλά και λόγω των πολυάριθμων μικροθρεπτικών συστατικών και αντιο­ξειδωτικών τους. Συγκεκριμένα:

Το κόκκινο κρασί συσχετίζεται αρνητικά με την εμφάνιση καρδιαγ­γειακών προβλημάτων. Αν, μάλιστα, σκεφτεί κανείς ότι περιέχει και εκατοντάδες άλλες ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση (π.χ. ρεσβερατρόλη), είναι πιθανό η ευεργετική του επίδραση να οφείλεται όχι μόνο στο αλκοόλ, αλλά και στις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει.

Η μπίρα περιέχει πολλά ωφέλιμα συστατικά, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, χρώμιο και αντιοξειδωτικά, με αποτέλεσμα να έχει ευεργετική δράση έναντι νοσημάτων όπως τα καρδιαγγειακά, η χαμηλή οστική πυκνότητα και ο σακχαρώδης διαβήτης.

Τι γίνεται με όσους προσέχουν τη διατροφή τους αλλά δε θέλουν να κόψουν τελείως το αλκοόλ;

Για εσάς λοιπόν που προσέχετε το βάρος σας:

– Eλέγξτε ή μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ, να θυμάστε ότι οι θερμίδες από το αλκοόλ αθροίζονται γρήγορα και επιταχύνουν τη συσσώρευση λίπους στο σώμα.

– Eάν έχετε την τάση να πίνετε λίγο παραπάνω, προτιμήστε ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, όπως ελαφριά μπίρα ή spritzer (λευκό κρασί με σόδα) ή μικρότερη δόση ποτού αραιωμένη με πάγο. Aποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες από τα πλούσια σε θερμίδες κοκτέιλ, λικέρ και γλυκά ποτά.

Δείτε ακόμη: Tips για να επιλέξετε υδατάνθρακες που δεν παχαίνουν!Όλ

– Eάν σχεδιάζετε έξοδο για ποτό, προγραμματίστε να αποφύγετε το αλκοόλ κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας.

Μαζί με το ποτό αποφεύγετε να καταναλώνετε σνακ πλούσια σε θερμίδες, ιδιαίτερα όταν έχει προηγηθεί γεύμα.
Eνδεικτικά:

1 μπολ ανάμεικτοι ξηροί καρποί (100 γρ.) = 608 θερμίδες
1 μερίδα τσιπς (50 γρ.) = 270 θερμίδες

Mην πίνετε αλκοόλ για να ξεδιψάσετε. Nα πίνετε πάντα πρώτα νερό για το σκοπό αυτό. Eξάλλου, το αλκοόλ έχει διουρητική δράση και μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση.

– Nα παραγγέλνετε κρασί ή ποτό με το ποτήρι και όχι με το μπουκάλι ή το λίτρο. Έτσι, προλαμβάνετε την υπερκατανάλωση με το σκεπτικό »απλά να τελειώσει».

– Φάτε ένα υγιές και πλήρες γεύμα πριν βγείτε για ποτό

– Αν επιστρέφοντας στο σπίτι αισθανθείτε την ανάγκη να φάτε ο, τι βρείτε μπροστά σας, πιείτε δύο ποτήρια νερού και στη συνέχεια φάτε ένα υγιεινό σνακ

Δείτε ακόμη: Οι 5 κορυφαίες λιποδιαλυτικές τροφές

loading...