Από την Έρρικα Λευθέρη για το The Body

Δεν είναι μυστικό ότι λατρεύουμε τη σοκολάτα! Την αγαπάμε τόσο πολύ που πιστεύουμε ότι το να την απολαμβάνουμε κάθε μέρα όχι μόνο δεν πειράζει αλλά είναι μια λαμπρή ιδέα! Άλλωστε, έχουμε επιχειρήματα…

Σταμάτα να έχεις τύψεις με κάθε μικρή μπουκιά σοκολάτας. Το The BODY, με σύμμαχο την επιστήμη, απενοχοποιεί τον γλυκό αυτό πειρασμό που σε κάνει τόσο μα τόσο χαρούμενη!

Η σοκολάτα είναι το απόλυτο τρόφιμο “παρηγοριάς”. Είναι πάντα εκεί, δίπλα σου, να σε “στηρίζει”. Σε στιγμές άγχους σίγουρα την έχεις αναζητήσει. Στη γεύση της έχεις βρει παρηγοριά μετά από έναν καβγά ή χωρισμό. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό. Το ήξερες ότι σε βοηθά να χαλαρώσεις, σου δίνει έμπνευση και κυρίως κάνει καλό στην υγεία σου; Χρειάζεσαι ακόμα έναν καλό λόγο; Σου βρήκαμε 17!
1. Ερευνητές από το San Diego συμπέραναν ότι οι υγιείς ενήλικες που τρώνε συχνά σοκολάτα έχουν χαμηλότερο ΔΜΣ (δείκτη μάζας σώματος) συγκριτικά με εκείνους που τρώνε λιγότερο συχνά.

2. Σύμφωνα με γερμανική έρευνα οι γυναίκες που έπιναν ζεστή σοκολάτα, εμπλουτισμένη με έξτρα φλαβονοειδή, κάθε πρωί για τρεις μήνες βοήθησαν το δέρμα τους να παραμείνει ενυδατωμένο κι απέτρεψαν τη ζημιά που προκαλεί η υπεριώδης ακτινοβολία.

3. Ο τρόπος για να χαλαρώσεις. Μόλις 30 γρ. σοκολάτας τη μέρα αρκούν για να περιορίσουν το άγχος σου, αφού μειώνονται τα επίπεδα της κορτιζόλης (της ορμόνης του στρες) στο αίμα σου.

4. Τελείωσε τη μέρα σου με ένα κομμάτι σοκολάτα. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωσή της το βράδυ μειώνει την όρεξή σου για γλυκό την επόμενη μέρα.

5. Μετά την άσκηση η σοκολάτα βοηθά στην ταχεία αποκατάσταση του γλυκογόνου των μυών. Χάρη στη θεοβρωμίνη που περιέχει, το μαγνήσιο και το φώσφορο καταπολεμά την κούραση.

6. Επίσης η θεοβρωμίνη έχει την ιδιότητα να κατευνάζει το βήχα και σε πολλές περιπτώσεις λειτουργεί καλύτερα από πολλά φάρμακα.

7. Ξέχνα τον οδοντίατρο! Η σύνθεση του κακάο εμποδίζει την ανάπτυξη βακτηρίων στο στόμα σου.

8. Η μαύρη σοκολάτα κάνει καλό στην κυκλοφορία του αίματος και στην καρδιά. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα βοηθά στην αποκατάσταση της ελαστικότητας των αρτηριών και αποτρέπει τη συγκόλληση των λευκών αιμοσφαιρίων στα τοιχώματα των αγγείων, δύο κοινές αιτίες στην απόφραξη των αρτηριών.

9. Ο κίνδυνος εμφάνισης εγκεφαλικού μειώνεται 17% στους άντρες που κατανάλωναν συχνά σοκολάτα, σύμφωνα με φινλανδική έρευνα.

10. Εκατό γραμμάρια μαύρης σοκολάτας τη μέρα παρέχουν το 67% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σιδήρου για τον οργανισμό. Επίσης η μαύρη σοκολάτα περιέχει πολύτιμα ιχνοστοιχεία, ψευδάργυρο, κάλιο και σελήνιο.

11. Το κακάο μειώνει την κακή χοληστερόλη (LDL) και αυξάνει την καλή. Έτσι μειώνεται ο κίνδυνος καρδιαγγειακών νοσημάτων.

12. Ένα μικρό κομμάτι σοκολάτας 20 λεπτά πριν από το γεύμα είναι ικανό να ενεργοποιήσει τις ορμόνες που στέλνουν το μήνυμα της πληρότητας στον εγκέφαλο.

13. Έρευνες έδειξαν ότι η μαύρη σοκολάτα λειτουργεί προληπτικά απέναντι στον διαβήτη, αφού έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη.

sok

14. Οι φλαβανόλες που περιέχει η σοκολάτα μειώνουν την απώλεια μνήμης στους ηλικιωμένους. Επίσης οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους βοηθούν στη θεραπεία εγκεφαλικών βλαβών, όπως είναι η διάσειση.

15. Η σοκολάτα περιέχει φαινυλαιθυλαμίνη, τη χημική ουσία που παράγεται από τον εγκέφαλο όταν ερωτεύεσαι και ενθαρρύνει την απελευθέρωση ενδορφινών που σου προσφέρουν χαρά και ευεξία.

16. Μια φινλανδική μελέτη διαπίστωσε ότι η σοκολάτα μειώνει το στρες στις μέλλουσες μαμάδες. Επίσης τα μωρά τους χαμογελάνε συχνότερα από εκείνα που οι γονείς τους δεν τρώνε συχνά σοκολάτα.

17. Η σοκολάτα είναι ακαταμάχητη και δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για να αντισταθείς! Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάς τον χρυσό κανόνα “όλα με μέτρο”!

Η “ανατομία” της σοκολάτας
– Καφεΐνη: διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα.
– Πρωτεΐνες: απαραίτητες στο μεταβολισμό των κυττάρων.
– Σίδηρος: απαραίτητος στη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης, που μεταφέρει οξυγόνο στα ερυθρά αιμοσφαίρια.
– Χαλκός: Συμβάλλει στην ενεργειακή παραγωγή, στη σωστή δόμηση των οστών, στη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και στην αποθήκευση σιδήρου.
– Ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο: έχουν καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή, τη συντήρηση και το μεταβολισμό των οστών και των δοντιών.
– Λιπαρά: ανάλογα με το είδος της, η σοκολάτα αποτελείται μέχρι και κατά 50% από κορεσμένα λίπη.
– Βιταμίνη Ε: Μια βιταμίνη με αντιοξειδωτική δράση, λιποδιαλυτή, σημαντική για τη δομή των μεμβρανών των κυττάρων.
– Φυτικές ουσίες: Το κακάο περιέχει περισσότερες από 600 φυτικές ουσίες, όπως οι πολυφαινόλες.
Λέγεται ότι η σοκολάτα έχει προέλευση βασιλική αλλά και θεϊκή και για τον λόγο αυτό ονομάζεται και «τροφή των θεών».

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ…
… οι Αζτέκοι χρησιμοποιούσαν τους κόκκους του κακάο ως μέσο συναλλαγής;

Είδη σοκολάτας
-Μαύρη σοκολάτα
Γνωστή και ως υγείας ή πικρή. Φτιάχνεται από βούτυρο κακάο, κααόμαζα και ζάχαρη. Όσο περισσότερο κακάο περιέχει τόσο πιο πικρή είναι η γεύση της.
-Κουβερτούρα
Χρησιμοποιείται κυρίως στη ζαχαροπλαστική. Η διαφορά της από τη μαύρη είναι ότι το κακάο που περιέχει δεν ξεπερνά το 34%-40%.
-Σοκολάτα γάλακτος
Ίσως η δημοφιλέστερη κατηγορία σοκολάτας. Φτιάχνεται από κακάο, κακαόμαζα, ζάχαρη και γάλα.
-Λευκή σοκολάτα
Φτιάχνεται από βούτυρο κακάο, ζάχαρη, γάλα και διάφορα μυρωδικά όπως είναι η βανίλια. Διαφέρει από τις υπόλοιπες σοκολάτες γιατί δεν περιέχει κακαόμαζα, μόνο βούτυρο κακάο.
-Γεμιστή σοκολάτα
Σε όλα τα είδη σοκολάτας μπορούν να προστεθούν υλικά όπως είναι ξηροί καρποί, πραλίνα, καραμέλα, φρούτα κ.λπ.

True or false?
Η σοκολάτα παλαιότερα συνδεόταν με ημικρανίες, ακμή και αλλεργίες. Αυτός ο μύθος έχει πλέον καταρριφθεί!

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Fat Smash Diet: Κάψε θερμίδες και 11 κιλά λίπος σε μικρό διάστημα!

Φυσικός σύμμαχος: Τα βότανα που καίνε το λίπος και καταπολεμούν την κατακράτηση

Master Cleanse diet: Χάσε 10 κιλά σε 10 μέρες με τη δίαιτα της λεμονάδας

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Λιώσαμε! Η σύζυγος του Νίκου Αλιάγα μας δείχνει πρώτη φορά την φουσκωμένη της κοιλίτσα!

Μενεγάκη – Παντζόπουλος: Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις διακοπές στην Σάμο με τα παιδιά…

Κόβει φλέβα για τον Σταρόβα! Η τρυφερή δημόσια αφιέρωση της συντρόφου του: «Δημήτρη, σαγαπώ!»

loading...