Από τη Διονυσία Καρακεκέ

Αν και από βοτανολογική άποψη η ντομάτα θεωρείται φρούτο, στο πιάτο μας μετατρέπεται σε ένα από τα πιο εύγευστα και σημαντικά υλικά σαλάτας. Μια πλούσια πηγή γεύσης και βιταμινών.

Ντομάτες βρίσκουμε όλον τον χρόνο, αλλά ειδικά το καλοκαίρι οι ντομάτες γίνονται η καθημερινή μας σαλάτα. Εξαιρετική πηγή βιταμινών Α, C και Κ, καλίου και μαγγανίου, είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνη Ε (α-τοκοφερόλη), θειαμίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και β-καροτένιο και, φυσικά, λυκοπένιο. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Με ελάχιστες θερμίδες, έχεις στο πιάτο σου μια τροφή που… υπογράφει την υγεία σου!

Λαμπερή επιδερμίδα
Ξέρεις ότι η ντομάτα διατηρεί την επιδερμίδα σου λαμπερή και νεανική; Και όμως, οι βιταμίνες A και C καθώς και το β-καροτένιο καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, που είναι υπεύθυνες για τη γήρανση της επιδερμίδας. To λυκοπένιο αποτελεί ασπίδα προστασίας απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία, ενώ μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της ακμής.

Δυνατά μαλλιά
Τόσο το σίδηρο όσο και η βιταμίνη Α που περιέχει η ντομάτα δυναμώνουν τα μαλλιά, χαρίζοντάς τους λάμψη και στιλπνότητα. Μάλιστα, αν θέλεις να καθυστερήσεις το άσπρισμά τους, καλό είναι να κάνεις την ντομάτα καθημερινή σου συνήθεια. Έχει την ιδιότητα να διατηρεί το pH της τρίχας σε φυσιολογικά επίπεδα, οπότε και να κρατάει το φυσικό χρώμα δυνατό.

Καλύτερη όραση
Έχεις ακούσει, βέβαια, ότι το ψάρι κάνει καλό στην όρασή σου. Ένας ακόμα ισχυρός σύμμαχος για την υγεία των ματιών σου είναι οι ντομάτες. Πλούσιες σε λυκοπένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και β-καροτένιο, εξασφαλίζουν δυνατή όραση και προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία. Βοηθούν ιδιαίτερα όσους υποφέρουν απο καταρράκτη και εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Δυνατά οστά
Εκτός από το ασβέστιο, ένας καλός φίλος των οστών μας είναι και η βιταμίνη Κ, που βρίσκεται άφθονη στις ντομάτες. Επιπλέον, το λυκοπένιο συμβάλλει στην αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης και στη βελτίωση της οστικής μάζας.
Τip 1
Τρίψε λίγη ντομάτα και άπλωσέ την πάνω στο σημείο που έχεις έγκαυμα. Θα ανακουφιστείς άμεσα.
Τιp 2
Για να γίνει καλύτερη απορρόφηση του λυκοπενίου, προτίμησε να απολαύσεις τις ντομάτες σου μαγειρεμένες ή ψημένες. Λίγο ελαιόλαδο θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο…
*Όσοι τρώνε συχνά μαγειρεμένες ντομάτες σε μεγάλη ποσότητα, έχουν 20% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη.

Δροσιστικό νερό ντομάτας και βασιλικού
Το καλοκαιρινό σου ποτό από το luciatomato.gr
Ξέρεις ότι πρέπει να πίνεις καθημερινά αρκετό νερό, ειδικά τώρα το καλοκαίρι… αλλά το ξεχνάς! Αυτό το δροσιστικό «νερο-ποτό» με ντομάτα και βασιλικό δεν θα το ξεχάσεις ποτέ!
Προετοιμασία: 5΄
Αναμονή: 4 ώρες (άφησέ το στο ψυγείο)
Υλικά: 2 λίτρα νερό, 1 ντομάτα, 3 κλωναράκια βασιλικού, πάγος

Εκτέλεση:
Ψιλόκοψε μία ντομάτα σε κύβους. Τοποθέτησέ τους μαζί με 3 κλωναράκια βασιλικό σε κανάτα ή γυάλινο μπουκάλι. Πρόσθεσε 2 λίτρα νερό. Διατήρησέ το στο ψυγείο για 2 έως 4 ώρες, έτσι ώστε τα συστατικά να βγάλουν όλα τους τα αρώματα. Αφού περάσει ο χρόνος αναμονής, βγάλε την κανάτα από το ψυγείο και ανακάτεψε. Για το σερβίρισμα πρόσθεσε κύβους ντομάτας, κλωναράκια βασιλικού και άφθονο πάγο. Το νερό αυτό μπορείς να το κρατήσεις στο ψυγείο για 2 ημέρες.

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Ξηροί καρποί: Ποιοι ωφελούν στο αδυνάτισμα και ποιοι κόβουν την όρεξη

Αυξήστε το μεταβολισμό σας με 2 πεντανόστιμα smoothies

Χάστε 10 κιλά σε δύο εβδομάδες με τη δίαιτα Scarsdale

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Ο κολλητός του Παντελίδη σπαράζει στο facebook! Δείτε την φωτογραφία που λύγισε τους πάντες!

Συγκλονίζει τον πλανήτη η εικόνα του νεκρού παιδιού με την κούκλα του

Ο Δήμος Βερύκιος «στόλισε» δημοσίως την Ντέπυ Γκολεμά για τα σχόλιά της: «Το αμπέλι του Alpha…»

loading...