Από τη Μαριανίνα Κατζά για το The Body

Δεν περνάει πάντα η υγιεινή διατροφή μέσα από στερητικές δίαιτες. Οι παρακάτω 12 σούπερ συμβουλές αποδεικνύουν πως μπορείς να αλλάξεις το διατροφικό σου προφίλ χρησιμοποιώντας πολύ απλά… εναλλακτικά όπλα για να κερδίσεις τη μάχη με τα περιττά κιλά! Ακολούθησέ τες πιστά και θα… τα χάσεις!

Οι αυστηρές δίαιτες δεν είναι για όλους – για την ακρίβεια, μάλλον, δεν ανταποκρίνονται στη συντριπτική πλειονότητα όσων θέλουν να χάσουν βάρος. Όταν αποφασίζουμε να στερήσουμε από τον εαυτό μας κάτι συγκεκριμένο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι αργότερα θα λυγίσουμε από το άγχος της στέρησης (είτε βιολογικής είτε ψυχολογικής) και θα επιστρέψουμε στις παλιές συνήθειες, με περισσότερο πάθος μάλιστα! Άσε, λοιπόν, κατά μέρος τις αφοριστικές υποσχέσεις και προσπάθησε να κάνεις μικρές (και σε πρώτο επίπεδο) ανεπαίσθητες αλλαγές τόσο στο καθημερινό σου διατροφολόγιο όσο και στη γαστρονομική σου συμπεριφορά γενικότερα. Θα εκπλαγείς με το πόσο αθόρυβα αυτές θα ενσωματωθούν στη ρουτίνα σου και τελικά θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις το στόχο σου!

Ώρα για καθάρισμα
Ακούγεται ίσως παράξενο, αλλά έχει διαπιστωθεί άμεση συσχέτιση μιας αναστατωμένης κουζίνας με την υπέρμετρη κατανάλωση επιβαρυντικών για την υγεία και τη σιλουέτα σνακ. Βρόμικα πιάτα στο νεροχύτη, λερωμένοι πάγκοι και τραπέζια γεμάτα αποφάγια οδηγούν περίπου στη 44% μεγαλύτερη κατανάλωση junk food. Άνθρωποι που είχαν συνέχεια στο άμεσο οπτικό τους πεδίο ανοιγμένα τσιπς ή μισοτελειωμένες σοκολάτες πάνω σε έναν πάγκο όπου κυριαρχεί το… χάος ζύγιζαν 8 κιλά περισσότερο από αυτούς που έτρωγαν σε ένα καθαρό και τακτοποιημένο περιβάλλον.

Το… πιάτο μετράει
Πάνω στη λεγόμενη «ψυχολογία του πιάτου» σε ό,τι αφορά στο ρόλο που διαδραματίζει στη σωστή δίαιτα έχουν στηθεί ολόκληρες θεωρίες. Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα έχεις να σερβίρεις ένα ανοιχτόχρωμο φαγητό, μην επιλέξεις το κλασικό λευκό σερβίτσιο, που μπορεί να σε κάνει να υποτιμήσεις την ποσότητα που βάζεις. Αντ’ αυτού, επίλεξε σκουρόχρωμα πιάτα για να ελέγχει πάντα το μάτι σου πόσο βάζεις και πόσο τελικά θα καταναλώσεις. Υπάρχει, βέβαια, πάντα και ο χρυσός κανόνας του «μικρού πιάτου», είναι όμως βέβαιο πως δεν μιλάμε για πολύ μικρά πιάτα, μιας και σε αυτή την περίπτωση θα βρίσκεις πάντα τη δικαιολογία να γυρίζεις για refill στην κατσαρόλα. Ο ίδιος κανόνας ισχύει και για τα ποτήρια, φυσικά. Διάλεξε, αντί για κοντά και πλατιά, ψηλόλιγνα ποτήρια, τα οποία, αν και με την ίδια ποσότητα μέσα τους, δείχνουν πως περιέχουν περισσότερο υγρό. Και ναι, αυτό θα κάνει το θαυματουργό κλικ στην ψυχολογία σου!

Σκέψου θετικά
Σίγουρα το έχεις τσεκάρει και μόνη σου πως, όταν είσαι στις «μαύρες» σου, τείνεις πιο πολύ στην άσκοπη υπερκατανάλωση θερμίδων, με στόχο να ανέβεις ψυχολογικά – το μόνο που ανεβαίνει, ωστόσο, είναι ο δείκτης στη ζυγαριά σου το άλλο πρωί. Φρόντισε, λοιπόν, όποτε είσαι στην αρχή ενός γεύματος να διώχνεις, όσο μπορείς, το άγχος και την αρνητική φόρτιση της ημέρας, αναλογιζόμενη κάτι πιο «ελαφρύ» και αισιόδοξο. Έρευνες έδειξαν πως όσοι ανέφεραν μια χαρούμενη σκέψη πριν το γεύμα τους περιόρισαν την ποσότητα κατά 11%! Μίλα για κάτι για το οποίο είσαι περήφανη, χαρούμενη ή ανυπόμονη να το ζήσεις, περίγραψε την πιο ωραία στιγμή της ημέρας ή απλώς έκφρασε την ευγνωμοσύνη σου για κάτι όμορφο που έχεις στη ζωή σου. Αντίθετα, κάθε φορά που κάτι έχει δυσμενώς εκτρέψει την ισορροπία στο σύμπαν σου, επίλεξε ενσυνείδητα να απομακρυνθείς προσωρινά από κάποιο φαγητό.

Τα “πολεμοφόδια” του γραφείου
Οκτώ ολόκληρα κιλά παραπάνω ζύγιζαν όσοι επέλεξαν να έχουν στο ντουλάπι του γραφείου τους (ή πάνω σε αυτό) ένα γλυκό σνακ για τις δύσκολες ώρες! Ενώ, συνήθως, χρειάζεσαι μόνο το ένα τέταρτο αυτής της ποσότητας για να ικανοποιηθεί το αντίστοιχο τμήμα του εγκεφάλου σου και να νιώσεις και πάλι χαρούμενος και ανεβασμένος, οι άνθρωποι κάνουν «επιδρομές» σε αυτόματα μηχανήματα ή ψιλικατζίδικα για να έχουν απλώς κάτι να μασουλήσουν όσοι ώρα δουλεύουν. Φρόντισε, λοιπόν, αν είσαι και εσύ αυτής της λογικής, να έχεις στο συρτάρι σου κάτι μικρό (και, ιδανικά, υγιεινό). Αν μετά την κατανάλωσή του αισθάνεσαι ακόμα λιγούρα, κάνε μερικά τηλεφωνήματα για… ψυχολογικό αντιπερισπασμό. Δώσε το περιθώριο στον εγκέφαλο να νικήσει την άλογη επιθυμία δίνοντας την εντολή στο σώμα σου ότι είναι «μια χαρά».

de

Καλύτερα να μασάς
Η τσίχλα είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχός σου όταν περιδιαβαίνεις στους διαδρόμους του σουπερμάρκετ, χαζεύοντας όλα εκείνα τα απίθανα ζαχαρωτά και σνακ! Μελέτες έδειξαν πως το μάσημα της τσίχλας μειώνει την ικανότητα του εγκεφάλου να μπει στη διαδικασία να σκεφτεί πόσο υπέροχη θα ήταν η γεύση ενός παγωτού ή ενός κρουασάν. Όσοι πήγαν για ψώνια με μια τσίχλα στο στόμα δεν το μετάνιωσαν: γύρισαν στο σπίτι έχοντας αγοράσει 7% λιγότερο junk food!

Tο πάρτι δεν είναι δικαιολογία
Αν είσαι καλεσμένη σε πάρτι και γνωρίζεις εκ των προτέρων πως θα παρασυρθείς λιγάκι παραπάνω από τα καλούδια του μπουφέ, υπόγραψε… συμβόλαιο με τον εαυτό σου πως αυτό θα είναι και το κυρίως γεύμα σου. Αν το αξιολογήσεις ως σνακ, το πιθανότερο είναι, μόλις επιστρέψεις, να περάσεις από το ψυγείο (ή και το σουβλατζίδικο της γειτονιάς σου) για «ανεφοδιασμό». Μια επίσης καλή ιδέα είναι να έχεις φάει κάποια ποσότητα φαγητού ήδη από το σπίτι, ώστε να μη σε πιάσει «κατοχικό σύνδρομο» μόλις δεις τον μπουφέ και να μπορέσεις να επιβληθείς καλύτερα στις ορμές σου. Αν σκοπεύεις δε να ξαναγεμίσεις το πιάτο σου, περίμενε 15 λεπτά αφού τελειώσεις και στο μεσοδιάστημα πιες ένα μεγάλο ποτήρι νερό.

Εμπάργκο… στο ψυγείο
Για να αποφύγεις τις νυχτερινές λιγούρες, βάλε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο στο μυαλό σου κατά το οποίο το ψυγείο «κλειδώνει»! Αν, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζεις να στενοχωριέσαι για τις… διαμαρτυρίες του στομαχιού σου ενώ βλέπεις την αγαπημένη σου σειρά στην τηλεόραση, διάλεξε μια κούπα με ένα ζεστό αφέψημα ή ένα μικρό μπολ με γιαούρτι. Φρόντισε να τα σερβίρεις με όμορφο τρόπο, σε ένα υπέροχο σερβίτσιο (ώστε να σε αποσπάσει η προετοιμασία από τη σκέψη της ποσότητας), και φυσικά χωρίς γευστικές αλλά ολέθριες γαρνιτούρες.

Δόντια λευκά και αστραφτερά
Για να φανείς ακόμα πιο συνεπής και να μην επισκέπτεσαι συνέχεια το ψυγείο μέχρι να πέσεις για ύπνο, πολύ αποτελεσματική ιδέα είναι να βουρτσίσεις νωρίτερα από ό,τι συνήθως τα δόντια σου. Η αίσθηση φρεσκάδας και καθαριότητας στο στόμα σου θα είναι τόσο έντονη που θα το σκεφτείς διπλά πριν βάλεις κάτι στο στόμα σου.

Απόλαυσε κάθε μπουκιά
Ακούγεται κλισέ, αλλά τελικά το γεγονός ότι αποδίδει είναι που την καθιστά ως συμβουλή διαχρονική. Κλείσε την τηλεόραση, το laptop, το tablet και επικεντρώσου στην ευχαρίστηση που σου δίνει κάθε μπουκιά. Όταν δεν συντρέχουν λόγοι, μη βιάζεσαι να ολοκληρώσεις το γεύμα σου, όσο νόστιμο κι αν είναι. Δεν είναι η ποσότητα που θα σε κάνει χαρούμενο, αλλά η ποιότητα του τρόπου που το καταναλώνεις. Μασώντας αργά, δίνεις όλο τον απαραίτητο χρόνο στο εγκέφαλό σου να αποκωδικοποιήσει τα γευστικά ερεθίσματα που λαμβάνει και να φτάσει στο αίσθημα του κορεσμού γρηγορότερα.

Φόρα στενά ρούχα
Ένα αποτελεσματικό τρικ, που όμως κάνει τη διαφορά. Δεν μιλάμε φυσικά για υπερβολές, αλλά έχει εξακριβωθεί πως όταν έχεις μια κοινωνική εκδήλωση που περιέχει και πιθανές διατροφικές ατασθαλίες, το να φορέσεις λίγο πιο αποκαλυπτικά ρούχα σε κάνει συναισθηματικά πιο ευάλωτη και συνάμα πιο προσεκτική στο τι θα φας, ώστε να συνεχίζεις να φαίνεσαι όμορφη και όχι φουσκωμένη ή με παραμορφωμένα ρούχα.

Κοίτα τι τρως
Μήπως συνηθίζεις να κατευθύνεσαι μισοκοιμισμένη προς το ψυγείο ή ασυναίσθητα να βουτάς συνέχεια το χέρι στη σακούλα με τα τσιπς κατά τη διάρκεια ενός «House of Cards» marathon στην τηλεόραση; Είναι γνωστό πως αυτές οι συνήθειες μάς κάνουν και χάνουμε εν πρώτοις τον οπτικό έλεγχο του τι τρώμε και γενικότερα το μέτρημα των θερμίδων που προσλαμβάνουμε. Την επόμενη φορά, λοιπόν, φόρεσε τα γυαλιά σου και βάλε τα πατατάκια σε ένα πιάτο, ακόμα και πάνω σε μια χαρτοπετσέτα – σε οποιαδήποτε, δηλαδή, επιφάνεια θα είναι εμφανές πόσα τρως.

Άκου μόνο τη δική σου πείνα
Πόσες φορές δεν έχετε αποφασίσει ως παρέα να παραγγείλετε κάτι έτοιμο; Ακόμα κι αν δεν τάζουν στο όνομά σου τα ντελιβεράδικα της περιοχής, είναι χρήσιμο να ξέρεις πώς θα αποφύγεις τις κακοτοπιές. Ποτέ μην υποκύπτεις στον πειρασμό να ελέγξεις τον κατάλογό τους. Εκτός από τις περιπτώσεις των εθνικών κουζινών, όπου καλό είναι να γνωρίζεις τι είναι αυτό που θα φας, σε όλες τις άλλες το μενού είναι λίγο πολύ αναμενόμενο. Σκέψου εκ των προτέρων τι θα ήθελες να φας και μη συμβουλεύεσαι τον κατάλογο, που περιέχει πολλές δελεαστικές προτάσεις. Επίσης, μη ρωτάς την υπόλοιπη παρέα τι θα παραγγείλει! Κανένας δεν έχει τις ίδιες διατροφικές ανάγκες με τους άλλους και, αν επηρεάζεσαι εύκολα από την κοινή γνώμη, το πιθανότερο είναι να παρασυρθείς με κάτι που δεν αντιπροσωπεύει τη δική σου πείνα. Υπάρχει περίπτωση, λοιπόν, είτε να μείνεις ανικανοποίητη από την επιλογή σου και να συνεχίσεις να πεινάς είτε να παραφουσκώσεις με άχρηστες για τον οργανισμό σου θερμίδες. Για να τα αποφύγεις όλα αυτά, χρήσιμο είναι να γράφεις τι θέλεις σε ένα post-it, να το δίνεις σε αυτόν που θα κάνει την παραγγελία και μετά απλώς να το ξεχνάς…

-Άσε κατά μέρος τις αφοριστικές υποσχέσεις και προσπάθησε να κάνεις μικρές, σε πρώτο επίπεδο ανεπαίσθητες, αλλαγές στο καθημερινό σου διατροφολόγιο.
-Μη ρωτάς την υπόλοιπη παρέα τι θα παραγγείλει!
-Μασώντας αργά, δίνεις όλο τον απαραίτητο χρόνο στο εγκέφαλό σου να αποκωδικοποιήσει τα γευστικά ερεθίσματα.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Fat Smash Diet: Κάψε θερμίδες και 11 κιλά λίπος σε μικρό διάστημα!

Φυσικός σύμμαχος: Τα βότανα που καίνε το λίπος και καταπολεμούν την κατακράτηση

Master Cleanse diet: Χάσε 10 κιλά σε 10 μέρες με τη δίαιτα της λεμονάδας

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Μενεγάκη – Παντζόπουλος: Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις διακοπές στην Σάμο με τα παιδιά…

Κόβει φλέβα για τον Σταρόβα! Η τρυφερή δημόσια αφιέρωση της συντρόφου του: «Δημήτρη, σαγαπώ!»

Έγινε… Ρίο η Δράμα! Τρελά πανηγύρια στο σπίτι της Άννας Κορακάκη μετά το χρυσό μετάλλιο (VIDEO)

loading...