Νομίζεις πως ο ρυθμός του μεταβολισμού σου δεν αλλάζει; Σου έχουμε υπέροχα νέα: το τι τρως αλλά και το πώς ασκείσαι μπορεί να αυξήσουν σημαντικά την ημερήσια καύση θερμίδων σου.

Περπάτα μέχρι τη δουλειά

Η ήπια άσκηση μετά το φαγητό μπορεί να μετατρέψει περισσότερες από τις θερμίδες που μόλις έφαγες σε θερμότητα και έτσι το σώμα σου να κάψει πιο πολλές από αυτές. Επίσης, έπειτα από άσκηση, ο μεταβολικός ρυθμός σου αυξάνεται για αρκετές ώρες, ανάλογα με το είδος της. Ο χρόνος ποικίλλει, από δύο ώρες μετά την αεροβική και μέχρι τις έξι ώρες μετά την άσκηση με αντιστάσεις.

Ανέβα τρέχοντας τις σκάλες

Πρέπει να πας στον 3ο όροφο; Τρέξε στις σκάλες, σταματώντας για λίγα δευτερόλεπτα ανάμεσα στους άλλους δύο. Τα επαναλαμβανόμενα σύντομα διαλείμματα έντονης δραστηριότητας αυξάνουν το μεταβολισμό και καις περισσότερο λίπος, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου New South Wales, στην Αυστραλία. Τα πολλά διαστήματα έντονης άσκησης είναι καλύτερα από έναν αργό, σταθερό περίπατο.

Πήγαινε στο γυμναστήριο

Η άσκηση μυϊκής ενδυνάμωσης δύο φορές την εβδομάδα αυξάνει την καύση λίπους ενώ κοιμάσαι, σύμφωνα με  μελέτη του 1997 στο Πανεπιστήμιο του Λίμπουργκ, στην Ολλανδία. Εάν έχεις περιορισμένο χρόνο για το γυμναστήριο, η άσκηση με αντιστάσεις δίνει καλύτερα αποτελέσματα ακόμη και από την πιο έντονη καρδιαγγειακή. Επίλεξε βάρη που σου επιτρέπουν την εκτέλεση 8-12 επαναλήψεων (αν μπορείς περισσότερες, αύξησε το βάρος). Αυτό έχει μεγαλύτερη επίδραση στο μεταβολικό ρυθμό σου από το να χρησιμοποιείς ελαφρύτερα βάρη.

Όσο για το ποιες ασκήσεις να προτιμήσεις; Οι ασκήσεις που γυμνάζουν πολλές μυϊκές ομάδες έχουν μεγαλύτερη επίδραση στο μεταβολικό ρυθμό. Προτίμησε καθίσματα, άρση μπάρας από το πάτωμα, προβολές, κωπηλατική με σκυμμένο κορμό, όρθια κωπηλατική, κάμψεις και πιέσεις ώμων.

… και κάνε ενισχυμένα σετ

Για να γλιτώσεις χρόνο, κάνε ενισχυμένα σετ – εκτέλεσε δύο ή τρεις ασκήσεις με ελάχιστη ή καθόλου ξεκούραση ενδιάμεσα. Είναι ένας απλός τρόπος για να αυξήσεις το μεταβολικό ρυθμό και να κάψεις πιο γρήγορα λίπος, χωρίς να περνάς περισσότερο χρόνο στο γυμναστήριο.

Σε μελέτη του Πανεπιστημίου του Κολοράντο συμπεραίνεται ότι τα ενισχυμένα σετ αυξάνουν το μεταβολικό ρυθμό των γυναικώνπερισσότερο από τα συμβατικά σετ. Ο μεταβολισμός τους ήταν κατά 13% υψηλότερος 3 ώρες έπειτα από ένα πρόγραμμα 50 σετ των 100 λεπτών και παρέμεινε πάνω από το κανονικό για 15 ώρες αργότερα.

… ή μάθημα αστάνγκα γιόγκα

Η προπόνηση με βάρη είναι η λογική επιλογή για χτίσιμο των μυών, αλλά μπορείς να έχεις αυτό το όφελος στο μεταβολισμό και από τις ασκήσεις που εμπλέκουν μόνο το βάρος του σώματος, όπως τα καθίσματα, οι κάμψεις, οι βυθίσεις, ακόμη και η αστάνγκα γιόγκα. Όλα βοηθούν στη δημιουργία μυϊκής μάζας, που καίει περισσότερες θερμίδες σε κατάσταση χαλάρωσης, ακόμη κι αν είναι λίγο.

Όταν αυξάνεις τη μυϊκή μάζα, ο μεταβολικός ρυθμός σου ανεβαίνει.Αλλά η κοινή πεποίθηση ότι μισό κιλό μυϊκής μάζας καίει μέχρι και 50 με 100 θερμίδες επιπλέον την ημέρα δεν είναι σωστή. Σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Obesity Research, μισό κιλό λίπους καίει 2 θερμίδες τη μέρα, ενώ μισό κιλού μυϊκής μάζας καίει 6.

Φάε μετά την άσκηση…

Το φαγητό μέσα σε μία ώρα έπειτα από έντονη άσκηση μετατρέπει τις θερμίδες από την τροφή σε ενέργεια, καθώς ο μεταβολικός ρυθμός σου είναι ταχύτερος εκείνο το διάστημα. Έτσι, αυτές δεν αποθηκεύονται από τον οργανισμό. Αυτό οφείλεται στην αναγέννηση, την επανόρθωση και την προσαρμογή των ιστών που ακολουθεί την πίεση και τη φθορά που προκαλείται από την άσκηση – διαδικασίες που απαιτούν ενέργεια και κατά συνέπεια αυξάνουν το μεταβολικό ρυθμό.

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Βήμα βήμα οι ασκήσεις που θα διώξουν για πάντα την κυτταρίτιδα

Επίπεδη κοιλιά σε 30 δευτερόλεπτα; Κι όμως γίνεται!

Δείξτε την καλογυμνασμένη πλάτη σας με μόνο δύο ασκήσεις

Τα καλύτερα μας σήμερα:

«Το ένα μου μάτι είναι διαφορετικό από το άλλο!»: Πασίγνωστη Ελληνίδα παρουσιάστρια για πρώτη φορά αποκαλύπτει το…μυστικό της!

Γιούχαραν τους Onirama σε συναυλία – Τους έβρισαν και τους πέταξαν μπουκάλια!

Ποινή φυλάκισης στον Αντώνη Ρέμο! Τι συνέβη;

loading...