Ο μεγαλύτερος φόβος κάθε γυναίκας που ξεκινάει γυμναστική είναι μην κάνει μπράτσα σαν αυτά του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ και μπούτια σαν της Κατερίνας Θάνου. Είναι, όμως, κάτι τέτοιο πιθανό; Τελικά τα βάρη είναι έχουν και την θηλυκή τους πλευρά; Ο Μιχάλης Μυλωνάκης, personal trainer, λύνει όλες τις απορίες εξηγεί γιατί δεν χρειάζεται να σηκώνεις πια μόνο 2κιλα βαράκια. Ζήτω τα 10κιλα!

Τελικά, αν μια γυναίκα σηκώνει βάρη, υπάρχει φόβος να “φουσκώσει”;

Ορίστε ακριβώς τι συμβαίνει στις ασκήσεις με βάρη. Όταν κάποιος χρησιμοποιεί βάρη στην προπόνηση αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος στις μυϊκές ομάδες που χρησιμοποίησε. Ανάλογα με το έργο που εκτέλεσε η κάθε μυϊκή ομάδα, υπόκειται και κάποια σχετικά, φυσιολογική, καταπόνηση που προκαλεί οίδημα. Σε κάποιους είναι πιο έντονο και σε άλλους όχι τόσο. Το οίδημα εμφανίζεται τα πρώτα λεπτά μετά την προπόνηση, αρχίζει να υποχωρεί μετά από περίπου 24 ώρες και εξαφανίζεται τελείως μετά από 2 μέρες.

Συνεπώς, αυτό το “φούσκωμα” που φοβούνται οι περισσότερες γυναίκες είναι μία προσωρινή και φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού και σε καμία περίπτωση δεν είναι μόνιμη. Αυτό το μόνιμο φούσκωμα που συναντάμε μερικές φορές οφείλεται σε λανθασμένο πρόγραμμα άσκησης σε συνδυασμό με αυξημένη κατανάλωση θερμίδων.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των ασκήσεων με βάρη για τις γυναίκες;

Τα οφέλη είναι τόσα πολλά και σημαντικά, που εγώ προσωπικά τα ενσωματώνω ασκήσεις με βάρη σε κάθε πρόγραμμα που φτιάχνω. Ενδεικτικά αναφέρω:

1. Είναι ο καλύτερος σύμμαχος της γυναίκας ενάντια στην οστεοπόρωση.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η εντατική γυμναστική με βάρη αυξάνει έως και 15% την οστική πυκνότητα σε διάστημα 6 μηνών.

2. Οι ασκήσεις με βάρη αυξάνουν το βασικό μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να γίνονται περισσότερες καύσεις σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

3. Το σώμα αλλάζει μορφή και σμιλεύεται (δηλαδή τα ρούχα δείχνουν καλύτερα πάνω σου! Yes!)

vari2

4. Βοηθάει στην καλύτερη διαχείριση του στρες. Σύμφωνα με έρευνες, γυναίκες που κάνουν προπόνηση με βάρη έχουν χαμηλότερα επίπεδα στρεσογόνων ορμονών, όπως της κορτιζόλης.

5. Βελτιώνεται η γενική υγεία του οργανισμού καθώς μειώνεται το ρίσκο για εγκεφαλικό επεισόδιο κατά 40% και της καρδιακής προσβολής κατά 20%.

Μπορεί να υπάρξει τραυματισμός;

Φόβος τραυματισμού υπάρχει σε κάθε άσκηση γενικά που δεν γίνεται σωστά. Με την κατάλληλη καθοδήγηση και παρακολούθηση από έναν έμπειρο πτυχιούχο γυμναστή προκειμένου να εκτελούνται τεχνικά σωστά οι ασκήσεις και το σωστό πρόγραμμα δεν υπάρχει κανένας φόβος τραυματισμού.

Δηλαδή, αν μία γυναίκα θέλει να χάσει κιλά, θα τη βοηθήσει;

Σίγουρα είναι ένα από τα βασικότερα όπλα που έχει μία γυναίκα για την απώλεια βάρους. Όπως ανέφερα και προηγουμένως τη βοηθάει να ενεργοποιήσει το μεταβολισμό της και να κάψει περισσότερες θερμίδες όχι μόνο μέσα στην προπόνηση αλλά και μετά από αυτή.

Ποιες είναι μερικές ασκήσεις με βάρη που θα που θα μας βοηθήσουν να κάψουμε λίπος;

Υπάρχουν πολλά είδη αντιστάσεων και ασκήσεων που μπορεί να ακολουθήσει κανείς.

Ένα από αυτά είναι το βάρος του σώματος μας. Είναι ο πιο ασφαλής και φυσικός τρόπος για να εκτελέσει κανείς ασκήσεις με βάρη.

Καθίσματα, προβολές και push ups είναι από τις αγαπημένες μου καθώς εμπλέκουν μεγάλες μυικές ομάδες και συνεπώς μεγαλύτερη κατανάλωση θερμίδων. Ειδικά αν εμπλουτιστούν με την παρουσία κάποιου αλτήρα.

Ένα ζευγάρι αλτήρες ή δράμια ( kettlebell ) θα ήταν επίσης ιδανικά καθώς ασκήσεις όπως εκτάσεις χεριών, Swings και Thrusters θα επιφέρουν γρήγορα αποτελέσματα.

Φυσικά, όλες αυτές οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται υπό την επίβλεψη και την καθοδήγηση γυμναστή.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Γυμναστική μόλις ξυπνήσεις- 5 ασκήσεις για το κρεβάτι

Μηροί στην εντέλεια! 5 ασκήσεις που θα τους γυμνάσουν στο φουλ

«Σήκωσέ το» περήφανα! 4 ασκήσεις για ανόρθωση στήθους

Τα καλύτερα μας σήμερα:

Η τολμηρή φωτογράφιση της Σκορδά με μαγιό που θα κάνει τον Λιάγκα να…σκάσει!

Μουτσινάς – Ηλιάκη: Η φωτογραφία με την νέα τους ομάδα στον Alpha!

Ελληνίδα παρουσιάστρια δελτίου ειδήσεων όπως δεν την έχετε ξαναδεί- Οι αποκαλυπτικές φωτογραφίες που προκάλεσαν σάλο

loading...