Από τον Δημήτρη Χατζηκυριάκου

Το κλειδί για να κρατήσεις το βάρος σου σταθερό, μετά την απώλεια κιλών, είναι να ρυθμίσεις το μεταβολισμό σου. Τα παρακάτω tips θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις την… εσωτερική σου μηχανή σε άριστη κατάσταση.

Έχασες τα κιλά που ήθελες και τώρα δουλεύεις σκληρά για να διατηρήσεις το βάρος σου; Για να είναι επιτυχημένη αυτή η… επιχείρηση πρέπει να γνωρίζεις μια πολύ σημαντική πληροφορία. Όπως μικραίνει το νούμερο που φοράς, καθώς χάνεις κιλά, έτσι μειώνεται και η ικανότητα που έχεις να καις θερμίδες. Ο μεταβολισμός σου αλλάζει κι εσύ πρέπει να είσαι έτοιμη για αυτές τις αλλαγές. Σε αυτό, άλλωστε, βρίσκεται το μυστικό για να διατηρήσεις ένα αδύνατο σώμα.

Καθώς χάνεις βάρος, ο οργανισμός σου μπαίνει σε «κατάσταση πείνας», όπως την ονομάζουν οι ειδικοί. Δηλαδή, πέφτει ο μεταβολικός ρυθμός προκειμένου ο οργανισμός να διατηρήσει τα «καύσιμα» που ήδη έχει, ενθαρρύνοντας την πρόσληψη βάρους.

Η γκρελίνη, η ορμόνη που αυξάνει την πείνα, είναι 20% υψηλότερη σε εκείνους που έχουν χάσει πρόσφατα βάρος, σε αντίθεση με τη λεπτίνη, την ορμόνη που μειώνει την πείνα και η οποία βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Η εξήγηση είναι απλή: αυτή είναι η προστασία του οργανισμού απέναντι στον υποσιτισμό. Αυτές οι μεταβολικές αλλαγές μπορεί να διαρκέσουν μέχρι και τρία χρόνια μετά την απώλεια βάρους.

Όταν χάνεις κιλά, παρατηρούνται αλλαγές στο ενδοκρινικό, νευρικό και μυϊκό σύστημα που έρχονται σε σύγκρουση με τα μηνύματα που σου δίνει ο εγκέφαλός σου. Από τη μία ο οργανισμός σου καίει λιγότερες θερμίδες, καταναλώνοντας όμως την ίδια ενέργεια, και την ίδια στιγμή ο εγκέφαλός σου σου λέει να φας περισσότερο. Αν και συχνά νομίζεις ότι το σώμα σου δουλεύει εναντίον σου, υπάρχουν μερικές νέες συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις ώστε να «αναθερμάνεις» το μεταβολισμό σου.

Στάσου στα πόδια σου!
Το να στέκεσαι, να τεντώνεσαι και να περπατάς κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι πολύ σημαντικό για να κρατήσεις τον οργανισμό σου σε εγρήγορση. Κάθε φορά που σηκώνεσαι, οι μύες σου ενεργοποιούνται και μέσα σε 90 δευτερόλεπτα οι κυτταρικές μηχανές μπαίνουν σε λειτουργία.
Tip: Βάλε ειδοποίηση στο κινητό σου για να σου υπενθυμίζει να σηκώνεσαι και να περπατάς τουλάχιστον 5 λεπτά κάθε ώρα.

Ασκήσου λιγότερο, αλλά πιο εντατικά
Ενίσχυσε τις προπονήσεις σου με υψηλής έντασης διαλειμματική γυμναστική. Σύμφωνα με έρευνα, οι γυναίκες που έκαναν αυτού του είδους την άσκηση έκαψαν έως και 36% περισσότερο λίπος απ’ ό,τι κάνοντας τις ίδιες ασκήσεις με την κλασική μέθοδο. Μικρότερης διάρκειας αλλά εντονότερες ασκήσεις μπορούν να αυξήσουν τα μιτοχόνδρια των μυών, κάνοντας έτσι ευκολότερο στο σώμα να παραγάγει ενέργεια μετατρέποντας το λίπος σε «καύσιμο».
Tip: Την επόμενη φορά που θα κάνεις τζόγκινγκ, πήγαινε γρήγορα για 4΄ και στη συνέχεια κάνε 2΄ διάλειμμα. Επανάλαβε 7 φορές.

Χρονομέτρησε τον καφέ σου
Ο καφές μία ώρα πριν από την προπόνησή σου μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις μέχρι και 15% περισσότερες θερμίδες. Η καφεΐνη αυξάνει τα επίπεδα αδρεναλίνης στο σώμα κι έτσι καταναλώνεις περισσότερη ενέργεια, καις θερμίδες και τελικά ενεργοποιείται ο μεταβολισμός σου.
Tip: Αν πίνεις μόνο έναν καφέ την ημέρα, τότε καλύτερα να τον πιεις πριν από το γυμναστήριο. Προτίμησέ τον σκέτο. Έτσι θα κερδίσεις και τις θερμίδες που σου προσθέτει η ζάχαρη.

meta

Σήκω και βγες έξω
Εκείνοι που είναι εκτεθειμένοι στο φως του ήλιου από το πρωί μέχρι το μεσημέρι έχουν καλύτερο ΔΜΣ (δείκτης μάζας σώματος) από εκείνους που εκτίθενται μόνο τις απογευματινές ώρες. Ο απογευματινός ήλιος μπορεί να μεταβάλλει τις ορμόνες που ρυθμίζουν την πείνα και τον μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να πεινάς περισσότερο και να καις λιγότερες θερμίδες.
Tip: Πριν τη δουλειά κάνε μια βόλτα στο πάρκο. Το φως της ημέρας θα σε ωφελήσει, γι’ αυτό εκμεταλλεύσου το!

Βάλε άνω τελεία
Το στρες μειώνει το μεταβολισμό. Σύμφωνα με μελέτη, εκείνοι που κατανάλωσαν φαγητά πλούσια σε λιπαρά έκαψαν 104 θερμίδες λιγότερο όταν είχαν έντονο στρες. Αυτό οφείλεται στο ότι το άγχος τροποποιεί τα μιτοχόνδρια στα κύτταρά μας με τέτοιον τρόπο που μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός.
Tip: Κάθε μέρα προγραμμάτισε να κάνεις κάτι που σε χαλαρώνει και εστίασε εκεί. Βγες για ένα ποτό με φίλους ή κάνε μια βόλτα στα μαγαζιά.

Επένδυσε στην πρωτεΐνη
Αν σου λείπει κάποιο από αυτά τα μακροθρεπτικά συστατικά, τότε ο οργανισμός σου αποθηκεύει περιττές θερμίδες. Η πρωτεΐνη χρειάζεται περισσότερη ενέργεια κατά την πέψη απ’ ό,τι οι υδατάνθρακες. Έτσι, αν τρως τη σωστή ποσότητα, θα κάψεις περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνεις συνολικά.
Tip: Ο παλιός κανόνας που έλεγε να συνοδεύεις τη σαλάτα σου με πρωτεΐνη είναι πιο επίκαιρος από ποτέ!

Εκείνοι που έχουν χάσει το 5% με 10% του βάρους τους χρειάζονται 300 με 400 θερμίδες λιγότερες για να διατηρηθούν σε αυτά τα κιλά από εκείνους που είχαν πάντα αυτά τα κιλά.

30% περισσότερο μπορείς να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου πίνοντας μισό λίτρο νερό.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Ασκήσεις με βάρη- Κάντο σωστά για να χάσεις κιλά και να κάψεις λίπος

Κάνε γυμναστική 6 ωρών μέσα σε 20 λεπτά! Δοκίμασε το Miha Bodytec

6 ασκήσεις για την πιο σφιχτή κοιλιά που είχες ποτέ

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Αποκάλυψη βόμβα! Ελληνίδα τραγουδίστρια χώρισε μετά την βάφτιση του γιου της και δεν το έμαθε κανείς!

Θυμάστε τον Αλβανό πρώην της Ρούλας Βροχοπούλου; Δείτε πώς είναι σήμερα ο Φρανκ…

Ελένη Φουρέιρα: Για πρώτη φορά μιλάει για τον χωρισμό της με τον Λυκούδη! Τι έφταιξε τελικά;

loading...