Ξέρεις ποια είναι τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε όταν ξυπνάμε;
Όταν ξυπνάω το πρωί … Αν είσαι σαν κι εμάς, μάλλον το πρωί δεν έχεις πολύ χρόνο στη διάθεση σου. Ωστόσο, σε αυτό το λιγοστό χρόνο, έχεις ένα σωρό ευκαιρίες να χαλάσεις την υπόλοιπη μέρα σου.

Αυτά είναι τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε μόλις ξυπνήσουμε. Απόφυγέ τα για να ξεκινάς καλά την κάθε σου μέρα.

1. Κάνεις καυτό ντους
Ναι, νιώθεις υπέροχα το καυτό νερό στο κουρασμένο σου σώμα, αυτό όμως μπορεί να σε επαναφέρει στη χώρα των ονείρων. Η ζέστη λέει στο νευρικό σου σύστημα ότι είναι ώρα για να χαλαρώσουν οι μύες σου και στην καρδιά σου να ρίξει τους ρυθμούς, οπότε μπορεί να αρχίσεις να νιώθεις ήρεμη και νυσταγμένη, λέει ο ψυχίατρος Jared Heathman, MD.

Δείτε ακόμη: Άγχος, νεύρα, αϋπνία; Δοκίμασε αυτά τα βότανα και θα απαλλαγείς αμέσως από τα ενοχλητικά συμπτώματα!

Αν θέλεις να νιώσεις πιο ξύπνια, κάνε ένα γρήγορο παγωμένο ντους. Ναι, δεν ακούγεται υπέροχο. Θα απελευθερώσει όμως αδρεναλίνη, την ορμόνη που σε κινητοποιεί, λέει ο Heathman.
Μπορεί, επίσης, να σου φτιάξει και τη διάθεση καθώς έρευνα δείχνει πως τα παγωμένα ντους γεμίζουν το σώμα με τις ορμόνες της καλής διάθεσης, τις ενδορφίνες.

2. Τρως ένα πρωινό γεμάτο υδατάνθρακες
Το πρωινό σου κουλούρι μπορεί να δυναμιτίζει ολόκληρη τη δίαιτά σου, ακόμη και ώρες μετά που το απόλαυσες. Έρευνα δείχνει πως αν προτιμήσεις ένα πρωινό με κενούς υδατάνθρακες, αντί για ένα πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνες, μπορεί να είναι πιο πιθανό να υποκύψεις σε junk food αργότερα.

Αντί να φας το κουλούρι, προσπάθησε να πάρεις τουλάχιστον 20 γραμμάρια πρωτεΐνης που χτίζει μύες στο πρωινό γεύμα σου, χοντρικά την ποσότητα μιας ομελέτας που θα φτιάξεις με δύο ολόκληρα αβγά και δύο ασπράδια.
Θα παραμείνεις χορτάτη για περισσότερες ώρες – κάτι που με τον καιρό θα σε βοηθήσει να φτάσεις στο επιθυμητό σου βάρος.
3. Βουρτσίζεις τα δόντια σου αμέσως μετά το φαγητό
Κανείς δε θέλει να έχει δυσάρεστη αναπνοή πρωί πρωί. Το βούρτσισμα όμως αμέσως μετά το πρωινό –ειδικά αν έχεις φάει όξινες τροφές όπως φρούτα ή καφέ– μπορεί στην πραγματικότητα να σπρώξει τα σάκχαρα στην επιφάνεια των δοντιών σου και να χαλάσει το σμάλτο τους, λέει ο οδοντίατρος Michael Tischler, DDS.

Αντί να φας το κουλούρι, προσπάθησε να πάρεις τουλάχιστον 20 γραμμάρια πρωτεΐνης που χτίζει μύες στο πρωινό γεύμα σου, χοντρικά την ποσότητα μιας ομελέτας που θα φτιάξεις με δύο ολόκληρα αβγά και δύο ασπράδια.
Θα παραμείνεις χορτάτη για περισσότερες ώρες – κάτι που με τον καιρό θα σε βοηθήσει να φτάσεις στο επιθυμητό σου βάρος.
3. Βουρτσίζεις τα δόντια σου αμέσως μετά το φαγητό
Κανείς δε θέλει να έχει δυσάρεστη αναπνοή πρωί πρωί. Το βούρτσισμα όμως αμέσως μετά το πρωινό –ειδικά αν έχεις φάει όξινες τροφές όπως φρούτα ή καφέ– μπορεί στην πραγματικότητα να σπρώξει τα σάκχαρα στην επιφάνεια των δοντιών σου και να χαλάσει το σμάλτο τους, λέει ο οδοντίατρος Michael Tischler, DDS.

4. Τσεκάρεις τα επαγγελματικά σου e-mail αμέσως μόλις ξυπνήσεις
Η ροή των νέων μηνυμάτων μπορεί να σε θέσει σε κατάσταση πανικού προτού προλάβεις καν να πλύνεις το πρόσωπό σου. «Ξεκινάει η μέρα σου αρνητικά»,λέει η Susan Bartell, PsyD, ψυχολόγος που εξειδικεύεται στην ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής. «Και να απαντήσεις σε ένα email χωρίς να έχεις καλά καλά ξυπνήσει, αυξάνονται οι πιθανότητες να κάνεις λάθη».

Αν πρέπει να τα κοιτάξεις πριν πας στο γραφείο, διάλεξε μια προκαθορισμένη ώρα όπου θα είσαι εντελώς ξύπνια γι’ αυτή τη δουλειά.
Άνθρωποι που ελέγχουν την ηλεκτρονική τους αλληλογραφία σε προκαθορισμένους χρόνους αναφέρουν ότι νιώθουν λιγότερο αγχωμένοι συγκριτικά με εκείνους που εκτίθενται σε μια συνεχή ροή νέων μηνυμάτων, βρίσκει πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολούμπια.

Δείτε ακόμη: Σας ενδιαφέρει! 12 τροφές σύμμαχοι μας στον καρκίνο!

5. Λες στον εαυτό σου ότι θα πας στο γυμναστήριο αργότερα
Μπορεί να είναι προφανής η συμβουλή, αξίζει όμως να την επαναλάβουμε: η επίσκεψή σου στο γυμναστήριο γίνεται λιγότερο πιθανή όσο περνάει η μέρα, λέει η Jessica Matthews, επίκουρος καθηγήτρια υγείας και επιστήμης της άσκησης στο Κολέγιο Μάιραμαρ στην Καλιφόρνια. Πράγματα όπως πολύωρες συναντήσεις ή ιδέες τύπου ας-πιούμε-ένα-ποτό-μετά-τη-δουλειά μπορεί να αλλάξουν εντελώς το πρόγραμμά σου. Και μπορεί να είσαι ακόμη πιο κουρασμένη στο τέλος μια αγχωτικής ημέρας από όσο ήσουν την ώρα που χτύπησε το ξυπνητήρι σου.

Προσπάθησε λοιπόν να χωρέσεις την άσκηση στο πρωινό. Αν δεν έχεις χρόνο το πρωί για μια ολόκληρη προπόνηση, κάνε απλά ένα κομμάτι της.
Ακόμη και μια προπόνηση των 10-15 λεπτών, αξίζει να την κάνεις. Επιπλέον, αυτό δεν σε εμποδίζει να κάνεις τη γυμναστική σου αργότερα.

Δείτε ακόμη: Οι πέντε πιο «επικίνδυνες» τροφές για τροφική δηλητηρίαση

loading...