Η κατανάλωση καφέ αποτελεί μια αγαπημένη συνήθεια και ταυτόχρονα μια μορφή διασκέδασης τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα.Πόσο αθώος όμως είναι ο καφές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Η καφεϊνη, ουσία που περιέχεται στον καφέ, στο τσάι, στη σοκολάτα, σε «ενεργειακά» ροφήματα, στη σόδα και σε κάποια φάρμακα, διαπερνά τον πλακούντα ( δύναται δηλαδή να φτάσει στο κύημα) και δρα ως διεγερτικό, αλλά και ως διουρητικό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης,καθώς και την αύξηση της διούρησης στο άτομο που την καταναλώνει. Ταυτόχρονα μπορεί να επιδράσει στο μοντέλο ύπνου και κινητικότητας του αναπτυσσόμενου εμβρύου.

Η υπερβολική κατανάλωση καφεϊνης έχει συσχετιστεί με αποβολές, εμβρυϊκές ανωμαλίες, χαμηλό βάρος γέννησης,πρόωρο τοκετό καθώς και υπογονιμότητα.  Παρ’ όλα αυτά τα αποτελέσματα μελετών σε ανθρώπους μέχρι σήμερα είναι αντικρουόμενα. Συνεχίστε παρακάτω..

Οι περισσότεροι επιστημονικοί φορείς συνιστούν τον περιορισμό της κατανάλωσης καφεϊνης σε 150-300mg ημερησίως. Η περιεκτικότητα διαφέρει ανάλογα με το είδος, την ποικιλία και τον τύπο του καφέ ή του προϊόντος που περιέχει την καφεϊνη. Το Βασιλικό Κολλέγιο Μαιευτήρων Γυναικολόγων της Αγγλίας (RCOG) συνιστά την αποφυγή κατανάλωσης καφεϊνης στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και τον περιορσμό αυτής σε λιγότερα από 300 mg ημερησίως στα δύο τελευταία τρίμηνα.

Συνοψίζοντας, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η κατανάλωση καφεϊνης καλό είναι να αποφεύγεται ή διαφορετικά να περιορίζεται στην ελάχιστη δυνατή. Σε κάθε περίπτωση, ενημερώστε το Γυναικολόγο σας για τις συνήθειές σας, έτσι ώστε να τις τροποποιήσετε με γνώμονα την υγεία και την ασφάλεια του μωρού σας.

Διαβάστε ακόμη στο Youweekly.gr:

Σου μουχλιάζει το ψωμί στην ψωμιέρα; Δες τι πρέπει να κάνεις!

Δες τι θα πάθεις αν κάνεις μακροχρόνιες δίαιτες!

Η δίαιτα που έγινε ξαφνικά μόδα και όλες οι ψαγμένες την ακολουθούν με ευλάβεια..