Από τη Μαριανίνα Κατζά για το The Body

Όπως λέει ο κανόνας, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Το ίδιο ισχύει και για όλα τα tips υγείας που έχεις διαβάσει έως σήμερα. Δες πώς μπορείς να είσαι και να παραμείνεις υγιής, ακολουθώντας αντισυμβατικούς κανόνες!

Πόσες φορές δεν άκουσες/διάβασες πως για να βελτιώσεις την υγεία σου πρέπει να χάσεις βάρος, να τρως λιγότερο και πιο υγιεινά, να ασκείσαι περισσότερο, να κοιμάσαι καλύτερα, να πίνεις πολύ νερό κ.ο.κ. Εκτός από αυτές τις άμεσης επίδρασης αλήθειες υπάρχουν και εναλλακτικοί τρόποι να χτυπήσεις κέντρο στο στόχο σου! Περίεργοι στο πρώτο τους άκουσμα, πείθουν με την αδιαμφισβήτητη αποτελεσματικότητά τους!

1) Πιες καφέ για να κοιμάσαι καλύτερα!
Σε μια ιαπωνική μελέτη που εξέτασε πώς μπορούμε να επωφεληθούμε από έναν σύντομο ύπνο, οι άνθρωποι που πήραν έναν υπνάκο για 20’, αμέσως αφού είχαν καταναλώσει 200 mg καφέ (περίπου δύο φλιτζάνια), ένιωθαν περισσότερο σε εγρήγορση και παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις σε τεστ που τους δόθηκαν από εκείνους που κοιμήθηκαν χωρίς να πιουν καφέ. Πώς γίνεται αυτό; Ένας 20λεπτος ύπνος τελειώνει εκεί ακριβώς όπου ξεκινά να επιδρά η καφεΐνη, καθαρίζοντας τον εγκέφαλο από την αδενοσίνη, της οποίας οι δείκτες καθώς αυξάνονται νιώθουμε όλο και πιο κουρασμένοι.

 

yg

2) Μη βουρτσίζεις τα δόντια αμέσως μετά το γεύμα!
Μη βουρτσίζεις τα δόντια αμέσως μετά από όξινα γεύματα και ποτά (εσπεριδοειδή, αθλητικά ποτά, ντομάτες, σόδα), καθώς μπορεί να μαλακώσει το σμάλτο των δοντιών. Το βούρτσισμα σε αυτό το στάδιο μπορεί να επιταχύνει την επίδραση του οξέος στο σμάλτο και να διαβρώσει το υπόστρωμά του. Ιδανικό είναι να περιμένεις 30 έως 60 λεπτά πριν από το βούρτσισμα.

3) Φάε περισσότερο για να μην πεινάς!
Αν τρως μονάχα μια μικρή ποσότητα υδατανθράκων, ακόμα κι αν ο οργανισμός σου σού στέλνει μηνύματα πραγματικής πείνας, δεν κατορθώνεις τίποτα περισσότερο από το να μείνεις ανικανοποίητος και να θέλεις περισσότερους υδατάνθρακες. Μια φαινομενικά παχυντική πρωτεΐνη, όπως, για παράδειγμα, το φιστικοβούτυρο, είναι υψηλότερο σε θερμίδες ανά μερίδα τρόφιμο, αλλά η πρωτεΐνη και το λίπος του σε βοηθά να νιώσεις γεμάτος πιο γρήγορα και να διατηρήσεις αυτή την αίσθηση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καταλήγοντας να προσλαμβάνεις λιγότερες θερμίδες στο συνολικό άθροισμα της μέρας.

4) Όταν είσαι κουρασμένος, μην πίνεις ισοτονικά ποτά!
Τα ενεργειακά ποτά περιέχουν έως και πέντε φορές περισσότερη καφεΐνη από τον καφέ, ενώ η ώθηση που παρέχουν είναι φευγαλέα και έρχεται με δυσάρεστες παρενέργειες όπως νευρικότητα, ευερεθιστότητα και ταχυκαρδία. Επιπλέον, περιέχουν συνήθως υψηλά επίπεδα ταυρίνης, ενός διεγερτικού του κεντρικού νευρικού συστήματος, και πάνω από 50 γραμμάρια ζάχαρης ανά μπουκάλι. Το σάκχαρο του αίματος αυξάνεται παροδικά και σύντομα καταβαραθρώνεται, αφήνοντάς σου μια αίσθηση ζαλάδας και νωθρότητας.

5) Όταν νιώθεις φούσκωμα, πιες νερό!
Όταν νιώθεις πρησμένος, η επιλογή τού να πιεις νερό μπορεί να φαντάζει λανθασμένη, ωστόσο ενδέχεται να βοηθήσει, λένε διάφορες μελέτες γαστρεντερολόγων. Αν είσαι σε μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, για παράδειγμα, τότε το σώμα σου χρειάζεται περισσότερο νερό για να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά. Το νερό αναμειγνύεται με νεροδιαλυτές ίνες κι αυτό επηρεάζει την κινητικότητα του εντέρου, μειώνοντας το σύμπτωμα του φουσκώματος. Πίνοντας περισσότερο νερό ανακουφίζεται επίσης το φούσκωμα που προκαλείται από την αφυδάτωση. Όταν είμαστε αφυδατωμένοι, το σώμα μας απορροφά το νερό που έχει ήδη το σώμα μας, με αποτέλεσμα να πρηζόμαστε.

6) Γυμνάσου όταν είσαι κουρασμένος!
Μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά, η γυμναστική ακούγεται σαν το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες να κάνεις, αλλά κατά παράδοξο τρόπο το να «ιδρώσεις τη φανέλα» θα σε αναζωογονήσει πραγματικά. Η κόπωση μαζί με τη μελαγχολία και την κατάθλιψη βελτιώνονται μετά από μόνο 30 λεπτά μέτριας έντασης προπόνησης. Ό,τι κάνουμε χρειάζεται οξυγόνο, έτσι όταν ασκούμαστε εργαζόμαστε πιο αποτελεσματικά και δεν κουραζόμαστε τόσο εύκολα. Παράλληλα, διεγείρεται η εγκεφαλική και πνευματική λειτουργία.

7) Γράψε με το χέρι για να δυναμώσεις το μυαλό!
Μπορεί πληκτρολογώντας τις σημειώσεις σου να έχεις τη δυνατότητα να καταγράψεις περισσότερο υλικό, ωστόσο έχεις περισσότερες πιθανότητες να τις θυμάσαι αν τις γράψεις με το χέρι. Μαθαίνεις κάτι όταν το έχεις επεξεργαστεί καλά και έτσι όταν κρατάς χειρόγραφες σημειώσεις σού δίνεται η ευκαιρία να αφομοιώσεις την πληροφορία παράλληλα με την καταγραφή. Επιπλέον, από τη στιγμή που ανατρέχεις το χειρόγραφο κείμενο έχεις τη δυνατότητα να ξανακοιτάξεις όσα έγραψες και να τα εμπεδώσεις ακόμα καλύτερα.
8) Διώξε το αντιμικροβιακό σαπούνι για να είσαι υγιής!
Δεν υπάρχει καμιά απόδειξη ότι τα αντιβακτηριακά σαπούνια είναι πιο αποτελεσματικά από τα συνηθισμένα. Η μακροχρόνια έκθεση σε ορισμένα συστατικά των προϊόντων αυτών, όπως το χημικό triclosan, μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους για την υγεία όπως βακτηριακή ανθεκτικότητα ή να έχει ορμονικές επιδράσεις.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Μούδιασμα στα πόδια- Τι μπορεί να σημαίνει;

Υποφέρετε από τριχόπτωση; Αυτή είναι η συνηθέστερη αιτία

Κριθαράκι στο μάτι: Οι τρόποι αντιμετώπισης

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Φαίη Σκορδά- Γιώργος Λιάγκας: Διαφημιστικό κόλπο ή χωρίζουν οριστικά;

Μενεγάκη – Παντζόπουλος: Αποκλειστικές φωτογραφίες από τις διακοπές στην Σάμο με τα παιδιά…

Γενέθλια για τη Σμαράγδα Καρύδη: Το μήνυμα του πατέρα της που θα σας κάνει να δακρύσετε!

loading...