Για πολύ κόσμο καφεΐνη σημαίνει μαγεία και γιατί όχι εφόσον σύμφωνα με έρευνες αυτή η «μαγική ουσία» καταφέρνει να βελτιώνει τη μνήμη μας, να μειώνει την πίεση του αίματος και τα επίπεδα χοληστερόλης.

Γιατί, όμως, να νιώθουμε χάλια κάθε φορά που δεν πίνουμε το συνηθισμένο μας φλιτζάνι καφέ;

Σύμφωνα με τους ειδικούς η καφεΐνη είναι ένα ναρκωτικό που μπορεί να γίνει εθιστικό μόλις σε 3 μέρες! Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Johns Hopkins University School of Medicine, απέδειξε το πόσο γρήγορα μπορεί κανείς να εθιστεί στην καφεΐνη.

Αν το σώμα σας εθιστεί στην καφεΐνη και δεν πιείτε ένα φλιτζάνι αμέσως θα νιώσετε αδυναμία, κόπωση, κεφαλαλγία, ευερεθιστότητα, σύμφωνα με την Laura Juliano, καθηγήτρια ψυχολογίας του American University.

Δείτε ακόμη: Το ήξερες; Πόσες θερμίδες έχει ο καφές ανάλογα με το είδος του

Εφόσον, λοιπόν, η καφεΐνη είναι τόσο εθιστική πώς θα καταφέρετε να την κόψετε χωρίς πολλές παρενέργειες στην ψυχολογία και το σώμα σας;

Το σώμα σας, κάθε φορά που κουράζεστε, παράγει μια χημική ουσία που λέγεται αδενοσίνη. Καθώς παράγεται νέα αδενοσίνη, αυτή ενώνεται με την ήδη υπάρχουσα στον εγκέφαλό σας, και το αποτέλεσμα είναι να νυστάζετε πολύ. Έτσι αποφασίζετε να πιείτε ένα ποτήρι καφέ για να ξυπνήσετε. Η καφεΐνη μπαίνει στο οργανισμό σας και ενώνεται με την αδενοσίνη δίνοντάς σας μια ώθηση ενέργειας.

Καθώς το σώμα σας συνηθίζει στην ποσότητα του καφέ που πίνετε, αρχίζει να βγάζει περισσότερους υποδοχείς αδενοσίνης. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχετε περισσότερα μόρια καφεΐνης για να σας δώσουν την ίδια ενέργεια με πριν.

Όταν όμως δεν πίνετε ένα ποτήρι καφέ, όλοι αυτοί οι έξτρα υποδοχείς που συνήθως γεμίζουν με καφεΐνη, τώρα γεμίζουν με έξτρα ποσότητα αδενοσίνης. Το μυαλό σας δεν είναι συνηθισμένο σε αυτό το μοτίβο και έτσι σας δημιουργεί την αίσθηση της κόπωσης. Επιπρόσθετα όλη αυτή η ταραχή σας προκαλεί πονοκέφαλο γιατί το αίμα ρέει πιο δυνατά στις φλέβες και κατευθύνεται με δύναμη προς τον εγκέφαλο.

Σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού Pharmacology η έλλειψη καφεΐνης μπορεί να δημιουργήσει άγχος, κατάθλιψη και αυξημένα νεύρα. Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να δημιουργηθεί ναυτία αλλά και εμετός.
Σε περίπτωση που κάποια μέρα δεν πιείτε τον πρωινό σας καφέ, θα νιώσετε τα αποτελέσματα της έλλειψης το απόγευμα.

Πώς θα καταπολεμήσετε τα αρνητικά συμπτώματα της έλλειψης;

Η μόνη λύση για να γλιτώσετε από τα αρνητικά αποτελέσματα που φέρνει η έλλειψη καφεΐνης είναι να σταματήσετε σιγά-σιγά τον καφέ μέσα σε ένα διάστημα 4 εβδομάδων. Αν, για παράδειγμα, πίνετε 4 ποτήρια καφέ την ημέρα, κόψτε κάθε εβδομάδα ένα ποτήρι. Μπορεί και πάλι να έχετε κάποια δυσάρεστα συμπτώματα αλλά θα είναι πολύ πιο light από αυτά που θα είχατε αν κόβατε κατευθείαν τον καφέ μέσα σε μια μέρα.

Δείτε ακόμη: Έρευνα: Ο καφές και το τζιν τόνικ δείχνουν πως…είσαι ψυχοπαθής

 

loading...