Από την Έρρικα Λευθέρη

Ηλιόλουστη εγκυμοσύνη
Κι ενώ σχεδίαζες διακοπές σε εξωτικά νησιά και σε έβλεπες ξαπλωμένη στην παραλία να πίνεις mojito, η ροζ γραμμούλα στο τεστ εγκυμοσύνης αλλάζει όλα σου τα σχέδια… Ή μήπως όχι; Ο γυναικολόγος-μαιευτήρας Αλέξανδρος Τζεφεράκος (www.tzeferakos.gr) σού δίνει όλα τα do’s και τα don’ts της καλοκαιρινής εγκυμοσύνης.
Οι γυναίκες που μένουν έγκυoς το καλοκαίρι, ανησυχούν και προβληματίζονται σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Δεν υπάρχουν απόλυτες οδηγίες και συμβουλές. Εφόσον η εγκυμοσύνη δεν έχει παθολογικές επιπλοκές, η κυρίαρχη οδηγία είναι: «Απόλαυσε την εγκυμοσύνη σου. Δεν είναι ασθένεια. Συνέχισε την καθημερινότητά σου και απόλαυσε τις διακοπές σου».

Do’s
Περπάτησε και κάνε τις δουλειές σου νωρίς το πρωί, που η θερμοκρασία είναι ακόμα χαμηλή.
Φόρα καπέλο και ελαφρά ρούχα, τα οποία κατά προτίμηση να καλύπτουν όλο το σώμα σε περίπτωση έκθεσης στον ήλιο.
Προτίμησε τα λινά και βαμβακερά υφάσματα.
Κοιμήσου τα μεσημέρια.
Κάνε συχνά ντους.

Don’ts
Απόφυγε την κυκλοφορία τις μεσημεριανές ώρες (από 11 το πρωί έως 5 το απόγευμα) και την έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες και ρύπους.
Σε περίπτωση καύσωνα, κάτσε σπίτι με τον κλιματισμό ανοιχτό ή με καλό αερισμό.
Μην αφήνεις τα πόδια σου να κρέμονται, να έχεις τα πόδια σου ψηλά για να μειώσεις το οίδημα των κάτω άκρων.
Αν νιώθεις καταβολή και κούραση ζήτησε βοήθεια, δεν χρειάζεται να τα κάνεις όλα μόνη σου.

Άσκηση και θάλασσα
Μην κάνεις ηλιοθεραπεία.
Κολύμπησε άφοβα στη θάλασσα και στην πισίνα, η κολύμβηση είναι η καλύτερη γυμναστική.
Εάν γυμνάζεσαι, προτίμησε τις πρωινές ή βραδινές ώρες.
Άλλαξε μαγιό αμέσως μετά το μπάνιο για να αποφύγεις κολπίτιδες και μυκητιάσεις.
Φόρα αντηλιακό τουλάχιστον 20 λεπτά πριν από την έκθεση στον ήλιο.

Διατροφή
Φρόντισε να ενυδατώνεις το σώμα σου συχνά με δροσερό νερό και χυμούς.
Απόφυγε την υπερβολική κατανάλωση αναψυκτικών γιατί περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και θερμίδων.
Μην καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες φρούτων και παγωτού γιατί περιέχουν πολλά σάκχαρα.
Απόφυγε το αλκοόλ.
Μείωσε την κατανάλωση αλατιού.

Κάλεσε το γυναικολόγο ή τη μαία εάν έχεις:

συσπάσεις
αιμορραγία
αυξημένα κολπικά υγρά
έντονο οίδημα στα άκρα ή/και στο πρόσωπο
έντονο πονοκέφαλο
διαταραχές στην όραση
πόνο στο στομάχι ή στην κοιλιά
ξαφνικούς εμέτους
δυσφορία
πίεση στην λεκάνη

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Τα βακτήρια που προστατεύουν το πεπτικό σύστημα- Μάθε τα πάντα για τα προβιοτικά

Υπολογίστε μόνοι σας αν κινδυνεύετε από έμφραγμα την επόμενη δεκαετία

10 βλαβερές συνήθειες που επιδεινώνουν την ακμή- Ούτε που τις φαντάζεστε!

Τα καλύτερα μας σήμερα:

Yuliana Peniche: Δείτε πώς είναι σήμερα η Alicia από την Μαρία της Γειτονιάς, 20 χρόνια μετά το τέλος της σειράς

Τατιάνα Στεφανίδου: Δείτε την με αποκαλυπτικό μπικίνι και χωρίς ρετούς να τραβάει…κουπί

Άγρια επίθεση στη Μίνα Αρναούτη -Τα υβριστικά σχόλια και το ξέσπασμα της Αγγελικής Ηλιάδη

loading...