Είναι αλήθεια, πως όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία, τόσο πιο δύσκολη γίνεται η εγκυμοσύνη. Η έντονη ζέστη προκαλεί συχνά υπόταση και σε συνδυασμό με τα κιλά της εγκυμοσύνης φέρνει έντονη εφίδρωση, δυσκολία στον ύπνο, πρήξιμο των χεριών και των ποδιών, δυσκολίες στην αναπνοή, αλλά και κράμπες. Στην κούραση και στην αδιαθεσία έρχονται να προστεθούν τώρα και η δύσπνοια, οι ζαλάδες και οι αϋπνίες…

Εμείς σας προτείνουμε μερικές πολύτιμες συμβουλές, για να περάσετε λίγο πιο ανάλαφρα τους δύσκολους μήνες του καλοκαιριού.

1.Το καλοκαίρι είναι η εποχή που κάθε ευαίσθητος οργανισμός δοκιμάζεται, πόσο μάλλον μια έγκυος! Προσοχή λοιπόν στην αφυδάτωση. Αποφύγετε τον ήλιο και μη μένετε πολύ ώρα σε ζεστούς, αποπνικτικούς χώρους που μπορεί να προκαλέσουν λιποθυμικές τάσεις. Έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό και μια βεντάλια.

2.Τα συμπτώματα της αφυδάτωσης είναι συνήθως ζαλάδα, ναυτία, πονοκέφαλοι, μυϊκές κράμπες και αυξημένη θερμοκρασία σώματος. Για να την αποφύγετε, φροντίστε να πίνετε αρκετό νερό κάθε μέρα.

3.Αν έχετε πάει διακοπές, προσοχή στο νερό. Μην εμπιστεύεστε οποιαδήποτε πηγή ή πηγάδι. Προτιμήστε εμφιαλωμένο νερό, για να αποφύγετε γαστρεντερίτιδες από νερό κακής ποιότητας.

4.Αποφύγετε τα αεριούχα αναψυκτικά όταν ζεσταίνεστε, γιατί προκαλούν καούρα και αυξάνουν την οξύτητα του στομάχου.

5.Τον πρώτο καιρό της εγκυμοσύνης εξαιτίας των μεγάλων ορμονικών αλλαγών παρουσιάζονται έντονες φαγούρες, που η ζέστη και ο ιδρώτας τις κάνουν εντονότερες. Για να ανακουφιστείτε λίγο, κάντε ένα χλιαρό ντους και προτιμήστε μια άοσμη κρέμα σώματος με ενυδατική σύσταση.

1

6.Μη σηκώνεστε απότομα από το κρεβάτι και μη βγαίνετε απότομα στη ζέστη, γιατί η ξαφνική αλλαγή θέσης και θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει “ισχυρό” σοκ στον οργανισμό.

7.Όσο δυνατή και αν νιώθετε μην υπερβάλλετε με καλοκαιρινές δραστηριότητες στις διακοπές σας. Φροντίζετε το μεσημέρι, που έχει αρκετή ζέστη, να ξεκουράζεστε στο δωμάτιό σας.

8.Η καλύτερη άσκηση για τις εγκύους (αν επιτρέπεται η άσκηση) είναι το περπάτημα αργά το απόγευμα και το κολύμπι. Προτιμήστε για το μπάνιο σας τις πολύ πρωινές ώρες ή αργά το απόγευμα, όταν έχει πέσει ο ήλιος. Αποφύγετε τις πολύ κρύες θάλασσες και μην παραμένετε στο νερό για πάνω από 10 – 15 λεπτά. Οι κινήσεις σας μέσα στο νερό θα πρέπει να είναι ήπιες και μην κάνετε βουτιές. Αλλάξτε μαγιό αμέσως μετά το μπάνιο, για να αποφύγετε κολπίτιδες κρυώματα.

9.Αυτό που πρέπει να προσέξετε όταν πηγαίνετε στη θάλασσα είναι να μπαίνετε σταδιακά στο νερό (ειδικά αν έχετε ζεσταθεί), για να αποφύγετε απότομες αλλαγές θερμοκρασίας.

10.Αν υπάρχει έντονο κύμα και δύσκολα φαίνεται ο βυθός της θάλασσας σε βάθος 2 μέτρων, καλό είναι να αποφεύγετε το μπάνιο. Να είστε επίσης ιδιαίτερα προσεκτική και με την άμμο, που είναι η κυριότερη εστία μόλυνσης.

11.Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο, χρησιμοποιείτε κάθε μέρα καλό αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας και να φοράτε πάντα καπέλο. Μην ξεχνάτε, ότι οι ορμονικές αλλαγές σάς κάνουν ακόμη πιο ευαίσθητη στην ηλιακή ακτινοβολία. Για το πρόσωπο είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε κρέμα πολύ υψηλής προστασίας.

12.Μην περπατάτε κάτω από τον ήλιο για πολλή ώρα και αναζητήστε σκιά για να ξεκουραστείτε. Η ηλιακή ακτινοβολία στην πόλη είναι εντονότερη μεταξύ 11:00 – 17:00, οπότε καλό είναι να περιορίσετε τις μετακινήσεις σας τις ώρες αυτές, ειδικά στο κέντρο όπου το καυσαέριο μπορεί να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη δυσφορία. Εκμεταλλευτείτε τη δροσιά των κλιματιστικών που προσφέρουν τα καφέ, για να κάνετε ένα διάλειμμα και να πιείτε κάτι δροσερό ανάμεσα στις δουλειές και τα ψώνια σας. Σε περιόδους καύσωνα, αναθέστε σε κάποιον άλλο τα ψώνια και περιορίστε τις μετακινήσεις, τουλάχιστον μέχρι τη δύση του ηλίου.

13.Η θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο αυξάνεται κατά πολύ, οπότε φροντίστε να είναι πάντα ανοιχτό το κλιματιστικό. Αποφύγετε, ωστόσο να αφήνετε τον κρύο αέρα να φυσά ακριβώς πάνω σας και αφήνετε λίγο ανοιχτό το παράθυρο να αερίζεται ο χώρος. Αν ταξιδέψετε με αυτοκίνητο, επιλέξτε να ξεκινήσετε πολύ νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα και κάντε τακτικές στάσεις κάθε μία ώρα για να περπατάτε λίγο.

14.Για να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες στον ύπνο, κάντε μια μικρή βόλτα όταν πέσει το βραδάκι και λίγο πριν ξαπλώσετε απολαύστε ένα δροσερό ντους. Το βράδυ έχετε στο κομοδίνο σας ένα βρεγμένο πανάκι, για να δροσίζετε το πρόσωπό σας. Στον ύπνο η στάση στο αριστερό πλάι είναι η προτιμότερη.

1

15.Αν έχετε αϋπνίες, καλό είναι να τρώτε δύο με τρεις ώρες πριν το βραδινό σας ύπνο. Το δείπνο σας φροντίστε να είναι ελαφρύ και να συνοδεύεται από γάλα, τυρί ή γιαούρτι, γιατί το ασβέστιο που περιέχουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα διευκολύνει τον ύπνο.

16.Η ζέστη σε συνδυασμό με το βάρος της κοιλιάς, αλλά και της θέσης της, που πιέζει το διάφραγμα, προκαλούν συχνά δυσφορίες. Για να τις περιορίσετε, ξεκουραστείτε και κοιμηθείτε όσο μπορείτε περισσότερο και αποφύγετε δουλειές που ενδέχεται να καταπονήσουν περισσότερο τον οργανισμό σας.

17.Για να ελαττώσετε το πρήξιμο των ποδιών, αποφύγετε την ορθοστασία και περιορίστε το αλάτι στη διατροφή, που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη κατακράτηση υγρών. Τα παπούτσια σας πρέπει να είναι ανοιχτά και ελαφριά, ώστε να αναπνέει καλύτερα το δέρμα. Αν νιώθετε κούραση, απλώστε τα πόδια ψηλότερα από το υπόλοιπο σώμα. Επίσης, για να ανακουφιστείτε κάντε ποδόλουτρο ή βουτήξτε τα πόδια σας σε κρύο νερό.

18.Αυτή την εποχή προτιμήστε να φοράτε άνετα ρούχα, που δε σας πιέζουν. Επιλέξτε ανοιχτόχρωμα και βαμβακερά ή λινά (όχι συνθετικά), για να μην ιδρώνετε εύκολα και να αναπνέει καλύτερα το δέρμα σας.

19.Για τις κράμπες δε φταίει μόνο το βάρος, αλλά και η κακή διατροφή. Εντάξτε στο διαιτολόγιό σας τροφές που βοηθούν στην αποφυγή τους, όπως τα αμύγδαλα, τα βερίκοκα, οι μπανάνες, τα γκρέιπ φρουτ, τα πορτοκάλια και το γιαούρτι.

20.Για να ανακουφιστείτε από τις ναυτίες φροντίστε να τρώτε πολλά, μικρά γεύματα σε τακτά χρονικά διαστήματα, αντί για τρία μεγάλα και αποφύγετε εντελώς τροφές με πολλά λιπαρά ή μυρωδικά.

21.Αποφεύγετε την κατανάλωση μεγάλων ψαριών (π.χ. γαλέο, τόνο, ξιφία, κ.ά.), γιατί έχουν ενοχοποιηθεί πως περιέχουν μη ασφαλή επίπεδα υδραργύρου.

22.Μην αφήνετε φαγητά εκτός ψυγείου. Εξαιτίας της ζέστης οποιοδήποτε τρόφιμο μπορεί να αποτελέσει εστία ανάπτυξης μικροοργανισμών. Αυτό παρουσιάζεται συχνά σε τροφές που περιέχουν αυγά και γαλακτοκομικά. Επίσης, οι μύγες που πετούν ανεξέλεγκτα στο ζεστό καλοκαιρινό αέρα είναι μεταφορείς μικροβίων, που πολύ εύκολα εναποθέτουν σε εκτεθειμένα φαγητά.

23.Στις διακοπές το φαγητό “έξω” είναι κατά κάποιο τρόπο κανόνας. Οι αυξημένες θερμοκρασίες σε συνδυασμό με την κακή συντήρηση μπορεί να προκαλέσουν συχνότερα αλλοιώσεις στα τρόφιμα. Πρέπει λοιπόν να προσέχετε που τρώτε και τι.

24.Τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού καλό είναι να αποφεύγετε τα βαριά φαγητά, όπως σάλτσες με κρέμα γάλακτος, τηγανητά και γλυκά. Φρούτα, λαχανικά, φυσικοί χυμοί και μιλκ σέικ με φρέσκα φρούτα (που υπάρχουν άφθονα το καλοκαίρι) αποτελούν δροσιστικές λύσεις και σας προσφέρουν πολύτιμα συστατικά.

25.Τέλος, αν βγαίνετε το βράδυ για να διασκεδάσετε, καλό είναι να αποφεύγετε μέρη με πολύ καπνό και δυνατή μουσική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Είσαι κάτω των 35 ετών; Δες από τι κινδυνεύεις

loading...