Αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο μετα-γιορτινό σύμπτωμα που μπορεί να σου χαλάσει τη διάθεση (και να σε γεμίσει τύψεις για τις κρεπάλες των τελευταίων ημερών). Αν έφαγες πολύ τις προηγούμενες μέρες το στομάχι σου εκφράζει τη «δυσαρέσκειά» του με τον χειρότερο τρόπο. Δυσφορία, πρήξιμο, καούρες είναι συνηθισμένα συμπτώματα ιδιαίτερα μετά από ένα πλούσιο γιορτινό τραπέζι και μπορεί να σε ταλαιπωρήσουν για αρκετές μέρες μετά, αν δεν ξέρεις πως να τα αντιμετωπίσεις.

Aν σήμερα ξύπνησες με φουσκωμένη κοιλιά και θέλεις να ξεφουσκώσεις άμεσα, ένα ζεστό ρόφημα ιδιαίτερα το πρωί είναι ο καλύτερος σύμμαχός σου. Ένα ρόφημα, μάλιστα, από aloe vera είναι ιδανικό για την περίσταση, καθώς έχει ελαφρώς καθαρτικές ιδιότητες.

Άλλα βότανα που θα σε ανακουφίσουν και θα μειώσουν το πρήξιμο και τις καούρες είναι το χαμομήλι, το φασκόμηλο, η μέντα, το δεντρολίβανο, η ρίγανη , το κόλιανδρο, ο μάραθος, το μελισσόχορτο και ο βασιλικός καθώς έχουν καταπραΰντικές και διουρητικές ιδιότητες. Πιες ένα φλιτζάνι μετά από κάθε γεύμα.

Φόρεσε άνετα ρούχα: Τα στενά ρούχα, ιδιαίτερα τα τζιν, αν πιέζουν την κοιλιά σου μπορεί να αυξήσουν την ενδοκοιλιακή πίεση και να προκαλέσουν παλινδρόμηση. Για να αποφύγεις να ερεθίσεις χειρότερα το ήδη ταλαιπωρημένο στομάχι σου, αλλά και να απαλλαγείς από τις καούρες, για σήμερα, προτίμησε κάτι πιο φαρδύ και άνετο.

Για τις επόμενες 1-2 μέρες, η  μικρή αποχή από τους υδατάνθρακες, είναι ένας καλός τρόπος να δώσεις την ευκαιρία στο πεπτικό σου σύστημα να ηρεμήσει, ώστε να μειωθεί το πρήξιμο που ενισχύεται και από την κατακράτηση υγρών. Αν θέλεις να καταναλώσεις υδατάνθρακες, φρόντισε να μην τους συνδυάσεις με πρωτεΐνες, καθώς το mix αυτό δυσκολεύει την πέψη, με αποτέλεσμα να επιδεινώνεται η κατάστασή σου όταν είσαι ήδη φουσκωμένη. Απέφυγε λοιπόν, για τις επόμενες μέρες τα μακαρόνια με κιμά ή κοτόπουλο με πατάτες ή κρέας με ρύζι, μέχρι να δεις ότι τα συμπτώματα υποχωρούν.

Μηλόξυδο το θαυματουργό: Ειδικά για τις ημέρες που ακολουθούν τις…διατροφίκες μας παρασπονδίες, το μηλόξιδο είναι σωτήριο και βοηθά στο άμεσο ξεφούσκωμα. Χρησιμοποίησε το στη σαλάτα αντί για κανονικό ξίδι ή πιες το (με άδειο στομάχι) σαν ρόφημα το πρωί , αναμειγνύοντας  1 κουταλιά σούπας οργανικό μηλόξυδο με 350 ml ζεστό νερό.

Μείωσε το αλάτι: H κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλατιού, λόγω του νατρίου που περιέχει, προκαλεί κατακράτηση υγρών και επομένως πρήξιμο, κυρίως στην κοιλιά και στα πόδια. Γι’ αυτό, μείωσε το αλάτι κατά το μαγείρεμα και αντικατέστησέ το με περισσότερο λεμόνι, ρίγανη και άλλα μπαχαρικά που νοστιμίζουν τα φαγητά. Αυτές τις μέρες γενικά καλό θα ήταν να αποφύγεις τη μεγάλη κατανάλωση τροφών πλούσιων σε νάτριο, όπως αλλαντικά, ξηρά τυριά, παστά ή καπνιστά ψάρια, σάλτσες, κονσέρβες, αλμυρά μπισκότα κλπ.

Για τις επόμενες μέρες προτίμησε γεύματα πλούσια σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες και προσπάθησε να αποφύγεις τροφές όπως φακές, φασόλια, ρεβίθια, αγκινάρες, σπαράγγια, λαχανάκια Bρυξελών, μπρόκολο και κουνουπίδι, οι οποίες θα επιτείνουν το πρήξιμο.

Αν σε ταλαιπωρούν οι καούρες: Μάσα μαστίχα Χίου, καθώς διεγείρει την παραγωγή και την κατάποση σιέλου, δρώντας προστατευτικά στα ενοχλήματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης και απέφυγε τα ξινά, λιπαρά και πικάντικα φαγητά, το σκόρδο, τα κρεμμύδια, το αλκοόλ, τη σοκολάτα και τον καφέ που θα ενισχύσουν το πρόβλημα. Φτιάξε ένα ρόφημα από  δυόσμο ή μέντα και θα δεις που το κάψιμο και η ενόχληση θα υποχωρήσουν πολύ γρηγορότερα.

Ηρέμησε: Προσπάθησε γενικά να μην στρεσαριστείς αυτές τις ημέρες. Oι ειδικοί συμφωνούν ότι το στρες «χτυπά» στο στομάχι. Αν λοιπόν το στομάχι σου είναι ήδη ερεθισμένο, το άγχος θα το χειροτερεύσει. Προσπάθησε να μείνεις ήρεμη, όσο μπορείς, ενώ ένα απαλό μασάζ στην περιοχή της κοιλιάς με αιθέρια έλαια χαμομηλιού σε συνδυασμό με ένα ρόφημα από πασιφλόρα ή μελισσόχορτο, βότανα γνωστά για τη σπασμολυτική και αγχολυτική τους δράση, θα σε βοηθήσουν να ανακουφιστείς.

Κινήσου: Μπορεί να νιώθεις τόσο «βαριά» που να θες απλά μείνεις στο κρεβάτι όλη μέρα, όμως δεν θα στο πρότεινα. Αν είσαι ξαπλωμένη οι καούρες θα χειροτερεύσουν. Μια ήπια γυμναστική, όπως το περπάτημα βοηθάει στην τροφή να μετακινηθεί στο πεπτικό, βελτιώνοντας την πέψη και την απορρόφηση των τροφών. Για καλύτερα αποτελέσματα, καθώς περπατάς κάνε κυκλικό μασάζ στην κοιλιά σου.

Διαβάστε ακόμη στο Youweekly.gr:

Αϋπνία: Πού οφείλεται και πώς αντιμετωπίζεται

Ουφ! Νιώθεις πρησμένη; 5+1 tips για να πεις αντίο στο φούσκωμα σε λιγότερο από 24 ώρες!

Είναι οι ελιές σου επικίνδυνες; Μάθε πώς θα τις ξεχωρίσεις

loading...