Από την Έρρικα Λευθέρη.

Το σχήμα του θυμίζει μπουκέτο και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ευεργέτες του οργανισμού. Μάθε γιατί…

Αν και είναι ένα λαχανικό που συχνά ξεχνάμε να συμπεριλάβουμε στη λίστα για τον μανάβη, κρύβει μοναδικούς θησαυρούς. Εξαιτίας των ωφέλιμων συστατικών του, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των ερευνητών τα τελευταία χρόνια. Μήπως ήρθε η ώρα να το εντάξεις κι εσύ στη διατροφή σου;

Λαχανικό με ιστορία
Ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών λαχανικών (κραμβοειδή). Έχει τις ρίζες του στην Ιταλία και στα λατινικά σημαίνει «λάχανο βλαστάρι». Μέσα στους αιώνες, αφού περιπλανήθηκε σε διάφορες χώρες έχοντας περισσότερο τη μορφή λάχανου, επέστρεψε στην Ιταλία όπου σιγά σιγά πήρε τη σημερινή του μορφή. Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι η έντονη μυρωδιά την ώρα του μαγειρέματος και η ιδιαίτερη γεύση του που μοιάζει με λάχανο και κουνουπίδι.

Σημαντικά οφέλη
Για τα οφέλη του στον ανθρώπινο οργανισμό έχουν διεξαχθεί περισσότερες από 300 έρευνες παγκοσμίως, καθώς οι ευεργετικές του ιδιότητες συμβάλλουν στην αντιμετώπιση πολλών σοβαρών προβλήματων υγείας. Είναι εξαιρετικά πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β1 και C. Επίσης, σε β-καροτίνη, φυλλικό οξύ, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο.
Προφυλάσσει από τον καρκίνο. Έχει έντονη αντικαρκινική δράση. Δεν είναι τυχαίο ότι βρίσκεται πρώτο στη λίστα των λαχανικών σε πληθυσμιακές ομάδες με χαμηλά ποσοστά καρκίνου, και μάλιστα διαφορετικών μορφών (μαστού, προστάτη, πνεύμονα, λάρυγγα κ.λπ.). Οι σημαντικότερες ουσίες που ενισχύουν αυτή τη δράση είναι η Ι3C και η σουλφοραφάνη.
Προλαμβάνει τις καρδιακές παθήσεις. Ανήκει στα κραμβοειδή λαχανικά, όπως και το κουνουπίδι, έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Θωρακίζει την όραση. Η σουλφοραφάνη που περιέχει έχει την ικανότητα να προστατεύει τα κύτταρα του ματιού από την υπεριώδη ακτινοβολία.
Βοηθά στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Χάρη στο θαυματουργό συστατικό του, τη σουλφοραφάνη, καταπολεμά το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, που προκαλεί γαστρίτιδα και πεπτικό έλκος.
Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Τα πλούσια αντιοξειδωτικά του σε συνδυασμό με την ουσία I3C, που κατά τη μάσηση μετατρέπεται στην ουσία DIM, αυξάνει τα επίπεδα των λευκών κυττάρων και των λεμφοκυττάρων, θωρακίζοντας έτσι το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Διάλεξε το καλύτερο
Επίλεξε εκείνα που είναι καταπράσινα και δεν έχουν καθόλου κίτρινο χρώμα, γιατί αυτό αποτελεί ένδειξη ότι έχουν κοπεί πριν από αρκετές ημέρες. Επιπλέον, απόφυγε όσα έχουν άνθη, γιατί είναι πολύ ώριμα.

Πώς να το μαγειρέψεις
Μπορείς να το απολαύσεις με πολλούς τρόπους: βραστό, στον ατμό, σοτέ, στον φούρνο, ακόμα και ωμό. Έχε υπόψη σου, όμως, ότι το παραβρασμένο μπρόκολο χάνει έως και 66% των ωφέλιμων ουσιών του.
Μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο έως και 10 ημέρες, αν το κλείσεις αεροστεγώς σε μια σακούλα. Εάν έχει μαγειρευτεί, πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο σε δοχείο με καπάκι για 2-3 ημέρες.

Διαβάστε ακόμη στο Youweekly.gr:

Ouiz: Πώς διαχειρίζεσαι την αποτυχία;

Δίαιτα αποτοξίνωσης: Εξαφάνισε την κοιλιά σου 2 ημέρες πριν το ρεβεγιόν!

Δίαιτα με πράσινο τσάι: Χάστε 8 κιλά σε ένα μήνα!

loading...