Από τη Διονυσία Καρακεκέ

Ξέρεις πόσο καλό σου κάνει το νερό. Σ’ το έλεγαν από τότε που ήσουν παιδί και τώρα το επαναλαμβάνεις εσύ στα παιδιά σου. Κι όμως, υπάρχουν τόσα πολλά που δεν ξέρεις…

Έχεις διαβάσει ότι είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει σωστά ο οργανισμός σου, ότι δρα ευεργετικά στο δέρμα, τα μαλλιά, το αίμα κ.λπ. Σήμερα θα μάθεις όλες τις μικρές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που κατατάσσουν το νερό στο νούμερο 1 της καθημερινής σου διατροφής.

1. Το αίμα αποτελείται από νερό κατά 92%, τα οστά κατά 22% , ο εγκέφαλος και οι μύες κατά 75%.
2. Το νερό αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος κάθε κυττάρου του οργανισμού μας.
3. Είναι υπεύθυνο για την ενυδάτωση των ματιών, του στόματος και της ρινικής κοιλότητας.
4. Βοηθά στη λίπανση των αρθρώσεων.
5. Διατηρεί το σώμα δροσερό όταν κάνει ζέστη και μονώνει το σώμα ενάντια στο κρύο.
6. Συμβάλλει στην εξισορρόπηση των ηλεκτρολυτών, οι οποίοι βοηθούν στον έλεγχο της πίεσης του αίματός μας.
7. Είναι το μεγαλύτερο μέρος του κυκλοφορικού και του λεμφικού μας συστήματος, μεταφέροντας τροφή και οξυγόνο στα κύτταρα και απομακρύνοντας τα άχρηστα υλικά.
8. Βοηθά στον καθαρισμό των νεφρών και την αποβολή των τοξικών ουσιών.
9. Λειτουργεί σαν μέσο απορρόφησης των κραδασμών, μειώνοντας τις επιπτώσεις τους στα όργανα του σώματος.

nero
10. Μπορεί να παρέχει πολλά από τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται το σώμα.
11. Βοηθά στην αποβολή του πλεονάζοντος νατρίου, που μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών.
12. Αυξάνει τον αριθμό θερμίδων που καις κατά τις καθημερινές σου δραστηριότητες.
13. Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της στομαχικής διαταραχής που προκαλείται από τα φάρμακα σε συμπυκνωμένη μορφή.
14. Η σωστή ενυδάτωση βελτιώνει τη συγκέντρωση και το χρόνο αντίδρασης.
15. Το νερό βοηθά στη διατήρηση του όγκου του αίματος, διατηρώντας έτσι την ενέργεια του οργανισμού.
16. Μελέτες δείχνουν ότι η μεγάλη κατανάλωση νερού ενδέχεται να συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο κρυολογήματος, δυσκοιλιότητας, λοιμώξεων της ουροποιητικής οδού, νεφρολιθίασης, καρκίνου της κύστεως.
17. Ενυδατώνει το δέρμα κάνοντάς το πιο λείο, πιο απαλό, πιο εύκαμπτο, με λιγότερες ρυτίδες.
18. Βοηθά στη μείωση των αποθεμάτων λίπους.
19. Ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει 70 ημέρες χωρίς τροφή αλλά όχι πάνω από 15 ημέρες χωρίς νερό.
20. Ο μέσος άνθρωπος πρέπει να καταναλώνει 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα. Το καλοκαίρι στην Ελλάδα ο μέσος όρος φθάνει τα 12 ποτήρια την ημέρα.

Kι αν δεν πίνω νερό;
Η δίψα είναι το πρώτο σημάδι ότι ο οργανισμός βρίσκεται στα πρώτα στάδια της αφυδάτωσης. Όταν το νερό στο σώμα μας είναι μόλις 1% κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα, αισθανόμαστε υπερβολική δίψα. Όταν φθάσει 5% κάτω του φυσιολογικού, ανεβαίνει ο πυρετός, ενώ, αν φθάσει 10% χαμηλότερα του φυσιολογικού, το σώμα μελανιάζει και δεν μπορούμε να περπατήσουμε.

Η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό ορίσθηκε στις 22 Μαρτίου στη συνδιάσκεψη του ΟΗΕ σχετικά με το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας το 1992.

 

Δείτε ακόμη στο Youweekly.gr

Η νέα επαναστατική μέθοδος αδυνατίσματος: Χάσε όλα τα περιττά κιλά με τη eurodiet

Το συστατικό που απογειώνει τη διατροφή και την υγεία σου- Πόσο συχνά το εντάσσεις στη δίαιτά σου;

Οι πιο χορταστικές και υγιεινές μπάρες δημητριακών που θα βοηθήσουν τη δίαιτά σου

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Ευχάριστα νέα για την Ελένη Φουρέιρα! Το μωρό που ολοκληρώνει την ευτυχία της!

Η Μαίρη Συνατσάκη γυμνή στο μπάνιο της!

Απομυθοποίηση τώρα! Δείτε την Κατερίνα Στικούδη χωρίς ίχνος μακιγιάζ

loading...