Ιδού τι μπορεί να σε κάνει να είσαι κουρασμένη χωρίς να το γνωρίζεις.

1. Δεν κοιμάσαι αρκετά

Είναι το προφανές αλλά πολλές φορές το παραβλέπουμε. Αν κοιμάσαι 7 συνεχόμενες ώρες το βράδυ αλλά και πάλι νιώθεις κουρασμένη, μην απορείς. Μπορεί ο οργανισμός σου να χρειάζεται 8 ώρες. Κάθε οργανισμός έχει το δικό του τέλειο αριθμό ωρών ύπνου που αν δεν τις συμπληρώνεις, μπορεί να νιώθεις κουρασμένη διαρκώς. Προσπάθησε να μπεις στη διαδικασία να κοιμάσαι μία ώρα νωρίτερα για μια εβδομάδα και δες αν νιώθεις μεγαλύτερη ευεξεία.

2. Κοιμάσαι μεν αλλά ο ύπνος σου δεν είναι ποιοτικός.

Αν είσαι κουρασμένη παρότι κοιμάσαι αρκετές ώρες, αναρωτήσου: πόσο ποιοτικός είναι ο ύπνος που κάνεις; Οι ώρες που ξοδεύεις στο κρεβάτι δεν ισούνται απαραίτητα με την ποιότητα του ύπνου σου.

3. Έχεις χαμηλά επίπεδα σιδήρου

Τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου στο αίμα μπορεί να σου προκαλούν κόπωση. Ειδικά αν δεν καταναλώνεις αρκετό κόκκινο κρέας ή γαλακτοκομικά και λαχανικά που είναι πλούσια σε σίδηρο, κάνε μια απλή εξέταση αίματος και δες αν φταίει ο πολύτιμος σίδηρος για την κόπωσή σου.

4. Δεν ενυδατώνεις σωστά τον οργανισμό σου

Η αφυδάτωση μπορεί να σε κάνει να νιώθεις και άσχημα και κουρασμένη. Σιγουρέψου ότι πίνεις αρκετό νερό για να βοηθήσεις τη σωστή λειτουργία του οργανισμού σου. Όταν έχεις έλλειψη νερού, η καρδιά σου πρέπει να δουλέψει πολύ σκληρότερα να κυκλοφορήσει το αίμα γύρω στο σώμα σου, γεγονός που σου αφήνει ένααίσθημα κούρασης. Αν δεν είσαι φίλος του νερού, δοκίμασε ένα αντίστοιχο ανθρακούχο ή κάποιο χυμό.

5. Είσαι ιδιαίτερα αγχωμένη

Αν το διάστημα αυτό τρέχουν πολλές αλλαγές στη δουλειά ή τη ζωή σου γενικά, είναι πιθανό να παίρνεις τις ανησυχίες σπίτι σου. Προσπάθησε να αποτυπώνεις τις ανησυχίες και τα άγχη σου σε ένα ημερολόγιο για να κοιμάσαι καλύτερα.
6. Πίνεις πολύ αλκοόλ

Ένα ποτήρι του κρασιού το βραδάκι πριν τον ύπνο μπορεί να σε νανουρίσει. Αλλά πέντε κρασοπότηρα; Το πολύ αλκοόλ μπορεί να ρυπάνει τον οργανισμό σου και να ταράξει τον ύπνο σου.
Ο ειδικός ύπνου, ο Δρ John Shneerson υποστηρίζει πως «καθώς το αλκοόλ φεύγει από τον οργανισμό είναι εύκολο να φύγεις από το βαθύ ύπνο και να επιστρέψεις στο στάδιο REM ύπνου, στο οποίο είναι πιο εύκολο να ξυπνήσεις. Γι’ αυτό και παρότι έχεις ξενυχτήσει και νιώθεις κουρασμένη μετά από μια βραδιά έντονου αλκοόλ, ξυπνάς πιο γρήγορα από όσο θα περίμενες.

7. Δεν γυμνάζεσαι!

Η άσκηση μας δίνει την ώθηση που πρέπει για να τα βγάλουμε πέρα μέσα στην ημέρα αλλά και την δύναμη να κποιμηθούμε πιο εύκολα το βράδυ. Στόχευσε να γυμνάζεσαι 3-5 φορές την εβδομάδα ή τουλάχιστον φρόντισε να κινείσαι περισσότερο μέσα στην ημέρα. Εάν κάθεσαι μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή όλη την ημέρα, ο εγκέφαλός θα συνδέσει την ακινησία σου αυτή με τον ύπνο. Κάνε ένα περίπατο γύρω από το γραφείο, τρέξε για κάποιο θέλημα ή περπάτησε μέχρι τη δουλειά.
8. Γυμνάζεσαι υπερβολικά

Ενώ το να γυμνάζεσαι βοηθά τον καλύτερο ύπνο, η σκληρή γυμναστική μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Να είσαι όσο σκληρή πρέπει στη γυμναστική σου και να δίνεις στον εαυτό σου ημέρες να ξεκουράζεται.

9. Δεν τρέφεσαι σωστά.

Αν τρως αρκετά αλλά πάλι νιώθεις κουρασμένη, πρόσεξε τα γεύματά σου. Μήπως δεν λαμβάνεις αρκετή πρωτεΐνη, φυτικές ίνες ή υγιεινά λιπαρά;  Εάν όχι, ίσως χρειάζεται να εντάξεις περισσότερες τροφές ολικής άλεσης στη διατροφής αποφεύγοντας τα πολλά γλυκά.

10. Δεν παίρνεις αρκετό καθαρό αέρα

Εάν περνάς το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας κλεισμένη στο σπίτι, μπορεί να έχεις ανεπάρκεια βιταμίνης D. Προσπάθησε να κάνεις έναν περίπατο το μεσημέρι, πάρε την ενέργεια που χρειάζεσαι για να τα βγάλεις πέρα το απόγευμα και να κοιμηθεί χαλαρά το βράδυ.

11. Έχεις έλλειψη βιταμίνης B12

Το B12 είναι μια θρεπτική ουσία που σου δίνει ενέργεια αφού βοηθά τον οργανισμό να παράγει περισσότερα ερυθρά αιμοσφαίρια, τα οποία βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Εάν σου λείπει βιταμίνη Β12, μπορεί να νιώθεις ολίγον σαν ζόμπι!

12. Έχεις πρόβλημα με το θυροειδή

Ο υπερθυρεοειδισμός ή ο υποθυρεοειδισμός είναι καταστάσεις που μπορούν να ταράξουν τον οργανισμό σου και να σου προκαλέσουν κούραση. Κάνε μια ειδική εξέταση αίματος για να δεις αν οι τιμές που συνδέονται με το θυροειδή είναι καλές.

13. Σερφάρεις στο ίντερνετ το βράδυ

Η έκθεση των ματιών σου σε τόσο κοντινή απόσταση φωτός, μπορεί να σε κάνει να πέσεις δύσκολα για ύπνο με αποτέλεσμα να νιώθεις κουρασμένη όλη την υπόλοιπη ημέρα. Αυτός ο φαύλος κύκλος θα σταματήσει μόνο αν διακόψεις την επαφή με το τάμπλετ, το pc, ή το smartphone έγκαιρα ή αν χαμηλώσεις των φωτεινότητα των ηλεκτρονικών σου συσκευών.

14. Είσαι έγκυος ή νέα μαμά

Όταν ετοιμάζεσαι να φέρεις στον κόσμο έναν άλλο άνθρωπο, η καρδιά εργάζεται διπλά και το σώμα σου το ίδιο. Αυτό σημαίνει πως όσο πιο κοντά φτάνεις στον τοκετό, τόσο περισσότερο κουράζεσαι. Το ίδιο ισχύει αν είσαι νέα μαμά που το μωρό δεν σε αφήνει με τα ξενύχτια του να ξεκουραστείς. Η λύση είναι να κοιμάσαι όταν κοιμάται κι αυτό, ειδικά τους πρώτους μήνες.

15. Υποφέρεις από διαβήτη ή κοιλιοκάκη

Μια δυσανεξία στη γλουτένη μπορεί να σου προκαλεί κούραση και φούσκωμα, ειδικά αν συνοδεύεται από στομαχόπονο. Το ίδιο ισχύει αν νιώθεις κουρασμένη διαρκώς, οπότε μπορεί να υποφέρεις από διαβήτη.

shape.gr

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Ούτε κράμπες, ούτε πόνοι! Δείτε πώς θα κάνετε τις μέρες της περιόδου ευκολότερες!

Προστατεύσου από τον καρκίνο του δέρματος- Προειδοποιητικά σημάδια που αγνοείς

Μύθοι και αλήθειες για την αντισύλληψη- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Τα καλύτερα μας σήμερα:

Πρώτη φορά: H αιχμηρή απάντηση του Σεφερλή στις κατηγορίες του «Αγάπη μόνο…»

Συγκινητικό! Δείτε αδημοσίευτες φωτογραφίες από τον γάμο Χρηστίδου-Μαραντίνη

Έλυσαν τις διαφορές τους Συνατσάκη-Καινούργιου: H φωτογραφία που το αποδεικνύει

loading...