Κοιμηθήκατε καλά; Τεντώνεστε νωχελικά στο κρεβάτι σας; Ξέρετε ότι μόλις έχετε βγει κερδισμένοι σε 8 σημεία το vita.gr μίλησε με τον ειδικό και σας τα παρουσιάζει.

Μόλις ξυπνήσατε έχοντας απολαύσει έναν ήρεμο και αδιατάρακτο ύπνο; Τότε διαβάστε τα κέρδη που αποκομίσατε! Οι έρευνες αποκαλύπτουν ότι ο καλός ύπνος μάς γεμίζει οφέλη υγείας. Ας δούμε, λοιπόν, πόσα πράγματα έχετε ήδη κερδίσει την ώρα που βλέπετε τις ακτίνες του ήλιου να παίζουν κρυφτό στο μαξιλάρι σας.

o-mesimerianos-upnos-kanei-kalo-stin-ugeiaΓλιτώσατε τη δίαιτα!
Όσο καλύτερα κοιμόμαστε τόσο πιο ισορροπημένα τρώμε και δεν φοβόμαστε να ανέβουμε στη ζυγαριά. Πολυάριθμες έρευνες συσχετίζουν την έλλειψη ύπνου με την ανεξέλεγκτη κατανάλωση φαγητού και μάλιστα πρόχειρου και πλούσιου σε «κακά» λιπαρά, αναδεικνύοντας έναν σαφή συσχετισμό ανάμεσα στον ανεπαρκή ύπνο και την παχυσαρκία. Μια εξήγηση γι’ αυτό το φαινόμενο αποδίδεται στην ορμονική ανισορροπία που προκαλούν στον οργανισμό οι λίγες ώρες ύπνου, μειώνοντας τα επίπεδα της ανορεξιογόνου ορμόνης λεπτίνης και αυξάνοντας εκείνα της γκρελίνης, που έχει ορεξιογόνο δράση. Μάλιστα, έχει υπολογιστεί σε αμερικανική έρευνα της Κλινικής «Mayo» ότι ακόμη και 80΄ λιγότερα βραδινού ύπνου (συγκριτικά με τις 9 ώρες) οδηγούν σε κατανάλωση έως και 500 επιπλέον θερμίδων. Η σύνδεση είναι τόσο ισχυρή, που ορισμένοι ερευνητές έχουν φτάσει στο σημείο να προτείνουν τη «δίαιτα του ύπνου» για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας. Με άλλα λόγια, προτείνουν να κοιμόμαστε περισσότερο, ούτως ώστε να τρώμε λιγότερο.

Ανεβάσατε τη διάθεσή σας
Ίσως δεν χρειαζόμαστε τις έρευνες για να μας το επισημάνουν, μια και από μόνοι μας έχουμε διαπιστώσει ότι η διάθεσή μας είναι πολύ καλύτερη μετά από μια νύχτα καλού ύπνου. Αντιθέτως, η έλλειψη ύπνου έχει συσχετιστεί με υπερδιέγερση της αμυγδαλής, της περιοχής εκείνης του εγκεφάλου που σχετίζεται με την ανταπόκρισή μας σε αρνητικές και δυσάρεστες εμπειρίες. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, η έλλειψη ύπνου μας καθιστά πολύ πιο ευερέθιστους κατά τη διάρκεια συναισθηματικά φορτισμένων καταστάσεων.

o-mesimerianos-upnos-kobei-xronia-lene-tora-epistimonesΔυναμώσατε την άμυνά σας
Μετά από έναν καλό ύπνο, ο οργανισμός μας έχει κυριολεκτικά «φακελώσει» τους μικροοργανισμούς από τους οποίους έχει δεχθεί επίθεση, ούτως ώστε
να προετοιμαστεί κατάλληλα για να αμυνθεί αποτελεσματικά σε μια επόμενη επίθεσή τους. Αυτό ήταν το συμπέρασμα πρόσφατης έρευνας από το Πανεπιστήμιο του Τίμπιγκεν στη Γερμανία, σύμφωνα με την οποία το ανοσοποιητικό μας σύστημα επωφελείται από τις ώρες ύπνου προκειμένου να επεξεργαστεί τα δεδομένα των μικροβίων-εισβολέων και να τα αποθηκεύσει στη μνήμη του με σκοπό την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.

Διώξατε τις κακές σκέψεις
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϊ διαπίστωσαν ότι ο εγκέφαλός μας επεξεργάζεται τις συναισθηματικές εμπειρίες της ημέρας που πέρασε κατά τη φάση της γρήγορης κίνησης των οφθαλμών (φάση REM του ύπνου), γεγονός που μας διευκολύνει να αντιμετωπίσουμε τις επώδυνες αναμνήσεις. Οι ερευνητές εξηγούν ότι κατά τη φάση REM οι μνήμες «ενεργοποιούνται» εκ νέου και ενσωματώνονται στον νου, αλλά σε μια πιο «βολική» κατάστασή του, όπου οι νευροδιαβιβαστές του στρες είναι σε ύφεση.

ypnos-thumb-largeΕνισχύσατε τη μνήμη σας
Μετά από έναν χορταστικό ύπνο, ενισχύεται η ικανότητα μάθησης και μνήμης. Πρόκειται για μια αποδεδειγμένη δράση του ύπνου, που έχει φανεί ότι βοηθά στη συγκράτηση των αναμνήσεων από γεγονότα και δεδομένα. Μάλιστα, σε πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Science», αμερικανοί και κινέζοι ερευνητές διαπίστωσαν σε ποντίκια-πειραματόζωα ότι μετά την εκπαίδευσή τους σε ένα έργο (να περπατούν σε έναν κινούμενου κύλινδρο) σε αυτά που κοιμούνταν δημιουργούνταν σημαντικά περισσότερες συνάψεις νευρώνων στον εγκέφαλό τους συγκριτικά με εκείνα που παρέμεναν ξύπνια.

Βελτιώσατε το προφίλ της υγείας σας
Οι επαρκείς ώρες ύπνου απομακρύνουν πολλά δεινά υγείας από τον οργανισμό μας. Οι έρευνες έχουν συσχετίσει τις λιγοστές ώρες ύπνου με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, με την υπέρταση και τα καρδιαγγειακά, ακόμη και με την οστεοπόρωση. Επιπλέον, ο καλός ύπνος οδηγεί και σε ομαλή έκκριση της μελατονίνης, της ορμόνης που παράγεται από την επίφυση του εγκεφάλου και η έκκρισή της ενεργοποιείται στο σκοτάδι. Μάλιστα, υπάρχουν έρευνες που υποστηρίζουν ότι η μειωμένη έκκριση μελατονίνης συνδέεται με νόσους όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης, ακόμη και ο καρκίνος.

Ενισχύσατε τη λίμπιντό σας
Οι λίγες ώρες ύπνου σε άνδρες και γυναίκες έχουν συσχετιστεί με μειωμένη λίμπιντο. Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, οι γυναίκες που κοιμούνται καλά και αρκετές ώρες έχουν αύξηση της σεξουαλικής επιθυμίας την επόμενη ημέρα και αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα κολπικής διέγερσης.

Καθυστερήσατε το γήρας
Ο ύπνος είναι η πιο αποτελεσματική και η πιο ανέξοδη φροντίδα για το δέρμα. Κατά τη διάρκεια της νύχτας ενισχύεται η αναπλαστική ικανότητα του δέρματος και επανορθώνονται οι φθορές που σημειώθηκαν στη διάρκεια της ημέρας. Η «ωραία κοιμωμένη», λοιπόν, δεν είναι διόλου τυχαία «ωραία» και «κοιμωμένη»!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΝ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΣΠΑΝΤΙΔΕΑ, παθολόγο-κλινικό φαρμακολόγο, διδάκτορα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: 

Οι τροφές που κιτρινίζουν τα δόντια και τι μπορείτε να κάνετε

Τι να τρώτε και τι όχι αν έχετε γαστρεντερίτιδα! Μύθοι και αλήθειες!

Μύθος ή αλήθεια; Πρέπει να γυμνάζομαι με άδειο στομάχι γιατί καίω περισσότερο;,

loading...