Εκτός αν έχεις όρεξη για αυπνίες (αστειάκι)

Σίγουρα έχεις ακούσει ότι καλό είναι να μην τρως πολύ αργά το βράδυ. Ο λόγος είναι γιατί πολύ απλά μετά από λίγο θα (προσπαθήσεις να) κοιμηθείς και αν σε εκείνη την φάση ο οργανισμός σου προσπαθεί να χωνέψει (αντί να ξεκουράζεται), αυτό αυτομάτως μειώνει την ποιότητα του ύπνου σου. Πόσο μάλλον όταν έχεις φάει κάτι που αργεί να διασπαστεί από τον οργανισμό σου.
Αν, γενικά, έχεις θέματα με τον ύπνο (από το να δυσκολεύεσαι να σε πάρει ο ύπνος, να ξυπνάς συχνά μέσα στο βράδυ ή να υποφέρεις από τις αυπνίες), ίσως ο ένοχος να είναι κάποιο από τα παρακάτω 9 φαγητά ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

1. Οτιδήποτε με σοκολάτα

sokolata

Δεν αρχίσαμε καλά. Το ξέρω, αλλά σοκολάτες, πραλίνα φουντουκιού, μπισκότα, παγωτό, ακόμα και δημητριακά με σοκολάτα τα οποία ποθείς στις βραδινές λιγούρες σου, μπορουν να σε κρατήσουν ξύπνια. Ο λόγος; Η σοκολάτα περιέχει καφείνη (αν βρεις έναν τρόπο να την αφαιρέσεις να τον μοιραστείς μαζί μας). Ναι, να επιδοθούμε σε ανυπολόγιστες ποσότητες σοκολάτας -εμείς μαζί σου είμαστε- απλώς όχι αργά το βράδυ.

2. Μπέικον

mepiko

Άλλη μία τεράστια απώλεια που πρέπει να υποφέρουμε είναι αυτή του μπέικον-συγνώμη μπέικον. Το μπέικον που λες περιέχει τυραμίνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στην παραγωγή διεγερτικών του εγκεφάλου. Κάτι πολύ χρήσιμο αν χρειάζεται να δουλέψεις, αλλά καθόλου πρακτικό αν θέλεις να κοιμηθείς.

3. Ξηρούς καρπούς

Ξηρούς καρπούς

Το να μασουλάς από τη χούφτα σου φιστίκια, καρύδια κ.λπ. σημαίνει ενέργεια. Με λίγα λόγια καλό είναι να τα φας πριν τρέξεις, όχι πριν κοιμηθείς.

4. Πατατάκια
Άλλος ένας φίλος που θα απογοητεύσουμε είναι τα πατατάκια. Μπορεί να σου φαίνονται αέρας καθώς τα τρως, αλλά στην πραγματικότητα περιέχουν πολλά λιπαρά, πράγμα που θα επιβραδύνει τη διαδικασία της χώνεψης. Και αυτό, όταν τελικά θα ξαπλώσεις στο κρεβάτι θα σε βοηθήσει μόνο στο να στριφογυρίζεις. Όχι όμως να κοιμηθείς.

5. Καρότα

karoto

Εδώ είναι που χάσαμε κι εμείς κάθε ελπίδα. Νόμιζαμε ότι η λίστα θα συμπεριλαμβάνειμόνο λιπαρά φαγητά, αλλά η ζωή είναι ΤΟΣΟ άδικη. Βλέπεις, τα καρότα (αλλά και σχεδόν κάθε είδους λαχανικό) είναι υγιεινά και σε κάνουν να χορταίνεις γρήγορα, αλλά είναι εξίσου δύσκολο να χωνευτούν όσο τα πατατάκια.

6. Τηγανιτά φαγητά

tigani

Εδώ είναι τα καρότα στη λίστα, τα τηγανίτα δεν θα ήταν; Και όταν λέμε «τηγανιτά» δεν εννοούμε μόνο τις πατάτες, αλλά οτιδήποτε στην τηγανιτή του μορφή: πατάτες, κοτόπουλο, ψάρια και όλη τη λίστα με τα όρεκτικά από τον κατάλογο της ταβέρνας.

7. Ψητό κρέας
Όσο ζουμερό και λαχταριστό κι αν είναι, απόφυγε να το βάλεις στο πιάτο σου αν μέσα στην επόμενη μία ώρα θέλεις να είσαι στο κρεβάτι σου. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτείνες και λίπος- ένας συνδυασμός που εγγυάται ενέργεια μεν, ανήσυχα βράδια δε.

8. Μπρόκολο

mprokolo

Από την μία, το μπρόκολο περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που από μόνο του βοηθάει στον ύπνο. Από την άλλη, όμως είναι ένα λαχανικό στο οποίο οι φυτικές ίνες κάνουν πάρτι. Και φυτικές ίνες και ταχεία χώνεψη είναι δύο εντελώς αταίριαστα πράματα.

Και τι μας έμεινε να φάμε πριν κοιμηθούμε δηλαδή;
1. Μικρές ποσότητες πρωτείνης όπως:
Φέτες γαλοπούλας με ψωμί
αυγά βραστά
2. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδαντάνθρακες όπως:
Ρύζι, μακαρόνια, ψωμί

3. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο όπως:
αβοκάντο
μπανάνα
αποβουτυρωμένο γάλα

*Ό,τι κι αν επιλέξεις φρόντισε η ποσότητα του φαγητού να είναι μικρότερη σε σχέση με την αντίστοιχη ποσότητα που θα έτρωγες κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας.
Ξέρουμε πόσο απολαυστικό είναι να μασουλάς κάτι το βράδυ βλέποντας ταινία, αλλά αν ας πούμε αν επιλέξεις να φας δημητριακά προτίμησε να τα βάλεις μέσα σε ένα μπολ και όχι να τσιμπολογάς από το πακέτο.

Πηγή και αρχική ιδέα: bustle.com

loading...