Μάθε πώς μπορεί η λειτουργία της μνήμης σου να σε βοηθήσει να αδυνατίσεις και να τρως πιο υγιεινά.
Μήπως θυμάσαι τι έφαγες σήμερα για πρωινό; Εάν η απάντηση είναι «ναι», έχεις μόλις κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα στο να διατηρήσεις υπό έλεγχο το βάρος σου για σήμερα. Έχεις ακούσει πιο πρωτοποριακό tip για εύκολο αδυνάτισμα; Κι όμως, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, οι άνθρωποι που πριν ξεκινήσουν να τρώνε ένα γεύμα ανακαλούν στη μνήμη τους ποιο είναι το τελευταίο πράγμα που έφαγαν πριν από αυτό, έχουν την τάση να καταναλώνουν στη συνέχεια μικρότερες ποσότητες φαγητού!

Δείτε ακόμη: Κατεχίνες: Είναι το κλειδί για αδυνάτισμα, υγεία και ευεξία!

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας, όσοι πάσχουν από άνοια μπορεί να φάνε ένα πλήρες γεύμα ακόμα κι αν τελείωσαν το φαγητό τους μόλις πριν λίγη ώρα, προφανώς όχι επειδή πεινάνε αλλά επειδή δεν θυμούνται ότι έχουν φάει! Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ισχύει και το αντίστροφο: φέρνοντας στο μυαλό μας το τελευταίο πράγμα που φάγαμε, βοηθάμε το σώμα μας να αναγνωρίσει καλύτερα τα σημάδια της πείνας και να ανταποκριθεί πιο άμεσα στα σημάδια του κορεσμού.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, αν και οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε ότι η πείνα έχει να κάνει μόνο με τις ορμόνες και τη βιολογία του οργανισμού μας, στην πραγματικότητα αυτό που ρυθμίζει τα πάντα είναι το μυαλό. Για χάρη της εξέλιξης του είδους, εδώ και εκατομμύρια χρόνια η μνήμη έχει συνδεθεί στενά με την τροφή ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες για επιβίωση. Έτσι, πολλές φορές, οι διαδικασίες που συντελούνται στο μυαλό είναι τόσο ισχυρές που μπορεί να επικρατήσουν τόσο της ορμονικής διαδικασίας που συνδέεται με την αναζήτηση της τροφής όσο και του ενστίκτου της πείνας.

Εμείς σου δίνουμε μερικές απλές ιδέες για να βοηθήσεις το μυαλό σου να επιβληθεί στη θέλησή σου να φας κι άλλο ή να φας κάτι που ξέρεις ότι θα σαμποτάρει την προσπάθειά σου να διατηρήσεις το βάρος σου ή και να χάσεις κιλά, εξασφαλίζοντας το πιο εύκολο αδυνάτισμα που μπορείς να σκεφτείς!

Δείτε ακόμη: Τα λάθη που κάνεις στη δίαιτα και δεν χάνεις κιλά
Αν δεν το βλέπεις, δεν το επιθυμείς!
Αν μάθεις να φυλάς τις «αμαρτωλές» τροφές κάπου που να μην τις βλέπεις (παρά μόνο αν αρχίσεις να ψαχουλεύεις τα ντουλάπια σου) έχεις πολύ λιγότερες πιθανότητες να νιώσεις ότι είναι αδύνατο να αντισταθείς και να τις φας. Έρευνες έχουν δείξει ότι βλέποντας μια λαχταριστή τροφή ακόμα και σε διαφήμιση, μπορεί να αρχίσουν να τρέχουν τα σάλια σου (στην κυριολεξία).

Περιόρισε τις επιλογές σου
Κάποιες φορές ενώ ξέρεις όλα τα επιχειρήματα για να ΜΗ φας κάτι, το μόνο που μπορείς να σκεφτείς είναι ότι θέλεις να το φας. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, ένα εύκολο tip είναι να έχεις διαθέσιμο μόνο ένα από τα αγαπημένα σου σνακ. Όταν έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε πολλές γεύσεις, είναι πιθανό να επιλέξεις να δοκιμάσεις περισσότερες από μία (ή και όλες). Αντίθετα, όταν τρως μία μόνο τροφή, σταδιακά συνηθίζεις τη γεύση της και δεν την αναζητάς τόσο έντονα.

Φρόντισε να απολαμβάνεις το γεύμα σου
Όταν είμαστε χαρούμενοι ή ενθουσιασμένοι, στο σώμα μας εκκρίνεται ντοπαμίνη, μια ορμόνη που επιδρά στην όρεξή μας, κάνοντάς μας να πεινάμε λιγότερο. Αντί, λοιπόν, να τρως νιώθοντας τύψεις, φρόντισε να φτιάξεις την κατάλληλη ατμόσφαιρα και να φροντίσεις να το απολαύσεις. Όταν το γεύμα είναι μια πραγματικά ευχάριστη εμπειρία, τείνουμε να τη θυμόμαστε περισσότερο.

Δείτε ακόμη:Δεν φαντάζεσαι πιο σνακ σε βοηθάει να χάσεις πόντους από τη μέση…

Διάλεξε τις αναμνήσεις σου
Πολλές φορές λαχταράμε να φάμε κάτι συγκεκριμένο μόνο και μόνο επειδή έχουμε συνδέσει την κατανάλωσή του με ένα ευχάριστο συναίσθημα. Γι’ αυτό, αντί να σκέφτεσαι πόσο ωραία είναι η αίσθηση μιας βάφλας με παγωτό σοκολάτα να λιώνει στο στόμα, είναι προτιμότερο να θυμηθείς πόσο άσχημα ένιωθες την τελευταία φορά που την καταβρόχθισες ολόκληρη και χρειάστηκε να περάσουν ώρες μέχρι να τη χωνέψεις. Ή να σκεφτείς πόσο πολύ είχες απολαύσει εκείνη τη φανταστική σαλάτα!

shape.gr

loading...