Μάθετε πόσο πρέπει πραγματικά να ζυγίζετε όταν είστε έγκυος, που πάνε τα κιλά της εγκυμοσύνης και τι θα πρέπει να καταναλώνετε ώστε να παραμείνετε σε ένα υγιές βάρος.

Πόσο πρέπει να ζυγίζετε

ύψος                                    βάρος

αδύνατη κανονική  υπέρβαρη  παχύσαρκη

1.52          <46         46-60       60-66        >67

1.57          <48         48-64        64-71       >72

1.62          <52         52-69       69-77        >78

1.67          <55         55-73       73-81        >82

1.77          <62          62-82       82-91       >92

Πού πάνε τα κιλά της εγκυμοσύνης;

Μητρικές αποθήκες λίπους, πρωτεΐνης και άλλων τροφών      3 κιλά

Σωματικά υγρά                                                                                2 κιλά

Αυξημένο αίμα                                                                                1.5 κιλό

Αύξηση στήθους                                                                            0.5-1 κιλό

Αυξημένο μέγεθος μήτρας                                                           1 κιλό

Αμνιακό υγρό                                                                               1 κιλό

Πλακούντας                                                                                 0.5 κιλό

Μωρό                                                                                          3-3.5 κιλά

Σύνολο                                                                                        12.5 – 13.5 κιλά

Τι θα πρέπει να καταναλώνετε

Η διατροφή της εγκύου απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό ώστε να υπάρχει σωστή αναλογία θρεπτικών συστατικών και κάλυψη των ενεργειακών αναγκών. Μην κρύβεστε πίσω από τον λανθασμένο κανόνα «τρώω για 2» γιατί όπως δεν ισχύει. Δώστε  προσοχή στα εξής:

  • η διατροφή σας θα πρέπει να είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρι και άπαχα γαλακτοκομικά.
  • φροντίστε να επιλέγετε δημητριακά και ψωμί ολικής αλέσεως, καθώς και καστανό ή αναποφλοίωτο ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
  • μην πίνετε λιγότερο από 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα
  • να αποφεύγετε τα γλυκίσματα, τις λιπαρές τροφές και τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Προσθέτουν μόνο θερμίδες χωρίς θρεπτική αξία και κιλά.
  • πείτε «όχι» σε τροφές που περιέχουν ωμό αυγό, γαλακτοκομικά χωρίς παστερίωση και μισοψημένα κρέατα και ψάρια. Η καθαριότητα και η υγιεινή των τροφίμων είναι υψίστης σημασίας για τη δική σας ασφάλεια, αλλά και του μωρού σας!

Το μυστικό

Όταν είστε έγκυος, έχετε επίσης μεγάλη ανάγκη και από σίδηρο καθώς βοηθάει στη δημιουργία του αίματος. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το κόκκινο κρέας, το συκώτι, το μπρόκολο και το σπανάκι. Ο σίδηρος από πηγές φυτικής προέλευσης πρέπει για να απορροφηθεί να καταναλώνεται σε συνδυασμό με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C. Σημαντικό επίσης είναι να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε φυλλικό οξύ (πράσινα φυλλώδη λαχανικά και κόκκινο κρέας) για να μειώσετε τις πιθανότητες νευρολογικών προβλημάτων του μωρού.

http://omorfamystika.gr/

loading...