Όταν δεν υπάρχει χρόνος να φορέσουμε τα αθλητικά μας, δεν προλαβαίνουμε το μάθημα της γιόγκα και ο χρόνος μάς πιέζει, υπάρχουν 8 πολύτιμοι τρόποι που μας βοηθούν να διώξουμε το στρες χωρίς καν να σταθούμε όρθιοι. Ας μάθουμε, λοιπόν, πώς θα ηρεμήσουμε τον νου μας και θα χαλαρώσουμε τα νεύρα μας ενώ βρισκόμαστε καθισμένοι στην καρέκλα του γραφείου ή της δουλειάς μας.

Χαζεύουμε τη θέα
Αφήνουμε το βλέμμα μας να περιπλανηθεί στη θέα έξω από το παράθυρο και για 5΄ ξεχνάμε τη δουλειά. Ξεκινάμε με μια βαθιά εισπνοή και μια εκπνοή από το στόμα σαν να φυσάμε σε καλαμάκι και στρέφουμε το βλέμμα μας στον έξω κόσμο. Παρατηρούμε τι συμβαίνει έξω και πλάθουμε με τη φαντασία μας ένα ωραίο σενάριο (ρομαντικό, περιπετειώδες κ.λπ.), που «εξελίσσεται» εκεί έξω. Η ονειροπόληση βοηθά στη χαλάρωση, ενώ παράλληλα τονώνει και τη δημιουργικότητα, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες.

Δείτε ακόμη: Αγκαλιαστείτε, κάνει καλό! Δες σε τι σε ωφελεί μια αγκαλιά!

Γινόμαστε μικροί εξερευνητές
Πολλές φορές δεν δίνουμε σημασία στα αντικείμενα που μας περιβάλλουν και με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή καθημερινά. Ας επιχειρήσουμε, λοιπόν, να παρατηρήσουμε με μεγαλύτερη προσήλωση τα μικροαντικείμενα γύρω μας: τις αποχρώσεις, την υφή, τις σκιές, το σχέδιο… Είτε πρόκειται για την ξύστρα, την κρεμάστρα ή τον πίνακα που κρέμεται στον απέναντι τοίχο, παρατηρώντας όλες τις λεπτομέρειες, θα δούμε ότι αυτή η μετακίνηση της εστίασης της προσοχής βοηθά το μυαλό να ξεκουραστεί.

Δίνουμε χτυπηματάκια σε όλο το σώμα
Με τα ακροδάχτυλα δίνουμε ελαφριά μικρά χτυπηματάκια σε όλο μας το σώμα ξεκινώντας από τους αστραγάλους και ανεβαίνοντας σταδιακά προς τα πάνω κατά μήκος των ποδιών. Συνεχίζουμε δίνοντας μικρά χτυπηματάκια στον κορμό μας και κατά μήκος των χεριών. Εστιάζουμε όλη μας την προσοχή στην αίσθηση που δημιουργείται καθώς τα ακροδάχτυλα χτυπούν το σώμα μας. Η μέθοδος αυτή θεωρείται αποτελεσματική για την ανακούφιση από το στρες και την τόνωση της ενεργητικότητας.

Σκιτσάρουμε ελεύθερα
Τα αυτοσχέδια σκιτσάκια σε ένα κομμάτι χαρτί αποτελούν έναν αποτελεσματικό τρόπο για να ξεκουράσουμε το μυαλό μας, αλλά και να απελευθερώσουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μας. Σκιτσάροντας ελεύθερα, χωρίς σκοπό και μοτίβο (αν και συχνά κάποιο μοτίβο αναδύεται από τις… μουντζούρες μας), ουσιαστικά μεταφέρουμε την προσοχή μας από μία συγκεκριμένη εργασία που κάνουμε εκείνη τη στιγμή σε μια ελεύθερη και διασκεδαστική δραστηριότητα, γεγονός που συμβάλλει στη νοητική χαλάρωση.

Δείτυε ακόμη: 10 συμβουλές απο τον Dalai Lama για να κερδίσετε ενέργεια!

Πάμε διακοπές!
Καθιστοί; Και όμως, γίνεται. Αρκεί να κλείσουμε τα μάτια και να σκεφτούμε με κάθε λεπτομέρεια ένα ταξίδι που έχουμε ήδη κάνει
ή που θα θέλαμε πολύ να πραγματοποιήσουμε. Αντί για ένα ολόκληρο ταξίδι, μπορεί να είναι και μια ειδυλλιακή σκηνή, π.χ. φανταζόμαστε ότι βρισκόμαστε σε μια κυκλαδίτικη παραλία
την ώρα που ο ήλιος δύει, η άμμος είναι νοτισμένη, τα χρώματα του δειλινού «βάφουν»
τα λευκά σπίτια της χώρας και κυριαρχεί η ησυχία, μια και η παραλία είναι άδεια. Προσπαθούμε να νιώσουμε κάθε λεπτομέρεια όσον αφορά τη θερμοκρασία, τη θέα, τους ήχους και τις μυρωδιές. Νιώθουμε το σώμα μας να χαλαρώνει σαν να είμαστε εκεί. Παίρνουμε μια βαθιά ανάσα και ανοίγουμε αργά τα μάτια κρατώντας την αίσθηση.

Ακούμε με κλειστά τα μάτια
Απομονώνουμε την αίσθηση της ακοής και επιτρέπουμε στον εαυτό μας να παρατηρήσει και να αναγνωρίσει κάθε ήχο που ακούει, π.χ. τον ήχο των πλήκτρων του υπολογιστή, την κόρνα ενός διερχόμενου αυτοκινήτου, τον ψίθυρο των συναδέλφων κ.λπ. Εστιάζοντας στους ήχους γύρω μας, απομακρύνουμε από το μυαλό μας οποιαδήποτε άλλη σκέψη και ανανεωνόμαστε.

Αναπνέουμε ρυθμικά
Υπάρχουν πολλοί τρόποι και τεχνικές αναπνοής που βοηθούν το μυαλό να ηρεμήσει και το σώμα να χαλαρώσει. Μπορούμε να εφαρμόσουμε την τεχνική 4-7-8, όπου εισπνέουμε σε 4 χρόνους, κρατάμε την αναπνοή μας μετρώντας μέχρι το επτά και απελευθερώνουμε τον αέρα σαν να φυσάμε σε ένα καλαμάκι αργά μετρώντας μέχρι το οκτώ. Ωστόσο, αν μας δυσκολεύει, μειώνουμε τους χρόνους, π.χ. σε 4-5-5.

Κάνουμε διατάσεις στην καρέκλα
Καθόμαστε στην άκρη της καρέκλας και διατείνουμε το στήθος ανοίγοντας τα χέρια στο πλάι και τραβώντας τα προς τα πίσω. Μένουμε σε αυτή τη θέση για 20΄΄. Στη συνέχεια, στρέφουμε τον κορμό μας προς τα δεξιά, πιάνοντας με το δεξί χέρι το μπράτσο της καρέκλας και με το αριστερό τη ράχη της. Μένουμε σε αυτή τη θέση για 20΄΄ και αλλάζουμε πλευρά. Τέλος, τεντώνουμε το δεξί πόδι μπροστά, στηρίζοντάς το στη φτέρνα, έτσι ώστε να νιώσουμε ένα ελαφρύ τράβηγμα πίσω από το γόνατο (το αριστερό πόδι είναι λυγισμένο). Επαναλαμβάνουμε την κίνηση στο άλλο πόδι.

loading...