Δίαιτα Αtkins

Τι υπόσχεται: 8-10 κιλά τον μήνα.

Στηρίζεται: σε ζωικές τροφές όπως κρέας, ψάρια, αυγό.

Το χαρακτηριστικό της: δίνει το «πράσινο φως» στην κατανάλωση λιπών.

Στο καθημερινό τραπέζι κύρια θέση έχει το κρέας, το αυγό, ακόμη και το βούτυρο! Παράλληλα, επιτρέπονται δύο μικρές πράσινες σαλάτες ημερησίως με λαχανικά μικρής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, όπως είναι τα χόρτα, τα κολοκυθάκια και το μαρούλι. Οι «οπαδοί» της δίαιτας υποστηρίζουν ότι η απουσία υδατανθράκων, που θεωρούνται υπεύθυνοι για την έκκριση ινσουλίνης και άρα για την αποθήκευση λίπους, δεν δίνει τη δυνατότητα στον οργανισμό να δημιουργήσει λίπος. Αντίθετα, «καίει» από το ήδη υπάρχον.

Ενδεικτικό διαιτολόγιο: ● Πρωινό: 2 αυγά ομελέτα με 4 φέτες μπέικον ● Μεσημεριανό: 120 γραμμ. τόνου (κονσέρβα), μια μικρή σαλάτα (π.χ. βραστά κολοκύθια), τυρί φέτα και 6 ελιές ● Βραδινό: 300 γραμμ. μοσχαρίσιο φιλέτο με χόρτα

Σχόλιο διατροφολόγου: Η δίαιτα Αtkins όσο γρήγορα «αποθεώθηκε» από τους… ανυπόμονους που επιθυμούσαν να χάσουν γρήγορα και άμεσα κιλά, άλλο τόσο γρήγορα απομυθοποιήθηκε. Και αυτό διότι η αυξημένη πρόσληψη νατρίου, σε συνδυασμό με τη μειωμένη πρόσληψη διαιτητικών ινών, συμβάλλουν στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Παράλληλα, με τον αποκλεισμό από το διαιτολόγιο τροφών που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά συστατικά- όπως τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και τα λαχανικά- ο οργανισμός στερείται την αντικαρκινική ασπίδα που του προσφέρει η ισορροπημένη διατροφή. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν πρέπει να ακολουθείται για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δίαιτα του Βeverly Ηills

Τι υπόσχεται: 10-12 κιλά σε 35 ημέρες.

Στηρίζεται: στα φρούτα, στις αμυλώδεις τροφές και στο βούτυρο.

Το χαρακτηριστικό της: αποδυναμώνει τον οργανισμό, αφού στερείται μιας ισορροπημένης διατροφής.

Πρόκειται για μια δίαιτα 35 ημερών και χωρίζεται σε στάδια: στο πρώτο στάδιο των 10 ημερών καταναλώνονται μόνο φρούτα, ώστε να αποτοξινωθεί ο οργανισμός. Από την 11η ημέρα σπάει η μονοτονία και εισάγονται αμυλώδης τροφές και βούτυρο. Από τη 19η ημέρα εισάγονται και πρωτεϊνούχες τροφές, χωρίς όμως να συνδυάζονται με υδατάνθρακες, γιατί τότε- όπως λένε οι οπαδοί της- δυσχεραίνεται η πέψη. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Αμερική, και ιδιαίτερα στη συνοικία του Βeverly Ηills, γνωστή και ως «η συνοικία των σταρ», απ΄ όπου πήρε και το όνομά της.

Ενδεικτικό διαιτολόγιο: ● Πρώτο 10ήμερο: μόνο φρούτα σε γενναίες ποσότητες ● Δεύτερο 10ήμερο: φρούτα και περίπου 200 γραμμ. ψωμί, 2 κουταλιές βούτυρο και 3 μέτρια καλαμπόκια ● Τρίτο 10ήμερο: η γαλοπούλα, το κοτόπουλο και το ψάρι βρίσκονται πρώτα στη λίστα των επιλογών. ● Προσοχή όμως, δεν πρέπει να καταναλώνονται με αμυλώδεις τροφές (όπως ψωμί, πατάτες και ρύζι).

Σχόλιο διατροφολόγου: Η ελλιπής πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων- κυρίως σιδήρου, μαγνησίου και ψευδαργύρου- ευθύνεται για ζαλάδες, ατονία και έντονη σωματική κούραση. Επιπλέον, κατά το πρώτο στάδιο παρουσιάζονται έντονες διάρροιες. Συνήθως έχει πρόσκαιρα αποτελέσματα, γι΄ αυτό και χαρακτηρίζεται ως ανεπιτυχής. Μακροπρόθεσμα οδηγεί σε παχυσαρκία και νευρολογικές διαταραχές. Φαινόμενα όπως μελαγχολία, κατάθλιψη και μείωση της αυτοπεποίθησης έχουν παρατηρηθεί σε ανθρώπους που την έχουν ακολουθήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δίαιτα του Ηollywood 

Τι υπόσχεται: 
5 κιλά σε 2 ημέρες

Στηρίζεται: στο σιρόπι καλαμποκιού που πωλείται στα σουπερμάρκετ.

Το χαρακτηριστικό της: η δίαιτα πρέπει να διακόπτεται ύστερα από 48 ώρες.

Πρόκειται για ένα ρόφημα που αποτελείται από σιρόπι καλαμποκιού με ελαφρά όξινη γεύση, εμπλουτισμένο με βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Σύμφωνα με τους παρασκευαστές του, η κατανάλωση του συγκεκριμένου ροφήματος οδηγεί σε απώλεια βάρους τουλάχιστον 5 κιλών τις δύο πρώτες ημέρες. Η δίαιτα αυτή δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τους αστέρες του Ηollywood που επιθυμούν να απαλλαγούν γρήγορα από τα περιττά κιλά για τις ανάγκες κάποιας επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Έτσι, άλλωστε, πήρε και το όνομά της: «Η μαγική 48ωρη δίαιτα». Λόγω της ιδιαιτερότητας των ατόμων που την εφαρμόζουν εξακολουθεί να είναι πολύ δημοφιλής σήμερα στην Αμερική.

Ενδεικτικό διαιτολόγιο: ● Πρωί: σιρόπι καλαμποκιού ● Μεσημέρι: σιρόπι καλαμποκιού ● Βράδυ: σιρόπι καλαμποκιού

Σχόλιο διατροφολόγου: Αν και εφαρμόζεται για μόνο 2 ημέρες, κρίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνη για την υγεία. Και αυτό γιατί ο οργανισμός στερείται των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών για τη σωστή και ομαλή του λειτουργία. Μάλιστα, έρευνες στην Αμερική έχουν δείξει πως σχετίζεται με νευρολογικά συμπτώματα, στην περίπτωση που οι «οπαδοί» της την επαναλαμβάνουν τακτικά.

Η δίαιτα Γκρέιπφρουτ

Τι υπόσχεται: περίπου 10 κιλά τον μήνα.

Στηρίζεται: σε πρωτεϊνούχες ή λιπαρές τροφές.

Το χαρακτηριστικό της: επιβάλλεται το γκρέιπφρουτ ύστερα από κάθε γεύμα.

Η δίαιτα του γκρέιπφρουτ δίνει το «πράσινο φως» σε ό,τι αφορά την κατανάλωση πρωτεϊνούχων και λιπαρών τροφών και μάλιστα σε απεριόριστες ποσότητες. Έτσι, μπορεί να τρώει κανείς άφοβα και μέχρι… σκασμού από μπέικον, αυγά, κρέας μέχρι και βούτυρο, αλλά όχι μακαρόνια, πατάτες, ψωμί και τα συναφή αμυλώδη. Ωστόσο, το «κρυφό χαρτί» της δίαιτας αυτής είναι ότι πρέπει έπειτα από κάθε γεύμα να καταναλώνεται γκρέιπφρουτ ή φυσικός χυμός του, γιατί έχει το χαρακτηριστικό «να διαλύει τα λίπη». Μάλιστα οι εφευρέτες της διατείνονται ότι όσο περισσότερο τρως τόσο περισσότερο χάνεις. Επιπλέον, επισημαίνουν ότι «αν η ζυγαριά κολλήσει στην αρχή μην απογοητευθείς. Έτσι συνηθίζεται. Μετά την πέμπτη ημέρα, όμως, θα χάνεις 3 κιλά την εβδομάδα!».

Ενδεικτικό διαιτολόγιο: ● Πρωινό: δύο αυγά (βραστά ή τηγανητά), δύο κομμάτια μπέικον και μισό γκρέιπφρουτ ή χυμό ● Μεσημεριανό: μία μερίδα κρέας (βραστό, ψητό ή τηγανητό), σαλάτα (επιτρέπεται η σος) και μισό γκρέιπφρουτ ή χυμό ● Βραδινό: μία μερίδα κρέας ή ψάρι, σαλάτα (ψητά λαχανικά με βούτυρο ή ωμά με σος) και μισό γκρέιπφρουτ ή χυμό ● Πριν από τον ύπνο: ντοματοχυμό ή άπαχο γάλα

Σχόλιο διατροφολόγου: 
Είναι μύθος ότι το γκρέιπφρουτ διαλύει τα λίπη. Ο μόνος γνωστός τρόπος για να κάψει ο οργανισμός λίπος είναι να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια συγκριτικά με αυτή που λαμβάνει. Επιπλέον, είναι πλούσια σε κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη, που ευθύνονται για την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων. Το γεγονός ότι ο οργανισμός στερείται τις φυτικές ίνες και τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά, τον κάνει διπλά ευάλωτο.

Μεσογειακή δίαιτα

Τι υπόσχεται: 3-4 κιλά τον μήνα.

Στηρίζεται: σε δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα, λαχανικά, ελιές/ελαιόλαδο, ψάρια, όσπρια.

Το χαρακτηριστικό της: επιτρέπεται η κατανάλωση κόκκινου κρασιού, αλλά με μέτρο .

Η δίαιτα που αφορά κατανάλωση τροφών που παράγονται στην περιοχή της Μεσογείου δεν στοχεύει μόνο στην απώλεια βάρους αλλά και στην προαγωγή της υγείας. Το διαιτολόγιο μπορεί να περιλαμβάνει καθημερινά ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες, φρούτα, όσπρια, ξηρούς καρπούς, λαχανικά, γαλακτοκομικά, ελιές και- τι άλλο;ελαιόλαδο. Τα αυγά, τα πουλερικά και τα ψάρια είναι επίσης στην πρώτη γραμμή, όχι όμως και το κόκκινο κρέας, η κατανάλωση του οποίου περιορίζεται στις τέσσερις φορές τον μήνα. Κατά την προσπάθεια απώλειας βάρους αρκεί η πρόσληψη των θερμίδων να είναι μειωμένη και προσαρμοσμένη στη σωματική δραστηριότητα.

Ενδεικτικό διαιτολόγιο: ● Πρωινό: δημητριακά (30 γραμμ.) με άπαχο γάλα, καφές χωρίς ζάχαρη ● Δεκατιανό: 1 μήλο ● Μεσημεριανό: φασόλια μαυρομάτικα (μαγειρεμένα με ντομάτα, κρεμμύδι και μαϊντανό), σαλάτα μαρούλι και μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως. ● Απόγευμα: άπαχο γιαούρτι ● Βραδινό: σαρδέλες ψητές (χωρίς λάδι), σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι, ρόκα), ψωμί ολικής αλέσεως.

Σχόλιο διατροφολόγου: Το «ατού» της μεσογειακής δίαιτας, στηριζόμενη στο μεσογειακό μοντέλο διατροφής, είναι ότι επιφέρει απώλεια βάρους χωρίς στερήσεις. Στην ουσία τα κιλά που χάνονται έχουν περισσότερες πιθανότητες να μην επαναπροσληφθούν- ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημά της σε σχέση με άλλες δίαιτες. Όταν μάλιστα εφαρμόζονται παράλληλα και οι βασικές αρχές Τροποποίησης Συμπεριφοράς, ώστε να γίνει η σωστή διατροφή τρόπος ζωής, τότε το κέρδος είναι διπλό.

Δείτε ακόμη στο Youweekly.gr

 

loading...