Κεφάλαιο δυσκοιλιότητα: Και όμως αντιμετωπίζεται! Μάθε όλους τους εναλλακτικούς τρόπους για να αντιμετωπίσεις τη χρόνια ή την περιστασιακή δυσκοιλιότητα.
Η δυσκοιλιότητα επιδεινώνεται σημαντικά από το σύγχρονο τρόπο ζωή, την κακή διατροφή, το άγχος και την καθιστική ζωή. Εάν οι κενώσεις σουείναι λιγότερες από τρεις φορές την εβδομάδα, πρόκειται για δυσκοιλιότητα. Έχει δύο βασικές μορφές: την περιστασιακή και τη χρόνια.

Περιστασιακή Η «οξεία» (περιστασιακή) δυσκοιλιότητα εμφανίζεται απροειδοποίητα σε άτομα που μπορεί να μην έχουν αντιμετωπίσει ποτέ παρόμοιο πρόβλημα και η διάρκειά της είναι συνήθως μικρή.
Χρόνια Η δεύτερη μορφή της δυσκοιλιότητας είναι η χρόνια, η οποία διαρκεί συνήθως μεγάλα χρονικά διαστήματα, που μπορούν να φτάσουν ακόμη και χρόνια, όπως επίσης και όταν επανεμφανίζεται ύστερα από σύντομα χρονικά διαστήματα.
Πώς Προκαλείται;

Η λειτουργία της πέψης είναι η επεξεργασία των θρεπτικών συστατικών, έτσι ώστε να μπορούν να αφομοιωθούν από τον οργανισμό. Στο έντερο ολοκληρώνεται η πέψη των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπών. Τα προϊόντα της πέψης τους (σάκχαρα, αμινοξέα και λιπαρά οξέα αντίστοιχα) απορροφούνται όπως το νερό και τα μεταλλικά άλατα, ενώ αποβάλλονται τα άχρηστα υπολείμματα τροφής. Συνεπώς, η κύρια λειτουργία του εντέρου είναι να απορροφά το νερό και τα θρεπτικά συστατικά. Το έντερο συχνά δε λειτουργεί σωστά, εξαιτίας της καθιστικής ζωής, της υπερβολικής χρήσης φαρμάκων και της μη ισορροπημένης διατροφής. Το στρες μπορεί, επίσης, να διαταράξει τις εντερικές λειτουργίες, προκαλώντας υπερβολική/ανεπαρκή συστολή ή να επηρεάσει τη βακτηριακή χλωρίδα του εντέρου. Ορισμένες από αυτές τις αιτίες, σε συνδυασμό με την ηλικία, επιβραδύνουν τις κινήσεις του εντέρου (περίσταλση) και ιδιαίτερα του παχέος εντέρου και έτσι προκαλείται δυσκοιλιότητα.

 

Τι Μπορείς να Κάνεις

Αυτές οι απλές συμβουλές μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου:

– Ασκήσου ήπια. Ακόμη και το περπάτημα για 30 λεπτά κάθε μέρα βοηθά στη διατήρηση της καλής εντερικής κινητικότητας.

– Ελέγξε το σωματικό σου βάρος.

– Απόφυγε ή προσπάθησε να μάθεις να διαχειρίζεσαι αγχωτικές καταστάσεις.

– Ξεκίνα τη μέρα σου με υγιεινό πρωινό στο σπίτι.

– Αφιέρωσε το σωστό χρόνο στα γεύματα στη δουλειά, αποφεύγοντας να τρως «στο πόδι».

– Μην καταναλώνεις συχνά λιπαρά τρόφιμα.

– Ακολούθησε τις ανάγκες του εντέρου σου: σεβάσου τον καθημερινό του ρυθμό.

– Πίνε τουλάχιστον 2 λίτρα υγρών καθημερινά, αποφεύγοντας τα ανθρακούχα και τα αλκοολούχα ποτά.

-Επίλεγε αποβουτυρωμένο γάλα, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, φρέσκο τυρί, λευκό κρέας, ψάρι, ελαιόλαδο, φρούτα και λαχανικά όπως αχλάδι, μήλο, καρότο, λάχανο. Γενικά, όμως, απόφευγε όλα τα ραφιναρισμένα τρόφιμα, τις σάλτσες και το αλάτι.

-Επίλεξε ένα συμπλήρωμα διατροφής φυσικής προέλευσης, που να υποστηρίζει την κανονική λειτουργία του εντέρου, απαλλαγμένο από λακτόζη, γλουτένη, γλυκαντικές ουσίες, τεχνητές χρωστικές ουσίες και γενετικώς τροποποιημένους οργανισμούς.

shape.gr

loading...