Κάθε χωρισμός είναι δύσκολος κι οδυνηρός. Κάποιοι τον έχουν αποκαλέσει μικρό θάνατο και τον έχουν παρομοιάσει με την απώλεια. Δεν είναι υπερβολή, μια και πράγματι πρόκειται για μία απώλεια από την καθημερινότητα και τη ζωή μας. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την περίπτωση που προκύπτει χωρισμός από μακροχρόνια σχέση.

Όταν ένας άνθρωπος ζει και υπάρχει δίπλα σου μέρα με τη μέρα για κάποια χρόνια, μοιράζεστε τα πάντα, ζείτε μαζί, ξυπνάτε μαζί, κοιμάστε μαζί, ονειρεύεστε μαζί και μία μέρα είτε ακόμα κι από δική σου επιλογή κι επιθυμία ή ακόμα χειρότερα από δική του, έρχεται το τέλος σε αυτή την αλληλεπίδραση και έρχεται κι ο χωρισμός, είναι πάρα πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσεις αυτή τη νέα πραγματικότητα και μετά από χρόνια (λίγα ή περισσότερα) να μάθεις να ζεις σε μια άλλη καθημερινότητα, χωρίς το πρόσωπο αυτό και να προχωρήσεις τη ζωή σου. Σαφώς και είναι μεγάλη αλλαγή και πολύ επώδυνος ο χωρισμός από μακροχρόνια σχέση.

Συνήθως μία τέτοια μεγάλη διαφοροποίηση στη ζωή μας, ένας τέτοιος «αποχωρισμός» από έναν άνθρωπο, έρχονται μαζί με θυμό που σταδιακά γίνεται θλίψη ενδεχομένως και κατάθλιψη αν το αφήσεις να σε καταβάλει, πόνος, απογοήτευση, παραίτηση και γενικά πολύ έντονα συναισθήματα και εσωτερικές διακυμάνσεις, από τα οποία πρέπει να βρεις τον τρόπο να επιβιώσεις και να βγεις οριστικά.

Οπωσδήποτε όταν προκύπτει ο χωρισμός από μακροχρόνια σχέση, θα υπάρξει ένα χρονικό διάστημα όπου χαρακτηρίζεται ως περίοδος προσαρμογής του ανθρώπου στην καινούργια κατάσταση και τα νέα δεδομένα πια της ζωής του και ο τρόπος που θα το αντιμετωπίσει σίγουρα διαφέρει από τον έναν στον άλλο αλλά και από το είδος της σχέσης που είχες και το συναισθηματικό δέσιμο με τον πρώην σύντροφο. Υπάρχουν, όμως, κάποιοι τρόποι και κάποιες συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Αυτά θα αναλύσουμε στη συνέχεια του άρθρου.

7 Συμβουλές για να αντιμετωπίσεις έναν χωρισμό από μακροχρόνια σχέση

1. Χρόνος με τον εαυτό σου: Ο χωρισμός από μακροχρόνια σχέση είναι μία κατάσταση που χρειάζεται δουλειά και συμφιλίωση με τον εαυτό μας, αλλά και με αυτό που έγινε. Είναι απαραίτητο να πάρεις το χρόνο σου, όσος κι αν είναι αυτός, να δουλέψεις με τον εαυτό σου και τα συναισθήματά σου και να συνειδητοποιήσεις το γεγονός που συνέβη, ειδικά αν η απόφαση δεν ήταν δική σου. Κάνε την αυτοκριτική σου, κάνε έναν απολογισμό της σχέσης, αλλά μη μένεις στα γιατί και στα αν. Ο χρόνος που θα μείνεις με τον εαυτό σου πρέπει να λειτουργήσει εις όφελός σου και να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις το θέμα για να έχεις μια υγιή συνέχεια στη ζωή και τις σχέσειςσου. Βρες τα, λοιπόν, με τον εαυτό σου και βγες πιο δυνατή από όλη αυτή την κατάσταση.

2. Άσε τον εαυτό σου να ξεσπάσει: Σίγουρα ο χωρισμός από μακροχρόνια σχέση σε γεμίζει με έντονα και αρνητικά συναισθήματα τα οποία δεν μπορείς και δεν πρέπει να αποφύγεις ή να αρνηθείς. Αποδέξου αυτά που νιώθεις, λοιπόν, είτε είναι θυμός είτε θλίψη και πόνος. Εκδήλωσέ τα και επέτρεψε στον εαυτό σου να ξεσπάσει ώστε να ξεθυμάνει και ο θυμός και ο πόνος. Μην καταπιέσεις αυτά που νιώθεις και βρες τον τρόπο που σε βοηθάει γα να τα εκφράσεις. Δεν είναι αδυναμία ούτε λάθος. Κλάψε, σπάσε, φώναξε… οτιδήποτε σε κάνει να νιώσεις καλύτερα.

xor

 

 

3. Ενασχόληση με δραστηριότητες: Είναι παρά πολύ σημαντικό και βοηθητικό όταν χωρίζεις και βγαίνεις από μία μεγάλη σχέση, να μην αφήσεις τον εαυτό σου να «βουλιάξει» και να παραιτηθεί. Προσπάθησε να βρεις πράγματα και δραστηριότητες να κάνεις που πρώτα απ’ όλα θα σε ευχαριστούν και θα σου φτιάχνουν τη διάθεση αλλά εκτός αυτού θα απασχολούν το μυαλό σου αλλά και θα είναι μια ευκαιρία για καινούργιες γνωριμίες. Ασχολήσου, λοιπόν, με κάποιο χόμπι είτε χειρωνακτικό είτε κάτι άλλο που θα εκτονώσει και την έντασή σου. Γράψου σε ένα γυμναστήριο ή σε μαθήματα χορού, κάνε κάτι που θα σε κάνει να νιώσεις όμορφα για σένα και το την εικόνα σου. Ή εναλλακτικά, παρακολούθησε κάποια μαθήματα όπως ζωγραφικής, φωτογραφίας, ξένης γλώσσας, κλπ. Οτιδήποτε πιστεύεις ότι θα σε γέμισε αλλά και θα απασχολούσε ευχάριστα τη σκέψη σου.

4. Παρέα με τους αγαπημένους σου: Η σημαντικότερη βοήθεια πέρα από τον ίδιο μας τον εαυτό, είναι οι άνθρωποι που αγαπάμε και έχουμε δίπλα μας. Άσε τους φίλους και την οικογένειά σου να σου σταθούν στη δύσκολη αυτή περίοδο και να σε βοηθήσουν να την ξεπεράσεις. Έχεις ανάγκη από την επικοινωνία και την παρέα τους έστω κι αν αυτή είναι για να τους ζαλίσεις λέγοντάς τους συνέχεια τα ίδια και τα ίδια για το χωρισμό. Κάνε παρέα με αυτούς που σε νοιάζονται πραγματικά και θέλουν να σε βοηθήσουν και κυρίως φρόντισε να έχεις δίπλα σου ανθρώπους ευχάριστους και θετικούς που θέλουν το καλό σου και θα σε κάνουν να αντιμετωπίσεις αισιόδοξα τη ζωή και να προχωρήσεις παρακάτω.

5. Δουλειά και πάλι δουλειά: Κάποιοι άνθρωποι, όταν περνούν μια δύσκολη περίοδο προσωπικά δεν μπορούν να λειτουργήσουν καθόλου ούτε στην καθημερινότητα ούτε στη δουλειά τους κι αυτό τους δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα. Υπάρχει όμως και η άλλη εκδοχή, αυτή της εργασιοθεραπείας. Προσπάθησε, λοιπόν, να ακολουθήσεις αυτή τη μέθοδο και να εκμεταλλευτείς τη δουλειά σου απασχολώντας το μυαλό σου δημιουργικά και αποδοτικά. Εξάλλου, όσο πιο πολύ εργάζεσαι και γίνεσαι αποδοτική στον τομέα σου, θα νιώθεις και καλύτερα με τον εαυτό σου για αυτά που επιτυγχάνεις οπότε θα ανεβαίνει και η αυτοπεποίθησή σου. Η εργασιοθεραπεία, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι βέβαιο πως θα λειτουργήσει υπέρ σου.

6. Μην κλείνεσαι στο σπίτι σου: Όταν περάσει το πρώτο στάδιο που φέρνει ο χωρισμός και το δουλέψεις με τον εαυτό σου, προσπάθησε να βγεις από την απομόνωση και φρόντισε να επιστρέψεις γρήγορα στην «ενεργό δράση». Που σημαίνει, να μην αφεθείς και να μην κλειστείς μέσα όσο κι αν νομίζεις ότι αυτό θέλεις. Ντύσου, στολίσου, πάρε τις φίλες σου και βγες έξω ακόμα κι αν δεν έχεις τρελή όρεξη. Περιποιήσου τον εαυτό σου για να νιώσεις καλύτερα και φόρα το καλύτερό σου χαμόγελο. Κάνε γνωριμίες, φλέρταρε, χόρεψε και προχώρα σταθερά προς το μέλλον!

7. Συμβουλέψου ειδικό: Ο χωρισμός από μακροχρόνια σχέση δεν είναι εύκολη υπόθεση ούτε κάτι που μας περνάει από τη μια μέρα στην άλλη. Αν, όμως, βλέπεις και εσύ η ίδια και οι γύρω σου ότι το έχεις παρακάνει με το «πένθος» και ο καιρός κυλάει χωρίς να βελτιώνεται η κατάσταση και χωρίς να προσπαθείς για αυτό, σκέψου το ενδεχόμενο να συμβουλευτείς έναν ειδικό που σίγουρα θα σε βοηθήσει και με τον κατάλληλο τρόπο. Μπορεί εσύ να μην ξέρεις πώς να το χειριστείς και πώς να σπρώξεις τον εαυτό σου ώστε να πάει παρακάτω. Μη φοβηθείς την ψυχοθεραπεία ή τη συμβουλή ενός ειδικού, εκείνος ξέρει καλύτερα τι χρειάζεσαι και μπορεί να σε βοηθήσει να ανακτήσεις τη θέλησή σου, τη δύναμη και την όρεξη για μια καινούργια αρχή. Αρκεί να παραδεχτείς ότι τον χρειάζεσαι και να του επιτρέψεις να σε καθοδηγήσει.

 

Διαβάστε ακόμα στο youweekly.gr:

Έτσι θα νιώσει την ανάγκη να μείνει κοντά σου… Τα μυστικά για μια υγιή σχέση

Γιατί μένεις σε μια κακή σχέση; 6 λόγοι που σε κρατούν πίσω

Είσαι single; Γίνε master του φλερτ στην παραλία!

Τα καλύτερά μας σήμερα:

Δεν φαντάζεστε με ποια διάσημη γυναίκα είχε σχέση ο Θοδωρής Μισόκαλος πριν την Αντωνία Καλλιμούκου!

Ιωσήφ Μαρινάκης: Οι πρώτες φωτογραφίες από τον παραμυθένιο γάμο του με την Χρύσα Καλπάκη

Κωνσταντίνα Σπυροπούλου: Επισημοποίησε την σχέση της με τον Γιώργο Κοτσοβό – Δείτε τι ανέβασε στο Instagram!

loading...