Kate Moss: Η πρώτη αποκαλύπτική φωτογράφιση για διαφήμιση του Calvin Klein που αποθέωσε την καριέρα της και έγινε σήμα κατατεθέν των 90’s

Kate Moss: Η πρώτη αποκαλύπτική φωτογράφιση για διαφήμιση του Calvin Klein που αποθέωσε την καριέρα της και έγινε σήμα κατατεθέν των 90’s
Η Κέιτ Μος «ανακαλύφθηκε» στο Χίθροου, καθώς επέστρεφε από διακοπές με την οικογένειά της. Ήταν μόλις 14 ετών, αλλά ήταν ακριβώς αυτή η εφηβική ομορφιά που γοήτευσε τον κόσμο και τα πρακτορεία μοντέλων. Δύο χρόνια αργότερα, ήταν στο εξώφυλλο του βρετανικού περιοδικού «The Face», με το χαρακτηριστικό χαμόγελό της.

Δεν θύμιζε σε τίποτα τις αψεγάδιαστες καλλονές της προηγούμενης δεκαετίας, όπως τη Σίντι Κρόφορντ, τη Ναόμι Κάμπελ ή την Κρίστι Τέρλινγκτον. Τα επόμενα χρόνια, η διαφορά μεταξύ τους έγινε ακόμα πιο έντονη. Οι αποκαλούμενες «γαζέλες» της πασαρέλας ήταν ψηλές, αθλητικές, με μακριά μαλλιά και ακόμα μακρύτερα πόδια.

Δείτε ακόμη: Απίστευτη η μικρή! Δες την ΚΟΡΗ της Kate Moss που είναι ίδια η ΚΟΥΚΛΑ μαμά της! (PHOTO)

Η Μος ήταν μόλις 1,70 σε ύψος, με παιδική ομορφιά και ένα αδύνατο, μικροκαμωμένο σώμα που δεν δίστασε να αποκαλύψει για τις ανάγκες της διαφημιστικής καμπάνιας του Calvin Klein.


Φωτογραφήθηκε ημίγυμνη στο πλευρό του Μαρκ Γουόλμπεργκ, που τότε ήταν γνωστός ως το χιπ χοπ είδωλο «Marky Mark». Η αδύνατη σιλουέτα της Μος τράβηξε τα βλέμματα. Ορισμένοι θαύμαζαν το ντελικάτο σώμα της, ενώ άλλοι έγραφαν «ταϊστε με» πάνω στις αφίσες. Την κατηγορούσαν ότι έπασχε από νευρική ανορεξία, ότι δημιουργούσε μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς για τις γυναίκες.

Ο κόσμος της μόδας όμως, έδειχνε να την έχει αποδεχτεί πλήρως. Δημιουργήθηκε ένα ολόκληρο ρεύμα, που ονομάστηκε «heroin chic», δηλαδή «ηρωίνη σικ», επειδή το υπερβολικά αδύνατο σώμα της Μος θύμιζε τους χρήστες ηρωίνης. Ο Μαρκ Γουόλμπεργκ, μυώδης και γνωστός για την περίοδο που πέρασε στη φυλακή, δεν πίστευε ότι η Μος ήταν τίποτα το ιδιαίτερο: «Δεν μου άρεσε αυτό το «αδύνατο». Έμοιαζε λίγο με τον ανιψιό μου». Πάντως δεν συμφωνούσαν μαζί του ούτε ο φωτογράφος Μάριο Σορέντι, ούτε οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ του Calvin Klein, οι οποίοι ανέθεσαν στον Σορέντι να τη φωτογραφίσει για την καμπάνια του νέου αρώματος.

Δείτε ακόμη: Εικόνες που σοκάρουν: Σκληρή κριτική στην Kate Moss για το πώς έχει γίνει από τις καταχρήσεις!



«Obsession», το άρωμα

Ο Σορέντι, τότε μόλις 21 ετών, ήταν ο φίλος της 19χρονης Μος. Όπως αποκάλυψε το μοντέλο σε συνέντευξή της, ο νεαρός είχε πάρει πολύ σοβαρά τον ρόλο του ως φωτογράφος. «Ήταν σαν μανιακός. Ξύπναγα το πρωί και με φωτογράφιζε και εγώ του έλεγα να σταματήσει», δήλωσε η Μος. «Δεν ήθελα να δουλεύω όλη την ώρα και εκείνος έλεγε: «Ανέβα πάνω σ’ αυτή τη σκεπή, βγάλε τα ρούχα σου».

Όταν ο Κάλβιν Κλάιν είδες τις φωτογραφίες του Σορέντι, πρωταγωνίστριες στις οποίες ήταν η Μος, είχε μόνο μία λέξη να πει: «Εμμονή» (Obsession). Αυτό ήταν και το όνομα που έδωσε στο νέο του άρωμα, το οποίο ασφαλώς διαφήμιζε η Μος.

stirhoskolos
Στην κεντρική εικόνα της καμπάνιας, ήταν γυμνή, ξαπλωμένη πάνω σε έναν καναπέ.

Η φωτογραφία, που πλέον είναι μία από τις πιο διάσημες εικόνες στην ιστορία της μόδας, χρειάστηκε δέκα μέρες για να τραβηχτεί. «Ήμουν ξαπλωμένη στο ίδιο σημείο για 10 μέρες. Δεν σταματούσε να βγάζει φωτογραφίες», αποκάλυψε η Κέιτ Μος για τον Σορέντι.

Χώρισαν αμέσως μετά, αλλά η καριέρα τους απογειώθηκε. Η έντονη σεξουαλικότητα των διαφημίσεων του Calvin Klein προκάλεσε σάλο στις αρχές της δεκαετίες του ’90, όταν ο κόσμος ήταν ακόμα τρομοκρατημένος από το AIDS....

Δείτε ακόμη: Το πάρτυ γενεθλίων της Kate Moss αφιερωμένο στη μνήμη του David Bowie…!


Οι εικόνες της ημίγυμνης, μικρόσωμης Μος, όπως και η τηλεοπτική διαφήμιση όπου επαναλάμβανε τη λέξη «Obsession», έγιναν σήμα κατατεθέν της δεκαετίας. Ένα μοντέλο ατημέλητο, φυσικό, με τη ροκ – γκραντζ διάθεση που αντιπροσώπευε και το «απόλυτο» συγκρότημα της δεκαετίας, οι Nirvana....


Τότε και τώρα