Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 | Όροι χρήσης | Επικοινωνία

Κοιμάστε παραπάνω από ότι πρέπει; Να γιατί είναι επικίνδυνο για την υγεία σας!

Μεγάλη προσοχή!

Κοιμάστε παραπάνω από ότι πρέπει; Να γιατί είναι επικίνδυνο για την υγεία σας!
HEALTH NEWS 14.12.2019 15:50
Αρθρογράφος: Χρύσα Καραβαράκη
ΧΡΥΣΑ ΚΑΡΑΒΑΡΑΚΗ

YOUWEEKLY EDITOR

Follow us on Google News

Κοιμάστε παραπάνω από ότι πρέπει; Σταματήστε, γιατί είναι επικίνδυνο για την υγεία σας! Και όμως μπορεί να σας κάνει εντύπωση, ωστόσο μελέτες δείχνουν πως είναι αρκετά βλαβερό ειδικά τον χειμώνα!

Μπορεί να θέλετε να χουχουλιάσετε στην κουβέρτα σας, αλλά η αντίσταση στην ανάγκη να κοιμηθείτε για πολλές ώρες τον χειμώνα, μόνο καλό θα σας κάνει. Ακριβώς όπως ο λίγος ύπνος είναι επικίνδυνος για την υγεία σας, έτσι και αυτός έχει καταστροφικές συνέπειες.

Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο ύπνος περισσότερο από 9 ώρες συνδέεται με 30% μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Επιπλέον σχετίζεται με καρδιαγγειακές παθήσεις, υπέρταση, κατάθλιψη, αποφρακτική άπνοια ύπνου, διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκία.

Γιατί τον χειμώνα όμως;

Η εποχιακή αλλαγή και το φως του ήλιου μπορεί επίσης να έχει μεγάλο αντίκτυπο στον ύπνο σας. Η μελατονίνη είναι μια φυσική ορμόνη που παράγεται στον εγκεφαλικό αδένα και βοηθά στη ρύθμιση των φυσικών κύκλων ύπνου του σώματός σας. Η παραγωγή της ορμόνης ενεργοποιείται το βράδυ, όταν πέφτει το σκοτάδι, και συνεχίζει να απελευθερώνεται όλη τη νύχτα. Για αυτό και το σκοτεινό δωμάτιο σχετίζεται με καλύτερο ύπνο. Το να κοιμάστε λοιπόν περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι το βράδυ, μπορεί να οδηγήσει σε επιδείνωση των προβλημάτων ύπνου συμπεριλαμβανομένης της αϋπνίας, ή πρώιμες αφυπνίσεις.

Για αυτό το λόγο καλύτερα θα ήταν να στοχεύετε σε τουλάχιστον 7 με 8 ώρες ύπνου, ώστε να είστε καλυμμένες και να μην ανησυχείτε για την υγεία σας.

Επίσης, αν είστε από τα άτομα που κοιμούνται με το σκύλο τους, διατρέχεται επίσης μεγάλους κινδύνους για την υγεία σας. Αναλυτικά τι πρέπει να προσέξετε.

Κοιμάστε λιγότερο από 7 ώρες κάθε βράδυ; Δείτε ποιες βιταμίνες σας λείπουν!

Δεν σας παίρνει ο ύπνος και κοιμάστε κι εσείς λιγότερο από 7 ώρες κάθε βράδυ; Δείτε ποιες βιταμίνες σας λείπουν σίγουρα!

Όσο λιγότερο κοιμόμαστε τόσο αδειάζουν οι αποθήκες θρεπτικών συστατικών του οργανισμού υποστηρίζει νέα έρευνα.

Μια σημαντική σχέση ανάμεσα στην έλλειψη ύπνου και την ελλιπή πρόσληψη σημαντικών βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων βρήκε επιστημονική έρευνα με επικεφαλής τον Chioma Ikonte που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής που πραγματοποιήθηκε στη Βαλτιμόρη.

Η μελέτη βασίστηκε στα δεδομένα της National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) των ΗΠΑ. Οι ερευνητές βρήκαν πως οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερες από επτά ώρες κάθε βράδυ κατά μέσο όρο προσλάμβαναν λιγότερες ποσότητες βιταμινών A, D, B1, νιασίνης, ασβεστίου, ψευδαργύρου και φωσφόρου.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα άτομα με έλλειψη ύπνου ενδέχεται να ωφεληθούν με την πρόσληψη αυτών των θρεπτικών ουσιών είτε μέσω της διατροφής, είτε μέσω συμπληρωμάτων», δήλωσε η Chioma Ikonte, διευθύντρια της εταιρείας που διεξήγαγε την επιστημονική έρευνα.

Στα ευρήματα για τη διάρκεια του ύπνου οι ερευνητές ανέφεραν ότι η ανεπάρκεια θρεπτικών ουσιών ενδέχεται να παίζει ρόλο στις διαταραχές του ύπνου και την αϋπνία.

Τα μικροθρεπτικά συστατικά είναι βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία τα οποία το σώμα μας δεν τα παράγει αλλά τα προσλαμβάνει μέσω των τροφών. Παγκοσμίως δισεκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από την έλλειψη τουλάχιστον ενός μικροθρεπτικού συστατικού.

Προηγούμενη μελέτη έχει δείξει τη σημαντική επίδραση των μικροθρεπτικών συστατικών στην ανάπτυξη, την πρόληψη και αντιμετώπιση νόσων και στις φυσιολογικές σωματικές λειτουργίες συμπεριλαμβανομένου και του ύπνου. Το μαγνήσιο για παράδειγμα, βοηθά το σώμα να παράξει μελατονίνη και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τον ύπνο. Ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν ότι και ο ψευδάργυρος παίζει ρόλο στην κανονικότητα του ύπνου.

Οι ερευνητές ωστόσο προειδοποιούν πως ήταν μία αναδρομική ανάλυση και όχι μία τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη δοκιμή κι έτσι δεν μπορεί να αποδείξει τη σχέση αιτίου αποτελέσματος.

«Χρειάζεται να αποσαφηνιστεί αν η χρόνια έλλειψη ύπνου είναι αυτή που προκαλεί την ανεπάρκεια θρεπτικών στοιχείων ή το αντίστροφο. Μία κλινική μελέτη η οποία θα το ερευνά αυτό είναι απαραίτητη» αναφέρουν οι ερευνητές.

Δείτε επίσης στο Υouweekly.gr:

Το ήξερες; Ο τρόπος που κοιμάσαι μαρτυρά τον χαρακτήρα σου!

Τι είναι η «υπνική παράλυση» και το «υπνωτικό τίναγμα»! Πως αντιμετωπίζεται;

Διαβάστε περισσότερα θέματα υγείας στο Youweekly.gr

Share