Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 | Όροι χρήσης | Επικοινωνία

Οι 4+1 καλύτεροι τρόποι για να ξεγελάσετε τις κακές σκέψεις!

Δώστε τέλος στον αρνητισμό!

Οι 4+1  καλύτεροι τρόποι για να ξεγελάσετε τις κακές σκέψεις!
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 17.05.2019 15:47

Σας έχει τύχει να μη μπορείτε να κοιμηθείτε επειδή μια επίμονη κακή σκέψη έχει κολλήσει στο μυαλό σας;

Σας έχει τύχει να σκέφτεστε ξανά και ξανά το ίδιο πράγμα, τον ίδιο διάλογο που κάνατε με κάποιον, ή να «παίζετε» διαρκώς στο μυαλό σας τι θα έπρεπε να είχατε πει ή να κάνει σε μία συγκεκριμένη περίπτωση που σας στεναχώρησε στο παρελθόν;

Οι επίμονες κακές ιδέες έχουν την τάση να σκαλώνουν στο μυαλό, να μας παραλύουν και να μας κάνουν να ‘κολλάμε’, να σκεφτόμαστε αρνητικά και να νιώθουμε στρες, άγχος, στεναχώρια και λύπη. Έτσι όμως δεν προχωράμε μπροστά στη ζωή μας και χάνουμε την ευτυχία αλλά και τη χαρά της στιγμής.

Πώς μπορούμε να σταματήσουμε τις αρνητικές σκέψεις από το να τρυπώνουν στο μυαλό μας και να μας τυραννάνε;


Καλλιεργήστε Ενσυνειδητότητα (Mindfulness)

Η ενσυνειδητότητα είναι η ικανότητα του ανθρώπου να επικεντρώσει την προσοχή του στο εδώ-και-τώρα χωρίς άλλους περισπασμούς. Σχετίζεται με την ικανότητα συγκέντρωσης σε αυτό που κάνουμε, χωρίς να μπαίνουμε στον αυτόματο πιλότο και να κάνουμε πράγματα χωρίς να το καταλάβουμε. Για παράδειγμα, όταν τρώμε ποπκορν βλέποντας μια ταινία και ξαφνικά ανακαλύπτουε ότι μας τελείωσαν χωρίς να το καταλάβουμε, τα έχουμε φάει αφηρημένα, μπουκώνοντας το στόμα μας αλλά χωρίς να συνειδητοποιούμε τι κάνουμε. Έτσι όμως χάνουμε τη χαρά της στιγμής. Αντίστοιχα, μπορεί κάποιος να είναι σε μια ωραία παραλία, παράσταση, ή οτιδήποτε και αντί να απολαμβάνει την εμπειρία να σκέφτεται κάτι αρνητικό που τον απασχολεί.

Για να καλλιεργήσετε ενσυνειδητότητα μάθετε να κάνετε πιο αργά και να επικεντρώνεστε σε αυτό που κάνετε. Για παράδειγμα, αν αποφασίσετε να μαγειρέψετε, παρατηρήστε τα χρώματα και τα αρώματα των λαχανικών, επικεντρωθείτε στο να τα κόψετε προσεκτικά και να ‘ζήσετε’ την εμπειρία σαν να είναι κάτι πρωτόγνωρο και απολαυστικό. Με αυτό τον τρόπο θα αδειάσετε το μυαλό σας από άλλες σκέψεις και θα ηρεμήσετε.

Καταγραφή σε Ημερολόγιο

Αν οι κακές σκέψεις δε λένε να φύγουν και τριγυρνάνε στο μυαλό σας δημιουργώντας σας στρες, δοκιμάστε να τις καταγράψετε. Κάντε λίστες με τα πράγματα που σας ανησυχούν, γράψτε στο ημερολόγιο εκτενώς τι σας ζορίζει και για ποιο λόγο. Στη συνέχεια, αναζητήστε λύσεις ή τρόπους διαχείρισης της κατάστασης και καταγράψτε τους. Όταν κανείς εκφράζει τις αρνητικές και άσχημες σκέψεις του γραπτά και τις βλέπει απέναντί του, τότε φαίνεται ότι μειώνεται η σημασία τους και ‘ξεφουσκώνουν’. Αφήστε που η καταγραφή πιθανών λύσεων σας προσφέρει τη θετική αίσθηση ότι έχετε τον έλεγχο της ζωής σας.

Διαλογισμός

Οι έρευνες δείχνουν ότι ο διαλογισμός αποτελεί το καλύτερο αντίδοτο στο στρες, το άγχος και τις επίμονες κακές σκέψεις που βρίσκονται στη ρίζα τους. Ο διαλογισμός στόχο έχει να βοηθήσει το άτομο να αδειάσει το νου του από σκέψεις και να βρει ένα εσωτερικό σημείο γαλήνης. Ένας εύκολος τρόπος να διαλογιστεί κανείς είναι απλώς να κλείσει τα μάτια του και να επικεντρωθεί στην παρατήρηση της αναπνοής του.

Κατευθύνετε την Προσοχή σας σε Κάτι Όμορφο

Κάθε φορά που κάνουμε αρνητικές σκέψεις και σκεφτόμαστε απαισιόδοξα, το μυαλό μας αδειάζει από κάθε τι θετικό και όμορφο. Ένας τρόπος για να σταματήσετε τη ροή των αρνητικών σχέσεων είναι να επικεντρωθείτε σε κάτι όμορφο. Στρέψτε την προσοχή σας σε μία ωραία εικόνα ή φωτογραφία, επιλέξτε ένα χόμπι ή δραστηριότητα που σας ευχαριστεί και αφιερώστε σε αυτά λίγο χρόνο καθημερινά.

Άσκηση

Η φυσική άσκηση είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για να απαλλαγείτε από τις αρνητικές σας σκέψεις. Δοκιμάστε να περπατήσετε παρέα με ένα φιλικό σας πρόσωπο, να γραφτείτε στο γυμναστήριο και να κάνετε γιόγκα, πιλάτες ή γυμναστική ομαδικά. Με αυτό τον τρόπο θα αυξηθούν οι ενδορφίνες, οι ορμόνες της ευτυχίας, θα μειωθεί η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες και θα φτιάξει η διάθεση και η αυτοπεποίθησή σας.

Η άσκηση έχει και ένα ακόμα τεράστιο όφελος, πέρα από την ψυχική ηρεμία και καλή διάθεση: επιμηκύνουν τη ζωή των τελομερών (προστατευτικός μηχανισμός που βρίσκεται στην άκρη των χρωμοσωμάτων και προωθούν την σταθερότητα του DNA μας), καθυστερώντας έτσι τη γήρανση και την ασθένεια.

15 μυστικά για να ξεπεράσεις την στεναχώρια σου!

Κανένας δεν ξεφεύγει από τις στεναχώριες της ζωής. Αν βρίσκεις περισσότερο το μαύρο σύννεφο ήρθε η ώρα να σταματήσεις να στεναχωριέσαι.

Θα υπάρξουν δύσκολες στιγμές στην ζωή σου, αλλά η ζωή είναι πολύ μικρή και πρέπει μέσα από τις δυσκολίες να βγεις δυνατή!

Κάποιοι έχουν περισσότερες ατυχίες από άλλους, άλλοι αντέχουν ενώ άλλοι όχι. Μία σημαντική συμβουλή για να ξεπερνάς δύσκολες καταστάσεις είναι πως τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Όλα έρχονται και φεύγουν. Γι’ αυτό είναι στο χέρι σου να το ξεπεράσεις.

15 βήματα για να μην είσαι άλλο πια στεναχωρημένη:

1) Να αναζητείς την κοιλάδα ανάμεσα στις βουνοκορφές

Να θυμάσαι πως στη ζωή δεν υπάρχει κάποιος που να έχει μόνο χαρές και κάποιος που να έχει μόνο λύπες. Γι’ αυτό μέσα από τις άσχημες στιγμές να ψάχνεις διέξοδο για να είσαι ευτυχισμένη.

2) Κανένα συναίσθημα δεν κρατάει για πάντα

Όταν είσαι λυπημένη είναι προσωρινό, εκτός αν του επιτρέψεις να σε κυριεύσει. Οτιδήποτε σε κάνει να στεναχωριέσαι άστο να ξεγλιστρήσει. Να σκέφτεσαι πως ο ήλιος θα βγει και πάλι μέσα από τα μαύρα σύννεφα.

3) Βρες την θετική πλευρά μέσα από την δυσάρεστη κατάσταση

Πάντα θα υπάρχει θετική πλευρά. Όταν υπάρχει καταιγίδα να θυμάσαι πως θα βγει το ουράνιο τόξο. Δεν θα είναι πάντα εύκολο να την βρεις, αλλά πάντα μπορείς να μάθεις μέσα από αυτήν. Οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση αντιμετωπίζεις στην ζωή θα σε κάνει πιο δυνατή.

4) Να ξέρεις πως πάντα υπάρχει κάποιος σε χειρότερη μοίρα

Να σκέφτεσαι πως υπάρχουν άτομα που αντιμετωπίζουν χειρότερες καταστάσεις καθημερινά κι αυτό θα σε βοηθήσει να πάρεις τα πάνω σου για να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες. Απόλαυσε ότι έχεις ακόμα κι αν δεν είναι όλα τέλεια εκείνη την στιγμή.

5) Χωρίς στεναχώριες δεν θα μπορούσες να βιώσεις τη χαρά

Αν όλα σου πήγαιναν καλά και η ζωή σου ήταν τέλεια, δεν θα ήξερες εάν είσαι ευτυχισμένη. Η λύπη είναι για να βλέπεις τα όμορφα πράγματα της ζωής. Χωρίς δύσκολες καταστάσεις δεν έχεις ιδέα πόσο όμορφα μπορεί να γίνουν τα πράγματα. Δες επίσης 5 τρόπους για να γίνεις πιο ελκυστική στους άλλους!

6) Βρες το χιούμορ στο μη αστείο

Αν είσαι στεναχωρημένη πολύ πιθανό να μη βρίσκεις το αστείο της ζωής. Ακόμα και τις πιο σοβαρές στιγμές μπορείς να βρεις στιγμές να χαμογελάσεις. Το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο. Βρες το χιούμορ ή ακόμα και την ειρωνεία μέσα στις άσχημες καταστάσεις κι όλα θα γίνουν καλύτερα.

7) Μη τα παίρνεις όλα τόσο σοβαρά

Ένας από τους βασικότερους λόγους που στεναχωριέσαι είναι επειδή παίρνεις στα σοβαρά πράγματα που δεν αξίζουν. Σίγουρα μπορεί κάποια πράγματα να είναι πολύ άσχημα αλλά αν κολλήσεις σε αυτά τότε δεν θα καταφέρεις να βρεις και πάλι τη χαρά.

8) Μην αφήνεις το παρελθόν να σε κυριεύει

Αν νιώθεις λυπημένη ασταμάτητα, τότε υπάρχει πιθανότητα να κρατάς άσχημα πράγματα που δεν σε αφορούν. Αν αφήσεις το παρελθόν σου να καλύψει το παρόν τότε δεν θα βρεις ποτέ την χαρά και την ηρεμία που αναζητάς. Άφησε πίσω το παρελθόν, ξέχνα το και μάθε να συγχωρείς και να ξεχνάς.

9) Μη προσπαθείς να τα ελέγξεις όλα

Δυστυχώς δεν μπορείς να ελέγξεις την ζωή και όσο γρηγορότερα το καταλάβεις αυτό τόσο καλύτερα για σένα. Όταν νιώθεις αβοήθητη και απεγνωσμένη τότε στεναχωριέσαι. Δεν είσαι αβοήθητη, ούτε μπορείς να τα ελέγχεις όλα. Αν πεις «στο καλό» κι αφήνεις τη ζωή να προχωρήσει, θα καταλάβεις πως η λύπη είναι απλά ένα άχρηστο συναίσθημα.

10) Άλλαξε ότι μπορείς κι αναγνώρισε ότι δεν μπορείς

Πολλές φορές στεναχωριέσαι για πράγματα που δεν σε αφορούν σαν να είσαι υπεύθυνη για όλα. Δεν είσαι! Σιγουρέψου πως ελέγχεις τα πράγματα που έχεις δύναμη σε αυτά και παράτησε τα υπόλοιπα αλλιώς δεν θα μπορέσεις να ξεφύγεις από την στεναχώρια. Δες επίσης 15 πράγματα που πρέπει να αποβάλλεις από τη ζωή σου για να είσαι ευτυχισμένη!

11) Εθελοντισμός

Ο εθελοντισμός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μην είσαι λυπημένη. Όχι μόνο βοηθάς άτομα που το χρειάζονται, αλλά έτσι βλέπεις πως τα δικά σου προβλήματα δεν είναι τίποτα μπροστά στων άλλων.

12) Η λύπη διώχνει τη λύπη

Μερικές φορές αν βρεις κάποιον με το ίδιο πρόβλημα με εσένα βοήθησε τον να το ξεπεράσει. Αν ξέρεις πως να βοηθήσεις κάποιον μετά θα κάνει ακριβώς το ίδιο για σένα και θα βγεις από την δύσκολη κατάσταση πολύ πιο εύκολα απ ότι περίμενες.

13) Να καταλάβεις τι κέρδος έχεις από τη λύπη

Πολλές φορές είσαι στεναχωρημένη επειδή έχεις κάποιο κέρδος από το να κρατήσεις τον εαυτό σου λυπημένο. Αν θεωρείς πως σου αξίζει να είσαι λυπημένη, τότε συνέχισε. Η στεναχώρια δεν στηρίζεται από πουθενά και μόλις το καταλάβεις αυτό θα είσαι πιο δυνατή.

14) Βρες τη δύναμη να το ξεπεράσεις

Πολλές φορές είσαι λυπημένη επειδή δε ξέρεις πως να αντιμετωπίσεις μία κατάσταση. Αν πιέζεις καταστάσεις δεν θα σου κάνεις καλό. Άφησε τα όλα να φύγουν από τη ζωή σου. Αν βρεις την πηγή της λύπης σου τότε θα προχωρήσεις στη ζωή σου.

15) Να έχεις ως υποχρέωση την αλλαγή σου

Η λύπη μπορεί να είναι ρουτίνα. Τίποτα δεν είναι δυσκολότερο να διαλυθεί από μία ρουτίνα. Αν μείνεις κολλημένη είναι ευκολότερο να βρεις έναν τρόπο διαφυγής από αυτό. Αν δεν θέλεις να είσαι άλλο λυπημένη τότε μόνο εσύ μπορείς να το αλλάξεις.

Η ζωή είναι δραματική από μόνη της. Δεν χρειάζεται την βοήθεια σου. Τίποτα δεν κρατάει για πάντα κι αυτό είναι το κλειδί για να σταματήσεις να είσαι λυπημένη.

Δείτε επίσης στο Υouweekly.gr:

Μήπως είμαι ψυχαναγκαστικός; Αυτά είναι τα σημάδια και το προφίλ του ψυχαναγκαστικού!

3+2 λόγοι που σας κάνουν να νιώθετε κουρασμένοι ψυχολογικά!

Διαβάστε περισσότερα θέματα ψυχολογίας στο Youweekly.gr!

Share