Τέλος οι κηδείες και τα μνημόσυνα! Τι αλλάζει;

Η δημόσια ανακοίνωση!

Τέλος οι κηδείες και τα μνημόσυνα! Τι αλλάζει;

Τέλος οι κηδείες και τα μνημόσυνα! Τι αλλάζει σύμφωνα με την Εκκλησία της Ελλάδας; Η δημόσια ανακοίνωση!

Εκστρατεία ενημέρωσης κατά της αποτέφρωσης των νεκρών αρχίζει η Εκκλησία της Ελλάδας, λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου κέντρου αποτέφρωσης στη χώρα.

Το ζήτημα απασχόλησε τη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) που πραγματοποιήθηκε χθες (06/11) στη Μονή Πετράκη και η οποία αποφάσισε να ενημερώσει σχετικά τους πιστούς μέσω του φυλλαδίου «Προς τον Λαό».

Θα μείνετε σίγουρα κάγκελο! Οι επιστήμονες έκαναν χημική ανάλυση του Αγιασμού και δείτε τι ανακάλυψαν!

«Επί του θέματος δε αυτού εμμένει ως οφείλει στην δογματική διδασκαλία της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Αγίας μας Εκκλησίας που τελεί υπό το φως της Αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού», αναφέρει η ΔΙΣ.

Η Εκκλησία παραμένει σταθερή στις θέσεις της και όπως έχει τονίσει παλαιότερα, για όποιον επιλέγει την αποτέφρωση δεν θα τελείται νεκρώσιμος ακολουθία και μνημόσυνο ενώ επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του οικείου μητροπολίτου η τέλεση απλώς τρισάγιου.

«Η αποτέφρωση του σώματος δεν είναι σύμφωνη προς την πράξη και παράδοση της Εκκλησίας για θεολογικούς, κανονικούς και ανθρωπολογικούς λόγους».

Ήδη, οι ιερείς στη Μητρόπολη Θηβών έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν θα δεχθούν να τελέσουν νεκρώσιμη ακολουθία σε άτομο που αποφάσισε την καύση και όχι την ταφή του σώματός του, χαρακτηρίζοντας την πρακτική της αποτέφρωσης «αντιπαραδοσιακή και αντιχριστιανική».

Εκκλησία κηδεία

Εκκλησία μνημόσυνα

Πηγή: msn

Μεγάλη ανατροπή με τα μνημόσυνα! Δεν πρέπει να προσφέρουμε κόλλυβα αλλά...

Μεγάλη ανατροπή «έσκασε» με τα μνημόσυνα, αφού η εκκλησία τονίζει πως δεν πρέπει να προσφέρουμε κόλλυβα!

Στα Μνημόσυνα (τρίμερα, εννιάμερα, σαράντα, χρόνια, τρίχρονα κ.λ.π.) πάμε την προσφορά μας, για να τελεσθεί η θεία Λειτουργία και να μνημονευθεί το όνομα του πεθαμένου μας, αλλά κάνουμε και κόλλυβα με σιτάρι, δια να μας υπενθυμίζονται οι λόγοι του Κυρίου.

Το πρόσφορο προσφέρουν οι Χριστιανοί δια την τέλεση της θείας Λειτουργίας. Είναι η αντιπροσφορά μας στον Κύριον, για τις δικές του πολλές και ιδιαίτερες δωρεές. Μάλιστα η εκ σίτου προσφορά μας έχει και αυτόν τον συμβολισμό· Όπως οι κόκκοι του σίτου αλέσθηκαν και έγιναν όλοι μαζί αλεύρι, με το οποίον έπειτα ζυμώθηκε η προσφορά, έτσι και ένας – ένας όλοι εμείς οι Χριστιανοί συγκεντρωμένοι κατά την θεία Λειτουργία, κοινωνούντες του Σώματος και Αίματος του Χριστού γινώμεθα ένα μαζί του.

Κανονικά κάθε φορά που εκκλησιαζόμαστε, πάμε και την προσφορά μας, την οποίαν καλόν είναι να κάνουμε εμείς μόνοι μας, στο σπίτι μας με ανάλογη προετοιμασία και προσευχές, ανεξάρτητα αν θα κάνεις ή όχι μνημόσυνο. Κατά την θεία Λειτουργία είναι παρούσα ολόκληρη η Εκκλησία.

Συγκλονίζει το θαύμα του Αγίου Ραφαήλ: «Μαμά, αυτός δεν είναι καλόγερος...»

Δηλαδή η στρατευομένη (=εμείς οι ζώντες οι περιλειπόμενοι) και η θριαμβεύουσα (οι κεκοιμημένοι). Γι’ αυτό με την λειτουργιά μας δίνουμε να διαβασθούν ονόματα ζώντων και κεκοιμημένων.

Στα Μνημόσυνα (τρίμερα, εννιάμερα, σαράντα, χρόνια, τρίχρονα κ.λ.π.) πάμε την προσφορά μας, για να τελεσθεί η θεία Λειτουργία και να μνημονευθεί το όνομα του πεθαμένου μας, αλλά κάνουμε και κόλλυβα με σιτάρι, δια να μας υπενθυμίζονται οι λόγοι του Κυρίου· «Εάν μη ο κόκκος του σίτου πεσών εις την γην αποθάνη, αυτός μόνος μένει· Εάν δε αποθάνη, πολύν καρπόν φέρει» (Ιωάννου ΙΒ 24). Διάβασε και το χωρίον Α Κορινθίους ΙΕ 35-58.

Συγχρόνως όμως η προσφορά των κολλύβων κατά τα μνημόσυνα είναι έκφρασις αγάπης και προσφοράς προς τους πτωχούς υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων, ασχέτως αν σήμερα λίγοι τα τρώμε. Θυμάμαι, όταν ήμουνα παιδί, τα ψυχοσάββατα μας πήγαινε ο Δάσκαλος στην Εκκλησία, μας έβαζε στην σειρά και οι γυναίκες περνούσαν και μας έδιναν κόλλυβα και «τσουρουλάκια» και πεινασμένα εμείς συγχωράγαμε μέσα από την ψυχή μας τους πεθαμένους.