Cyber Monday: Ποια η διαφορά με την Black Friday και όλα όσα πρέπει να προσέξετε για να μην την πατήσετε!

Οι καλύτερες προσφορές έρχονται!

Cyber Monday: Ποια η διαφορά με την Black Friday και όλα όσα πρέπει να προσέξετε για να μην την πατήσετε!

Ποια η διαφορά της Cyber Monday με την Black Friday; Αυτά είναι όλα όσα πρέπει να προσέξετε ως καταναλωτές! Αναλυτικά οι πληροφορίες για να μην την πατήσετε!

Oι εργοδότες στις ΗΠΑ χρησιμοποιούσαν τον όρο "Black Friday" την δεκαετία του '50, για να περιγράψουν την απουσία από την εργασία την επομένη των Ευχαριστιών!

Black Friday: Απίστευτο μποτιλιάρισμα στους δρόμους λόγω των μεγάλων εκπτώσεων! Ποια είναι τα σημεία;

Στις μέρες ωστόσο, η πορεία άλλαξε και η Black Friday σηματοδοτεί πλέον, την αρχή της εποχής της λιανικής πώλησης με προσφορές. Η Cyber Monday, από την άλλη, που άρχισε το 2005 έγινε γρήγορα μιας από τις καλύτερες ημέρες πώλησης προϊόντων μέσω διαδικτύου.

Τι πρέπει να προσέξετε ωστόσο για σήμερα;

Cyber Monday τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2019, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να προσφέρουν στους πελάτες τους καλύτερες προσφορές για αγορές μέσω διαδικτύου.

Ωστόσο, οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν προσοχή στις αγορές τους:


Πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.

Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει εάν επιθυμεί να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.


Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.

Ο καταναλωτής που έχει λάβει το προϊόν μόλις ανοίξει τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ΄ όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα, καλό θα ήταν να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.

Πηγή: protothema.gr

«Black Friday»: Πώς να μην την πατήσετε σήμερα με παραπλανητικές προσφορές!

Ετοιμαστείτε σήμερα για "Black Friday" και φυσικά για το πως να μην την πατήσετε με παραπλανητικές προσφορές!

Μετά τις εκπτώσεις στις οποίες το καταναλωτικό κοινό γύρισε… την πλάτη, οι έμποροι αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δουν το πως θα κινηθεί η αγορά την «Μαύρη Παρασκευή»!

Ωστόσο, κατά την διάρκεια της «Black Friday» οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν διαπιστωθεί στο παρελθόν παραπλανητικές προσφορές. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο η τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή «1520» της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή θα βρίσκεται σε λειτουργία προκειμένου να το καταναλωτικό κοινό να προχωρά σε καταγγελίες. Παράλληλα, καταγγελίες θα υποβάλλονται και μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

Οι πέντε «χρυσοί» κανόνες για την «Black Friday» -Τι να προσέχετε
Την ίδια ώρα, η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος συστήνει στους καταναλωτές να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές, παρουσιάζοντας πέντε κανόνες για ασφαλείς αγορές. Συγκεκριμένα οι καταναλωτές θα πρέπει:

1.Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
2.Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
3.Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
4.Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύχτες κλπ) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά.
5.Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Σημειώνεται ότι ανάλογες οδηγίες για την ημέρα της «Black Friday» έχει εκδώσει και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης.

«Black Friday»: Προσοχή και στις αγορές μέσω διαδικτύου
Σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

1.Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
2.Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του:(συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).
3. Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
4.Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
5.Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Η Black Friday "χτύπησε" τα Zara! Αυτά τα sneakers έχουν την λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά!