"Σεισμός" με τα σούπερ μάρκετ Lidl - Η μεγάλη απόφαση που πήραν

"Ταραχή" με την ανακοίνωσή τους

Αρθρογράφος: Youweekly Team
Youweekly Team
Συντακτική Ομάδα
lidlhellas.gr
lidlhellas.gr

Σε ένα νέο γενναίο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 350 εκατ. ευρώ μέχρι το 2023 βασίζεται η Lidl Ελλάς, η οποία έχει ανεβάσει τόσο τις επιδόσεις της, όσο όμως και τον πήχη των επιδιώξεών της, ενώ καθημερινά βάζει ολοένα και περισσότερες προσφορές στα προϊόντα της.

Η ανακοίνωση των Lidl

Στα 20 χρόνια δραστηριότητάς της στην Ελλάδα η αλυσίδα έχει επενδύσει στην ανάπτυξη του δικτύου, σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, πετυχαίνοντας να αναπτύσσεται διαρκώς και πλέον να κατέχει ένα ισχυρό μερίδιο αγοράς.

Το 2019, χρονιά που το σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου αναπτύχθηκε οριακά κατά 2% περίπου, η Lidl Ελλάς πέτυχε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 8,8% γεγονός που την καθιστά από τους κερδισμένους. Το αποτέλεσμα αυτό ήρθε μέσα από τη βελτίωση όλων των επιμέρους δεικτών πωλήσεων, καθώς η αλυσίδα διεύρυνε την πελατειακή της βάση, αύξησε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα της, ενώ παράλληλα το μέσο καλάθι αγορών μεγάλωσε.

To 2020 μπορεί το lockdown και η μετατόπιση της ζήτησης των καταναλωτών να ευνόησε συνολικά τον κλάδο των σούπερ μάρκετ με αυξημένες πωλήσεις, ωστόσο, ανέδειξε και νέες προκλήσεις προσαρμογής στις ιδιαίτερες συνθήκες. Η Lidl Ελλάς μόνο κατά την περίοδο του lockdown προσέλαβε περισσότερους από 450 νέους εργαζόμενους, οι οποίοι αντιστοιχούν σε μόνιμες θέσεις απασχόλησης, ανεβάζοντας πλέον το συνολικό αριθμό του προσωπικού της σε περισσότερους από 6.500 εργαζόμενους.

Το «τεστ αντοχής» που πέρασε με επιτυχία η αλυσίδα κατά τη διάρκεια του lockdown οδήγησε επίσης της διοίκηση της Lidl Ελλάς στη χορήγηση έκτακτου μπόνους στους εργαζομένους, οι οποίοι ανεξαρτήτως βαθμίδας, μοιράστηκαν 1,8 εκατ. ευρώ, ως επιβράβευση των προσπαθειών τους για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εταιρίας στην πρωτοφανή και συνεχώς μεταβαλλόμενη κατάσταση εν μέσω της πανδημίας.

Εκτός των εργαζομένων, η αλυσίδα φρόντισε και ολόκληρο το «οικοσύστημα» της, δηλαδή τους συνδεδεμένους συνεργάτες και προμηθευτές της. Είναι χαρακτηριστικό πως ο μέσος όρος εξόφλησης προμηθευτών της Lidl Ελλάς παραμένει στις 62 ημέρες, όταν ο μέσος όρος πληρωμών από τις ανταγωνίστριες εταιρείες του κλάδου είναι οι 122 ημέρες.

Το 2019 οι συνεργασίες με Έλληνες προμηθευτές τροφίμων έφτασαν τις 400. Πέρα από το ότι η Lidl Ελλάς προσθέτει ολοένα και περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια της, έχει επιπλέον δώσει την ευκαιρία στους Έλληνες παραγωγούς να τα εξάγουν σε 28 ευρωπαϊκές χώρες όπου υπάρχουν καταστήματα Lidl και να προβάλλονται μέσα από τις Ελληνικές θεματικές εβδομάδες Eridanous, οι οποίες είναι αφιερωμένες στα ελληνικά προϊόντα.

Όλες αυτές οι ενέργειες έχουν μάλιστα υπολογίσιμο αντίκτυπο, καθώς ο τζίρος των ελληνικών εταιρειών, από την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων για τις θεματικές εβδομάδες Eridanus ανήλθε σε 51 εκατ. ευρώ το έτος 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 28% τα τελευταία 2 χρόνια.

Ωστόσο ο σχεδιασμός της αλυσίδας βλέπει μακρύτερα και φτάνει έως το 2023, διάστημα στο οποίο προγραμματίζει να δαπανήσει 350 εκατ. ευρώ, ώστε να ενισχυθεί με νέα καταστήματα, υποδομές πληροφοριακών συστημάτων σε όλα τα καταστήματα και τις αποθήκες.

Η ανακοίνωση των Lidl
Instagram / lidl_hellas

Σε ότι αφορά την επέκταση του δικτύου σκοπεύει να δημιουργήσει στην τριετία 11 νέα καταστήματα. Στις αρχές Νοεμβρίου θα ανοίξει ένα νέο κατάστημα στα Πετράλωνα και έως τον προσεχή Φεβρουάριο θα έχει ανοίξει ένα νέο στο Κερατσίνι. Το 2021 θα προστεθούν τέσσερα ακόμη καταστήματα, ενώ το 2022 πέντε νέα, οπότε έως το 2023 θα έχουν ανοίξει 11 νέα καταστήματα.

Παράλληλα, η Lidl Ελλάς προγραμματίζει να εγκαινιάσει ένα νέο υπερσύγχρονο εφοδιαστικό κέντρο στην Αττική, με στόχο την εξυπηρέτηση του διαρκώς αυξανόμενου δικτύου της, αλλά και να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα έχει ήδη 5 κέντρα logistics σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Τρίκαλα και Θήβα.

Στόχος της εταιρείας είναι να προσθέσει στο δίκτυό της νέα σημεία πώλησης, δίνοντας βάση στον αστικό ιστό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (με μίνιμουμ χώρο πώλησης 800τ.μ. & χώρο στάθμευσης), αλλά παράλληλα και στη νησιωτική χώρα.Τέλος, η Lidl Ελλάς δεν περιορίζεται μόνο σε επενδύσεις υποδομών και κτιριακών εγκαταστάσεων, προχωρά σε επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό τόσο με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας όσο και με προγράμματα ανάπτυξης και επιμόρφωσης.

Τι υπάρχει μέσα στο καλάθι του νοικοκυριού της Lidl

Συνολικά 51 προϊόντα, όσες και οι κατηγορίες τις οποίες πρέπει να περιέχει, περιλαμβάνει το καλάθι του νοικοκυριού της αλυσίδας Lidl. Το «καλάθι» έχει αναρτηθεί στον διαδικτυακό τόπο της αλυσίδας και περιέχει κατά συντριπτική πλειονότητα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Μεταξύ αυτών το γάλα ΑΛΠΟ πλήρες και light, η τιμή λίτρου των οποίων είναι στο 1,12 ευρώ και στα 2,1 ευρώ το γάλα Advance της ΔΕΛΤΑ.

Το νωπό κοτόπουλο του ενός κιλού πωλείται προς 3,69 ευρώ το κιλό και η χοιρινή τηγανιά προς 2,75 ευρώ τα 500 γρμ. Η λευκή ζάχαρη του 1 κιλού κάνει 1,15 ευρώ, στα 9,96 ευρώ είναι η τιμή των 400 γρμ. του γάλακτος 2ης βρεφικής ηλικίας σε σκόνη της Γιώτης και στα 3,23 ευρώ η συσκευασία των 16 τεμαχίων των ταμπόν ob.

Το Sanola ηλιέλαιο 1 λίτρου είναι στα 3,30 ευρώ και το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο Ευ στα 5,59 ευρώ το λίτρο.

Δείτε εδώ όλα τα προϊόντα.

Να σημειωθεί πως αρκετές πάντως από τις αλυσίδες αναμένεται την επόμενη εβδομάδα να ανανεώσουν τα «καλάθια» τους με βάση αφενός την ανταπόκριση που θα έχουν από το κοινό και αφετέρου τις συμφωνίες που έχουν με τους προμηθευτές.

TAGS