Προσοχή: Πως αναγνωρίζεις το παιδί - νταή; Πως προστατεύεις το παιδί σου;

Προσοχή: Πως αναγνωρίζεις το παιδί - νταή; Πως προστατεύεις το παιδί σου;

Ποιο είναι το παιδί-νταής; Τι συνέβαλε στο να βρίσκει ικανοποίηση στο bullying; Έχουν γραφτεί πολλά για το θύμα αλλά ας γνωρίσουμε και τον θύτη, ο οποίος παρουσιάζει μια έντονα προβληματική προσωπικότητα.

Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών-θυτών, δεν είναι απλώς παιδιά εκτός ελέγχου αλλά χρησιμοποιούν τη βία καθημερινά στη ζωή τους. Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά των παιδιών αυτών που τελικά τα κάνουν θύτες bullying και το juniorsclub.gr σας τα παρουσιάζει. Διαβάστε παρακάτω...

Δείτε ακόμη: Να καλέσουν τους νταήδες σήμερα στην κηδεία του 14 χρόνου για να δούνε τα κτήνη τι προκάλεσαν!

Αυτά τα παιδιά δε ξέρουν το σωστό τρόπο για να επιζητούν την προσοχή, την αγάπη και την υποστήριξη των άλλων, συμπεριλαμβανομένων και των συνομηλίκων τους.

Το σχολείο είναι ένα ακόμα περιβάλλον όπου οι θύτες προσπαθούν να έχουν τον έλεγχο. Ο Pellegrini (2000) τονίζει ότι έχουν επιπλέον κίνδυνο να εκδηλώσουν ψυχοκοινωνικά προβλήματα μέσα στη σχολική κοινότητα. Μάλιστα, κάποιοι έφηβοι πιέζονται από τους φίλους τους για να γίνουν θύτες.

Ίσως βιώνουν σωματική ή λεκτική βία ή επιθετικότητα στο σπίτι, βλέπουν θετικά αυτή τη συμπεριφορά και κάνουν το ίδιο. Ίσως χτυπούν ή σπρώχνουν άλλα παιδιά. Μπορεί να είναι ή όχι δημοφιλή στα άλλα παιδιά κοντά στην ηλικία τους.

Πολλοί θύτες έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους. Τους αρέσει να τους θαυμάζουν και περιμένουν να κάνουν οι άλλοι αυτό που θέλουν και δεν τους νοιάζουν οι συνέπειες των πράξεών τους.

Πρόσθετα, τα παιδιά αυτά κινδυνεύουν περισσότερο να εμπλακούν με ναρκωτικές ουσίες. Επίσης, κινδυνεύουν να αφήσουν το σχολείο και να εκδηλώσουν παραβατική συμπεριφορά. Μερικά παιδιά θύτες είναι ταυτόχρονα και θύματα από άλλους.

Δείτε ακόμη: Οι φίλοι του 14χρoνου τον αποχαιρετούν με ένα γράμμα φωτιά και στήνουν στον τοίχο τους 6 νταήδες που τώρα λουφάζουν στα λαγούμια τους

Το bullying, είναι σημάδι ότι ένα παιδί δεν έχει μάθει να ελέγχει την επιθετικότητά του. Χρειάζεται συμβουλευτική για να μάθει υγιείς τρόπους να συναναστρέφεται με άλλους. Έτσι θα μάθει ότι το bullying είναι βλαβερό και πληγώνει τους άλλους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο θύτης θα μάθει τη συμπόνια, που σημαίνει να είναι ευαίσθητος και με κατανόηση στα αισθήματα των άλλων. Καλό είναι να εμπλακεί και ο γονιός στη θεραπευτική διαδικασία, για να μειωθεί ο θυμός και να υπάρχει θετική αλληλεπίδραση στην οικογένεια.

Ο Rigby (1993) ορίζει τους θύτες σαν αυτούς που έχουν επιθετική προσωπικότητα με μια τάση να αντιδρούν βίαια σε διάφορες περιπτώσεις. Επίσης, φαίνεται να είναι ανίκανα να ελέγξουν τις αναστολές τους στη βίαιη συμπεριφορά και συχνά έχουν θετική στάση προς αυτή. Πολλές φορές οι θύτες είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία από τα θύματα τους για να έχουν την αίσθηση της δύναμης.

Κοινά χαρακτηριστικά των παιδιών θυτών

Είναι παρορμητικά, όταν θέλουν κάτι απλά το παίρνουν. Δεν έχει σημασία σε ποιόν ανήκει.
Είναι ευερέθιστα, φωνάζουν και ουρλιάζουν όταν είναι θυμωμένα.
Επιβλητικά, θέλουν τον έλεγχο μιας ομάδας αντί να είναι ο ηγέτης.
Εύκολα θυμώνουν και ενοχλούνται.
Έλλειψη συμπόνιας, νοιάζονται μόνο για τον εαυτό τους. Πολλές φορές ρίχνουν το φταίξιμο στο θύμα π.χ. «Αν δεν ήσουν τόσο χαζός, δε θα σε χτυπούσα»
Δυσκολεύονται να ακολουθήσουν κανόνες και δε σέβονται θέσεις εξουσίας όπως π.χ. το δάσκαλο.
Βλέπουν θετικά τη βία. Τη βλέπουν σα μέσο να αποκτήσουν κάτι ή σα διασκέδαση μέσα από βίντεο παιχνίδια ή ομάδες ξυλοδαρμού.
Ειδικά, τα αγόρια που είναι νταήδες έχουν φυσική δύναμη.
Ειδικά, τα κορίτσια νταήδες χαρακτηρίζονται ως δημοφιλής.

Όπως οι παράγοντες προσωπικότητας, έτσι και οι οικογενειακές καταστάσεις έχουν επίδραση στην επιθετικότητα.

Ο Perren (2005) τονίζει ότι οι οικογένειες των θυτών έχουν έλλειψη ενότητας και ομόνοιας, και επικεντρώνονται στην επιβολή δύναμης του ενός επάνω στον άλλον. Έτσι γίνονται θύτες για να έχουν και αυτά έλεγχο και προσοχή από τους άλλους.

Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη αιτία που αυτά τα παιδιά λειτουργούν έτσι, είναι ένα σύνολο παραγόντων. Έρευνες έχουν δείξει ότι προέρχονται από οικογένειες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:

Οικογενειακοί παράγοντες που συμβάλουν στο Bullying

Έλλειψη ζεστού οικογενειακού περιβάλλοντος, παρόλο που υπάρχουν δύο γονείς. Σε μονογονεϊκές οικογένειες αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί ο γονιός δουλεύει και λείπει πολλές ώρες ή είναι πολύ κουρασμένος ή απαθής όταν είναι σπίτι.
Πολύ επιτρεπτικοί γονείς και έλλειψη ορίων στη συμπεριφορά των παιδιών. Αυτοί οι γονείς ανησυχούν για την αποδοχή τους από το παιδί τους ή φοβούνται να μην θυμώσει μαζί τους και θα πρέπει να διορθώσουν αυτή τη συμπεριφορά.
Έλλειψη επίβλεψης από τους γονείς. Τα παιδιά και οι έφηβοι, χρειάζονται έλεγχο ως θεμέλιο της πειθαρχίας. Έτσι ξέρουν τα όρια και ποιούς κανόνες πρέπει να ακολουθήσουν.
Σκληρή, σωματική πειθαρχία, στα όρια της κακοποίησης.
Περιστατικά bullying στο σπίτι από αδέρφια ή όταν ο έφηβος κακοποιεί στο γονιό.

Δείτε ακόμη: Σήμερα το τελευταίο αντίο στον 14χρονο που αυτοκτόνησε στην Αργυρούπολη!

Το Bullying και άλλες βίαιες ή αντικοινωνικές συμπεριφορές

Η έρευνα έχει δείξει ότι το bullying μπορεί να προέρχεται από άλλες αιτίες όπως Διαταραχή Συμπεριφοράς ή Διαταραχή Προκλητικής Εναντίωσης.

Τα παιδιά-νταήδες έχουν αυξημένες πιθανότητες να:

Μπλέκουν σε καυγάδες
Να κάνουν βανδαλισμούς ή να κλέβουν
Να πίνουν αλκοόλ
Να καπνίζουν
Να αποβάλλονται από το σχολείο
Να παρατούν το σχολείο
Να οπλοφορούν (σιδερογροθιές, σουγιά κ.τ.λ.)

Πηγή: juniorsclub.gr