Τι σχέση έχει ένα φρούτο με την προσπάθειά μας να διώξουμε το φούσκωμα στην κοιλιά; Η μάχη με το επίμονο λίπος στην περιοχή της κοιλιάς αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους για όσους προσπαθούν να βελτιώσουν τη σιλουέτα αλλά και τη συνολική τους υγεία. Συχνά καταφεύγουμε σε εξαντλητικές δίαιτες, αυστηρούς περιορισμούς και ατελείωτες ώρες γυμναστικής, αγνοώντας πως η λύση μπορεί να βρίσκεται σε πολύ πιο απλές, καθημερινές διατροφικές συνήθειες.

Η φύση έχει προνοήσει και μας προσφέρει τροφές με μοναδικές ιδιότητες, ικανές να μεταμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας διαχειρίζεται τα αποθέματα λίπους. Μια νέα, εντυπωσιακή επιστημονική μελέτη έρχεται να φέρει στο φως τα ευεργετικά οφέλη ενός συγκεκριμένου και ιδιαίτερα δημοφιλούς φρούτου, το οποίο φαίνεται να δρα στοχευμένα στο κοιλιακό λίπος.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι η προσθήκη μόλις μιας μερίδας από το συγκεκριμένο φρούτο στο ημερήσιο γεύμα μπορεί να επιφέρει θεαματικές αλλαγές στην ανακατανομή του λίπους, προστατεύοντας παράλληλα τα ζωτικά μας όργανα, χωρίς καν να απαιτείται αυστηρό πρόγραμμα διατροφής.

Ποιο είναι το φρούτο-«θαύμα» και τι έδειξε η έρευνα

Ο λόγος για το αβοκάντο! Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Nutrition, η καθημερινή κατανάλωση ενός φρέσκου αβοκάντο μπορεί να συμβάλει σε μια πολύ πιο υγιεινή κατανομή του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς, ειδικά στις γυναίκες.

Γυναίκα κρατάει φρούτο αβοκάντο
Shutterstock

Στη μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία του Naiman Khan, καθηγητή Κινησιολογίας και Κοινοτικής Υγείας, συμμετείχαν 105 υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ενήλικες για διάστημα 12 εβδομάδων. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, με τη μία να εντάσσει καθημερινά ένα αβοκάντο στο κύριο γεύμα της, ενώ η άλλη ακολούθησε διατροφή χωρίς αυτό.

Η μείωση του επικίνδυνου σπλαχνικού λίπους

Ο κύριος στόχος των ερευνητών δεν ήταν να εξετάσουν αν το αβοκάντο προσφέρει άμεση απώλεια βάρους, αλλά το πώς επηρεάζει την αποθήκευση του λιπώδους ιστού. Στην κοιλιακή χώρα υπάρχουν δύο τύποι λίπους: το υποδόριο (που βρίσκεται αμέσως κάτω από το δέρμα) και το σπλαχνικό (το επικίνδυνο λίπος που περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα και σχετίζεται άμεσα με τον διαβήτη και τις καρδιοπάθειες). Τα αποτελέσματα μετά το πέρας των 12 εβδομάδων ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικά:

Γυναίκα με φρούτο
Shutterstock
  • Ευνοημένες οι γυναίκες: Οι γυναίκες που κατανάλωναν ένα αβοκάντο την ημέρα εμφάνισαν σημαντική μείωση στο επικίνδυνο σπλαχνικό λίπος, καθώς και βελτίωση στην αναλογία σπλαχνικού προς υποδόριου λίπους.
  • Διαφορές στα δύο φύλα: Στους άνδρες της μελέτης δεν παρατηρήθηκε η ίδια θετική αλλαγή στην ανακατανομή του λίπους, γεγονός που οδηγεί τους επιστήμονες στο να σχεδιάσουν νέες έρευνες για να εξηγήσουν αυτή τη φυλετική διαφοροποίηση.
  • Δείκτες γλυκόζης: Παράλληλα, η μελέτη εξέτασε και την αντοχή στη γλυκόζη, χωρίς όμως να σημειωθούν σημαντικές μεταβολές στους δείκτες διαβήτη ούτε στους άνδρες ούτε στις γυναίκες.

Οι επιστήμονες συνεχίζουν τις δοκιμές για να κατανοήσουν πλήρως τους μηχανισμούς με τους οποίους το αβοκάντο επιδρά στον γυναικείο μεταβολισμό, ωστόσο τα πρώτα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για έναν υπερπολύτιμο σύμμαχο για την υγεία της κοιλιακής χώρας!