Δόθηκαν στη δημοσιότητα τα θέματα για τους μαθητές των ΓΕΛ σε Κοινωνιολογία και Βιολογία. Οι Πανελλήνιες 2020 φτάνουν σιγά σιγά στο τέλος τους, και εκατοντάδες υποψήφιοι αγωνιούν για τα αποτελέσματα.
Στη Βιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας) και στην Κοινωνιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) εξετάζονται σήμερα, Παρασκευή 19 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων από τα ΓΕΛ.
Δείτε εδώ τα θέματα των εξετάσεων:
Ακολουθούν την επόμενη εβδομάδα, η εξέταση στη Φυσική στις 22 Ιουνίου και στις 24 Ιουνίου στην Ιστορία και την Πληροφορική. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την εξέταση στις 26 Ιουνίου στην Χημεία (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Οικονομία (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Νέο Φροντιστήριο: 52 χρόνια επιτυχίες
Ο όμιλος Νέο Φροντιστήριο, ιδρύθηκε το 1968 & σήμερα αριθμεί πάνω από 80 εκπαιδευτικά κέντρα με 600 καθηγητές, 100 συνεργάτες διευθυντές σπουδών κάθε ειδικότητας, πλήρη σειρά εκδόσεων και πλούσιο ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό. Η πλούσια ακαδημαϊκή του παράδοση διατηρείται αναλλοίωτη, αφού οι άνθρωποι του βρίσκονται σε συνεχή εγρήγορση αφουγκραζόμενοι τις νέες εξελίξεις & προκλήσεις της εποχής, κάτι που επιβεβαιώθηκε περίτρανα στην πρόσφατη περιπέτεια της πανδημίας.
Η διαχρονική πρωτοκαθεδρία του οργανισμού στην προετοιμασία των μαθητών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανεξαρτήτως του τρόπου εισαγωγής τους, καταδεικνύεται από τα αποτελέσματα, αφού κάθε χρόνο πάνω από 1200 μαθητές των φροντιστηρίων μας εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υπολογίζεται ότι πάνω από 60000 σημερινοί επιστήμονες πέρασαν από τα θρανία του όλα αυτά τα χρόνια!
Έπεσαν πυροβολισμοί σε σχολείο στο Ρέθυμνο κατά την διάρκεια των εξετάσεων για τις Πανελλαδικές 2020. «Με δεδομένο ότι σήμερα ξεκίνησαν οι πανελλήνιες εξετάσεις και το σχολείο αποτελεί εξεταστικό κέντρο, δεν επηρεάστηκε η διαδικασία διεξαγωγής». Δείτε εδώ τι συνέβη.
πηγή: ethnos.gr
Πανελλήνιες 2020: Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά
Τις απαντήσεις για τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων που διαγωνίζονται οι μαθητές των γενικών λυκείων στα Αρχαία Ελληνικά και τα Μαθηματικά θα δείτε στα παρακάτω κείμενα. Ποιες οι λύσεις στα θέματα.
Σε συνεργασία με το «Νέο Φροντιστήριο» και την ομάδα των καθηγητών του. Οι υποψήφιοι για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, εξετάζονται στα Αρχαία Ελληνικά και οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στα Μαθηματικά.
Οι απαντήσεις στα Μαθηματικά (αρχείο pdf)
Οι απαντήσεις στα Αρχαία
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ – ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΠΟΦΑΚΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ ΤΣΙΜΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Γ1. Εάν όμως κάποιος με ρωτήσει: αλήθεια ,υποστηρίζεις ( λες) ότι και αν κάποιος αδικεί την πόλη μας, πρέπει να έχουμε ειρήνη και με αυτόν ;
Δε θα το έλεγα
Αλλά περισσότερο υποστηρίζω ότι πολύ πιο γρήγορα θα εκδικηθούμε αυτούς, αν δε παρέχουμε σε κανέναν αφορμή να αδικεί. Γιατί ( τότε) δε θα έχουν κανένα σύμμαχο.
Γ2. Στο διδακτικό του έργο «Πόροι» ο Ξενοφών συνδέει την οικονομική ευημερία της Αθήνας με τα αγαθά της ειρήνης.Κάνοντας μια ανασκόπηση του παρελθόντος ( το παλαιόν) επισημαίνει ότι εισήχθησαν στην πόλη πολλά χρήματα σε περίοδο ειρήνης με αποτέλεσμα να ανθίσει το εμπόριο και να υπάρχει οικονομική ευρωστία. Αυτή η άνθιση είχε επιπτώσεις και στους Αθηναίους πολίτες οι οποίοι ήταν δεινοί ναυτικοί και μπορούσαν να αναπτύξουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες.
Στον αντίποδα , η τωρινή πολεμική κατάσταση έχει στερήσει αυτά τα έσοδα και έχει στρέψει την προσοχή των κυβερνώντων σε άλλες ανάγκες με αποτέλεσμα να υπάρχει μια ευρύτερη οικονομική δυσχέρεια αφού οι πολεμικές προετοιμασίες είναι πολυδάπανες.
Είναι προφανής η πρόθεση του Ξενοφώντα να αναδείξει την ειρήνη ως το πολυτιμότερο αγαθό για την Αθήνα που έχει ταλαιπωρηθεί από πολλές συγκρούσεις . Για αυτό και συνδέει την ειρήνη με την έννοια του δικαίου ενώ τον πόλεμο με την έννοια της αδικίας προτρέποντας τους συμπολίτες του να μη δίνουν αφορμή αδικίας σε κανέναν.
Γ3.α. ἐκλιπούσας : ἐξέλειπες
εἰσελθούσας : εἰσῂεις – εἰσῂεισθα
καταδαπανηθείσας : κατεδαπανᾶτο
Γ3.β μάλα -μᾶλλον -μάλιστα
ταχέως – θᾶττον – τάχιστα
Γ3.γ τις :τισί(ν)
προσόδους : πρόσοδοι
πολίταις : ὦ πολῖτα
Γ4.α. ἤ εἰρήνην : β όρος σύγκρισης που εκφέρεται με το ἤ και ομοιόπτωτα προς τον ά όρο ( πόλεμον) μέσω του συγκριτικού βαθμού κερδαλεώτερον- το ουσιαστικό εἰρήνην υποκείμενο του απαρεμφάτου εἶναι ( ετεροπροσωπία)
ταῦτα : υποκείμενο του ρήματος ἄν κριθείη -Αττική σύνταξη
τῶν προσόδων : γενική διαιρετική ως ονοματικός ετερόπτωτος προσδιορισμός στο επίθετο πολλάς
ἄγειν : τελικό απαρέμφατο , υποκείμενο του απροσώπου ρήματος χρή ( ετεροπροσωπία )
Γ4.β.
ἀνενεχθέντα : κατηγορηματική μετοχή που λειτουργεί ως κατηγορηματικός προσδιορισμός στο αντικείμενο (χρήματα ) του ρήματος εὑρήσει ( ρήμα μάθησης σημαντικό )
Γ4.γ. πῶς ἄν ἄμεινον ταῦτα κριθείη : δευτερεύουσα ονοματική πλάγια ερωτηματική πρόταση μερικής αγνοίας , κρίσεως, καταφατική,λειτουργεί ως αντικείμενο του γνωστικού ρήματος οἶδα
ὡς χρή καί πρός τοῦτον εἰρήνην ἄγειν : δευτερεύουσα ονοματική ειδική πρόταση κρίσεως, καταφατική,λειτουργεί ως αντικείμενο του λεκτικού ρήματος λέγεις.
Σχολιασμός των θεμάτων του μαθήματος Μαθηματικά Προσανατολισμού
ΘΕΜΑ Α :
Α1. Εξετάζεται η βασική απόδειξη του 1ου κεφαλαίου.
Α2. Εξετάζεται ένας ορισμός, ο οποίος απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές
Α3. Ο πιο χαρακτηριστικός ισχυρισμός της ύλης
Α4. Σωστό – Λάθος Δεν υπάρχει κάποιο ερώτημα ιδιαίτερα δύσκολο για τους μαθητές.
ΘΕΜΑ Β :
Εξετάζονται τα βασικά κομμάτια της ύλης των δυο πρώτων κεφαλαίων της ύλης και στην ουσία εξετάζεται η εμπέδωση των βασικών εννοιών από τους υποψηφίους.
ΘΕΜΑ Γ :
Στα τρία πρώτα ερωτήματα δεν αναμένεται οι μαθητές να αντιμετωπίσουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
Αντίθετα το Γ4. αν και είναι άσκηση του σχολικού βιβλίου είναι από τις ασκήσεις που παραδοσιακά δυσκολεύει το σύνολο των μαθητών.
ΘΕΜΑ Δ :
Ιδιαίτερα απαιτητικό θέμα με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, πολύ μεγάλη έκταση των απαντήσεων που απαιτούν ιδιαίτερη λεπτομέρεια από τους μαθητές.
πηγή: ethnos.gr