Σούπερ μάρκετ: Συναγερμός σε όλους τους καταναλωτές - Ραγδαία αύξηση των τιμών

"Τσουρουφλίζουν" τα τρόφιμα

Αρθρογράφος: Youweekly Team
Youweekly Team
Συντακτική Ομάδα
EUROKINISSI
EUROKINISSI

Ραγδαία είναι η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα των σούπερ μάρκετ. Τα βασικά αγαθά διατροφής διατήρησαν την ανοδική τους πορεία. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμη πιο δύσκολα τα ψώνια των καταναλωτών.

Η ευρεία κατηγορία «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» της ΕΛΣΤΑΤ σημείωσε το Δεκέμβριο αύξηση 0,4% σε σχέση με ένα μήνα πριν, ενώ σε σχέση με το Δεκέμβριο του ‘21 η αύξηση έχει φθάσει το 15,5%! Το υπερδιπλάσιο δηλαδή του ρυθμού αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή.

Με βάση τα στοιχεία που κοινοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ μέσα σε ένα μήνα, από το Νοέμβριο του 22 στο Δεκέμβριο του 22, αυξήθηκαν 7 προϊόντα (δείτε τι περιέχει το καλάθι του νοικοκυριού των Lidl).

Τα τρόφιμα που αύξησαν την τιμή τους στα σούπερ μάρκετ

  • το ψωμί 0,8%
  • το μοσχαρίσιο κρέας 2,2%
  • το χοιρινό κρέας 2,4%
  • τα νωπά ψάρια 3,1%
  • τα τυριά 1,2%
  • το ελαιόλαδο 2%
  • τα διατηρημένα ή επεξεργασμένα λαχανικά 2%

Αντίθετα υπήρξαν μειώσεις:

  • στα νωπά φρούτα 6,1%
  • στα νωπά λαχανικά 2,1%
  • στα αλκοολούχα ποτά 2,2%

Σε σύγκριση με τις τιμές που ίσχυαν ακριβώς έναν χρόνο πριν, το Δεκέμβριο του ’21, τα αποτελέσματα είναι «συντριπτικά» αφού οι τιμές εμφανίζονται να έχουν εκτιναχθεί στο σύνολο των βασικών τροφίμων και κυρίως σε Ψωμί και δημητριακά (+18,1%), Κρέατα- γενικά (+17,8%), Ψάρια- γενικά (+2,4%), Γαλακτοκομικά και αυγά (+25,6%), Έλαια και λίπη (+21,7%), Φρούτα- γενικά (+2,7%), Λαχανικά- γενικά (+13,1%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (+8,7%), Λοιπά τρόφιμα (+14%), Καφέ- κακάο- τσάι (+13,2%), Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (+10,4%) και Αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (+6,4%).

Βοήθημα το Καλάθι του Νοικοκυριού

Το καλάθι του καταναλωτή ή το καλάθι της νοικοκυράς αποτελεί το σύνολο αγαθών και υπηρεσιών βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης τιμών καταναλωτή.

Η σύνθεση του καλαθιού, η επιλογή δηλαδή των αγαθών και υπηρεσίων, καθορίζεται απο την τελευταία διαθέσιμη Έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών (ΕΟΠ) και άλλων ερευνών αγοράς, και ενημερώνεται ετησίως.

Ταξινόμηση

Η ταξινόμηση των ειδών του καλαθιού βασίζεται στη διεθνή ταξινόμηση της ατομικής κατανάλωσης με βάση τον σκοπό COICOP, όπως αυτή έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Oι βασικές ομάδες που συνθέτουν το καλάθι του καταναλωτή είναι

  • Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά
  • Αλκοολούχα ποτά και καπνός
  • Ένδυση και υπόδηση
  • Στέγαση
  • Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες
  • Υγεία
  • Μεταφορές
  • Επικοινωνίες
  • Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες
  • Εκπαίδευση
  • Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια
  • Άλλα αγαθά και υπηρεσίες