H Chanel επέστρεψε στο Grand Palais μετά από 4 χρόνια απουσίας, αφού τα προηγούμενα σόου της έγιναν σε άλλα locations. Από το 2005, η Chanel διατηρεί μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με το Grand Palais, αποτελώντας έναν αγαπημένο χώρο για τις επιδείξεις μόδας του Oίκου.
Φέτος, για την επίδειξη μόδας Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025 η παρουσίαση έγινε γύρω από ένα κεντρικό στοιχείο: ένα ανοιχτό κλουβί πουλιών, που θυμίζει τη διάσημη ταινία μικρού μήκους L’Oiseau de paradis (ή L’Esprit de Chanel) του Jean-Paul Goude, όπου η Vanessa Paradis παίζει το καναρίνι της Coco Chanel για το θρυλικό πλέον άρωμα Coco. Μούσα του Οίκου έκτοτε, η Vanessa ήταν στην πρώτη σειρά, φορώντας ένα floral σύνολο.
Chanel, μια νέα απογείωση στο Grand Palais
Ενώ παραμένει χωρίς καλλιτεχνικό διευθυντή μετά την αποχώρηση της Virginie Viard τον περασμένο Ιούνιο, ο οίκος Chanel απογειώθηκε ξανά, με μια συλλογή υπογεγραμμένη από το Creative Studio (το τελευταίο είχε δημιουργήσει επίσης την προηγούμενη συλλογή υψηλής ραπτικής που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο στην Όπερα Γκαρνιέ).
Η κίνηση παραμένει το κεντρικό στοιχείο αυτής της συλλογής. Ελεύθερη, η γυναίκα Chanel πετά στα ύψη μέσα από 76 ανάλαφρες και αέρινες σιλουέτες. «Η συλλογή υπηρετεί μια ιδέα και, για τον σκοπό αυτό, αποτίει φόρο τιμής στις γυναίκες που, όπως η Gabrielle Chanel, έχουν απελευθερωθεί από τα κατεστημένα της κοινωνίας που τις βάραινε», διαβάζουμε στα κείμενα του Οίκου.
Είναι οι γυναίκες πιλότοι, που άνοιξαν το δρόμο για τις επόμενες, που αντιπροσωπεύονται μέσα από τα bomber jackets, τα faille jumpsuits, τις στολές και τα φορέματα… Είναι επίσης οι Garçonnes των Roaring Twenties, που συνέβαλαν περισσότερο από ποτέ στη χειραφέτηση των γυναικών της δεκαετίας του 1920 και των οποίων η Gabrielle Chanel ήταν αναμφίβολα η καλύτερη πρέσβειρα.
Ο Οίκος Chanel κάνει μια δήλωση σε όλες αυτές τις γυναίκες που συνέβαλαν στην αλλαγή νοοτροπιών και που συνεχίζουν να δίνουν έμπνευση στις συλλογές του, αλλά και στις μόνιμες μούσες του, όπως τα μοντέλα Natasha Poly και Mariacarla Boscono.
Τα βασικά κομμάτια της συλλογής Chanel
Εγγενές στην ιστορία του Οίκου (και έχοντας συνεισφέρει στην απελευθέρωση των γυναικών), το “μικρό μαύρο φόρεμα” φαντάζεi πληθωρικό, με λεπτομέρειες διαφάνειας ή σε στυλ νεο-κρινολίνου. Το τουίντ παίρνει παστέλ αποχρώσεις, ενώ οι κάπες σιφόν δίνουν στη σιλουέτα μια νέα διάσταση, σε μινιμαλιστικές εκδοχές διακοσμημένες με πολύχρωμα φτερά.
Ολόκληρη η ιστορία του πουλιού φαίνεται ξεκάθαρα σε αυτήν τη συλλογή: Οι σιλουέτες τονίζονται με ασημένιες ζώνες με φτερά, τα μακριά φορέματα και οι χαλαρές κάπες στολίζονται με ένα πολύχρωμο μοτίβο φτερών, ίδιο με αυτό που αστράφτει σε μια denim εμφάνιση.
Σαν ένα μπαλέτο, τα μοντέλα πετούν μέσα σε αυτό το κλουβί που είναι, για μια μέρα, ο Ναός του Grand Palais, σαν πουλιά του παραδείσου. Σημείο αναφοράς το τραγούδι της Rileuy Keough, κόρης της Lisa Marie Presley, η οποία ερμήνευσε με τον δικό της τρόπο “When Doves Cry” του Prince.