Οι πιο καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας στη μόδα!

Οι top 15!

Julie Saropoulos
Fashion Editor
Οι πιο καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας στη μόδα!

Σήμερα θα σου πω ποιες είναι οι θέσεις εργασίας που αφορούν τη μόδα, με το μεγαλύτερο μισθό παγκοσμίως. Κάποιες από αυτές που θα αναλύσουμε στη συνέχεια μπορεί να μην είναι πολύ δημοφιλείς στην Ελλάδα, ωστόσο στο εξωτερικό έχουν μεγάλη απήχηση. Σύμφωνα με το Career Guide του Indeed.com, οι 15 θέσεις εργασίας στη μόδα που θα δεις παρακάτω, είναι αυτές οι οποίες αποδίδουν το μεγαλύτερο εισόδημα σε αύξουσα σειρά.

Devil Wears Prada

Top 15

15. Στυλίστας

Συνδυάζουν ρούχα για φωτογραφίσεις ή εμφανίσεις των πελατών τους, ώστε να προωθηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο κάποιο προϊόν ή για την αρμονική εικόνα του προσώπου. Μπορούν να επιλέξουν ρούχα για φωτογραφίσεις, διαφημιστικές καμπάνιες, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές ή εμφανίσεις δημοσίων προσώπων. Πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τις τελευταίες τάσεις της μόδας και πρέπει να συνεργαστούν με τον φωτογράφο, τον make up artist, τον κομμωτή και τον art director.

14. Σχεδιαστής Μόδας

Δημιουργούν τα ρούχα ή τα αξεσουάρ της εταιρίας. Οι σχεδιαστές μόδας εμπλέκονται στην πλήρη διαδικασία δημιουργίας μιας συλλογής, από το στάδιο των ιδεών και το σκίτσο, μέχρι τη δημιουργία των πρωτότυπων ενδυμάτων και την επιλογή των υλικών.

13. Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων

Οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων μόδας διευθύνουν τα τμήματα δημοσίων σχέσεων (εάν υπάρχουν) και επικοινωνίας μιας εταιρείας, διασφαλίζοντας τη θετική της φήμη (image makers). Είναι υπεύθυνοι για την επίβλεψη και την εκτέλεση στρατηγικών, οι οποίες συχνά περιλαμβάνουν τη δημιουργία σχέσεων με τα μέσα ενημέρωσης για την προώθηση της επωνυμίας. Οι διαφημιστικές καμπάνιες και εκδηλώσεις μπορεί να περιλαμβάνουν επιδείξεις μόδας, δελτία τύπου, βιβλία μόδας ή ραντεβού σε εκθεσιακούς χώρους.

12. Υπεύθυνος ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι υπεύθυνοι ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας επιβλέπουν την παρουσία ενός οργανισμού λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο, με απώτερο στόχο τη δημιουργία περισσότερων αγορών. Οι αρμοδιότητες τους περιλαμβάνουν την ανασκόπηση των δεδομένων πωλήσεων και των επιπέδων αποθέματος, τη δημιουργία στρατηγικών τιμολόγησης και τον σχεδιασμό διαφημιστικών εκστρατειών. Βοηθούν επίσης στη βελτίωση της εμπειρίας αγορών στο διαδίκτυο, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει τη συνεργασία με άλλα τμήματα, όπως τις ομάδες ανάπτυξης και μάρκετινγκ. Οι διαχειριστές ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν επίσης διοικητικά καθήκοντα, όπως η διαχείριση πληρωμών και επιστροφών.

11. Υπεύθυνος της εταιρίας μόδας

Οι υπεύθυνοι της επωνυμίας μόδας επιβλέπουν τη διατήρηση και τη δημιουργία της εικόνας μιας εταιρείας με στόχο την προσέλκυση και τη διατήρηση πελατών. Συνεργάζονται με τις ομάδες δημιουργικού, μάρκετινγκ και ανάπτυξης προϊόντων. Είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση και την υπογραφή της παραγωγής διαφημιστικού περιεχομένου, όπως διαφημίσεις και τις καμπάνιες. Οι διαχειριστές αυτοί κάνουν επίσης έρευνα αγοράς για να καθορίσουν σε ποιους τομείς πρέπει να επενδύσει η εταιρεία με βάση τις συνήθειες και τις ανάγκες των πελατών.

10. Υπεύθυνος του Marketing

Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ μόδας καθορίζουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ που θα οδηγήσουν καλύτερα τις πωλήσεις για μια εταιρεία. Είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των προσπαθειών επωνυμίας, τη δημιουργία διαφημιστικών καμπανιών και την ανάλυση των αποτελεσμάτων αυτών των τακτικών. Οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ μόδας συνεργάζονται με τις ομάδες μάρκετινγκ και ανάπτυξης προϊόντων και επιβλέπουν τη δημιουργία λογότυπων και σχεδίων πακέτων που χρησιμοποιούνται για την τιμολόγηση και τη διαφήμιση προϊόντων. Πρέπει επίσης να παρακολουθούν τις τάσεις της αγοράς για να λάβουν αποφάσεις σχετικά με το εάν ένα σχέδιο μάρκετινγκ είναι αποτελεσματικό ή χρειάζεται βελτίωση.

9. Εκπρόσωπος πωλήσεων

Τα στελέχη πωλήσεων μόδας είναι υπεύθυνα για την προώθηση των καταστημάτων λιανικής ή επωνυμιών σχεδιαστών για να τους βοηθήσουν να πουλήσουν προϊόντα. Συνεργάζονται με μέσα ενημέρωσης και εκπροσώπους για να συντονίσουν διαφημιστικές καμπάνιες, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν διαφημίσεις σε έντυπες εκδόσεις ή στο Διαδίκτυο, τη τηλεόραση και τις διαφημιστικές καμπάνιες. Τα στελέχη αυτά θέτουν συχνά στόχους πωλήσεων και εσόδων και αναλύουν τις τάσεις για να βελτιώσουν τη στρατηγική πωλήσεων της επωνυμίας.

8. Υπεύθυνος του merchandising

Οι υπεύθυνοι του merchandising λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με το απόθεμα, τις τιμές και την παρουσίαση των προϊόντων στα καταστήματα λιανικής. Οι καθημερινές ευθύνες περιλαμβάνουν τη διατήρηση της οπτικής εμφάνισης ενός καταστήματος, τον συντονισμό πωλήσεων και τον έλεγχο των επιπέδων αποθέματος. Οι διαχειριστές εμπορευμάτων μόδας διεξάγουν επίσης έρευνα αγοράς και αναλύουν τα δεδομένα πελατών. Μπορεί να χρησιμοποιήσουν αυτήν την έρευνα για να τους βοηθήσουν να αποφασίσουν από ποιους προμηθευτές θα αγοράσουν προϊόντα ή να καθορίσουν ποια προϊόντα θα πουλήσουν καλύτερα στο κατάστημά τους.

7. Αγοραστής (Fashion Buyer)

Οι αγοραστές παρακολουθούν τις τελευταίες τάσεις της μόδας και συνεργάζονται με καταστήματα λιανικής ή πολυκαταστήματα για να επιλέξουν τα προϊόντα που πωλούνται στα καταστήματά τους. Η εργασία μπορεί να απαιτεί από τους αγοραστές να παρακολουθήσουν εμπορικές εκθέσεις και επιδείξεις μόδας ή να συναντηθούν με σχεδιαστές για να βρουν προϊόντα. Κατά τη λήψη αποφάσεων για τα εμπορεύματα, οι αγοραστές λαμβάνουν υπόψη την τιμή, την ποιότητα και τις συνήθειες των πελατών πριν το πουλήσουν στα καταστήματα. Μπορεί επίσης να είναι υπεύθυνοι για τη συνεργασία με τους προμηθευτές για τη διαπραγμάτευση συμβάσεων και τον συντονισμό των παραδόσεων.

6. Αρχισυντάκτης Μόδας (Fashion Editor-in-Chief)

Ένας αρχισυντάκτης μόδας επιβλέπει τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις ή τις έντυπες εκδόσεις και λαμβάνει τις τελικές αποφάσεις για το τι δημοσιεύεται. Για παράδειγμα, είναι υπεύθυνοι για τον καθορισμό του ύφους ενός περιοδικού και τον προγραμματισμό της διάταξης, του σχεδιασμού και του περιεχομένου των μηνιαίων τευχών ή των καθημερινών άρθρων. Διαχειρίζονται επίσης το προσωπικό των συντακτών, λαμβάνουν αποφάσεις πρόσληψης και επιβλέπουν τον προϋπολογισμό. Ένας αρχισυντάκτης μόδας λειτουργεί ως εκπρόσωπος της έκδοσής του έντυπου ή ηλεκτρονικού περιοδικού και το προωθεί παρακολουθώντας εκδηλώσεις του κλάδου, όπως επιδείξεις μόδας.

5. Καλλιτεχνικός Διευθυντής (Art Director)

Στη βιομηχανία της μόδας, οι καλλιτεχνικοί διευθυντές επιβλέπουν τη δημιουργία οπτικού υλικού για διαφημιστικές καμπάνιες, περιοδικά και άλλα μέσα. Δημιουργούν το όραμα για τις εικόνες και διαχειρίζονται δημιουργικό προσωπικό, όπως φωτογράφους, γραφίστες και άλλους, για να διασφαλίσουν ότι εκτελούν σωστά την ιδέα. Οι καλλιτεχνικοί διευθυντές μόδας εργάζονται συνήθως σε περιοδικά μόδας, όπου είναι υπεύθυνοι για την υπογραφή στο εξώφυλλο, την έγκριση διατάξεων σελίδων και τη διατήρηση προϋπολογισμών και προθεσμιών.

4. Διευθυντής Δημιουργικού (Creative Director)

Στη βιομηχανία της μόδας, οι δημιουργικοί διευθυντές αναπτύσσουν το όραμα για εκδόσεις, όπως περιοδικά ή προϊόντα και branding μιας εταιρείας. Όταν εργάζονται για μια δημοσίευση ή διαφήμιση, σχεδιάζουν τη διάταξη και τα γραφικά και στη συνέχεια έχουν την τελική έγκριση για τις φωτογραφίες, τα έργα τέχνης ή τα γραφικά που προκύπτουν. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης προϊόντων μόδας, ο δημιουργικός διευθυντής θα επικοινωνήσει ένα όραμα στην ομάδα σχεδιασμού και θα έχει τον τελευταίο λόγο για λεπτομέρειες όπως υφάσματα, χρώματα και άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

3. Διευθυντής Σχεδίου (Design Director)

Οι διευθυντές σχεδίου μόδας διαχειρίζονται μια ομάδα σχεδιαστών για να αναπτύξουν σειρές προϊόντων για έναν λιανοπωλητή ή μια επωνυμία. Παρέχουν δημιουργική κατεύθυνση στην ομάδα τους κάθε σεζόν μόδας, διασφαλίζοντας ότι τα προϊόντα ευθυγραμμίζονται με τις τρέχουσες τάσεις και τις απαιτήσεις της αγοράς. Οι διευθυντές σχεδίου μόδας επιβλέπουν όλες τις πτυχές της διαδικασίας σχεδιασμού, από την έρευνα αγοράς έως τα σκίτσα σχεδίασης, τα εξαρτήματα προϊόντων και πολλά άλλα.

2. Υπεύθυνος Προμηθειών

Οι υπεύθυνοι των προμηθειών στη βιομηχανία της μόδας συχνά εργάζονται στον κατασκευαστικό τομέα και είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της διαδικασίας εντός χρονοδιαγράμματος. Θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνοι για την προμήθεια μιας ποικιλίας αντικειμένων για την κατασκευή ρούχων και αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων πρώτων υλών, υφασμάτων και φερμουάρ. Οι διαχειριστές προμηθειών καθορίζουν επίσης ποιους προμηθευτές θα χρησιμοποιήσουν, πράγμα που σημαίνει ότι συχνά πρέπει να εργαστούν σε διαπραγματεύσεις και νομικές συμφωνίες. Ο ρόλος απαιτεί επίσης την ανάλυση της παραγωγικής διαδικασίας για να αποφασιστεί εάν θα αντικατασταθεί ένας προμηθευτής με βάση την ποιότητα ή το κόστος των προϊόντων του.

1. Υπεύθυνος Τελικού Προϊόντος

Ένας υπεύθυνος προϊόντων μόδας επιβλέπει τις ομάδες ανάπτυξης, σχεδίασης και πωλήσεων προϊόντων κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής της κατασκευής από τη δημιουργία έως την πώληση. Ο ρόλος τους είναι επίσης να διασφαλίζουν ότι το προϊόν ευθυγραμμίζεται με το συνολικό όραμα και τους στόχους της εταιρείας. Συνήθως διαχειρίζονται ένα συγκεκριμένο προϊόν ή σειρά προϊόντων (για παράδειγμα υποδήματα ή γυναικεία ρούχα) και σχεδιάζουν τις απαιτήσεις του προϊόντος με βάση τις ανάγκες των πελατών. Οι διαχειριστές προϊόντων μόδας παρακολουθούν τις εμπορικές τάσεις για να καθορίσουν ποιες στρατηγικές θα κάνουν για το προϊόν ή την υπηρεσία της εταιρείας.